برنامه ریزی روزانه برای کنکور + نمونه برنامه ریزی روزانه

برنامه ریزی روزانه برای کنکور

این بار در دیجی کنکور می خوایم مقاله بنویسیم در رابطه با برنامه ریزی روزانه برای کنکور، همراه با نمونه برنامه ریزی کنکور. در این مقاله ابتدا براتون توضیح میدم یک برنامه ریزی روزانه برای کنکور، باید چه ویژگی هایی داشته باشه. در انتها نمونه برنامه ریزی روزانه رو در اختیارتون قرار میدیم. با ما یعنی تیم تحریریه دیجی کنکور همراه باشید.

یه نکته بگم که قانع بشید این مقاله از محتوای با کیفیت و نابی برخورداره اینه که دیجی کنکور، در پنج سال گذشته برترین نهاد برنامه ریزی کنکور، از دیدگاه دانش آموزان انتخاب شده است.

حالا از این دیدگاه نگاه کن که برترین نهاد برنامه ریزی در ایران، این بار مقاله ای در ارتباط با برنامه ریزی روزانه منتشر کرده. همچنین نمونه برنامه ریزی روزانه رو در اختیارتون قرار داده. این مقاله رو بخونید و مثل سایر مقاله های دیجی کنکور ازش لذت ببرید.

ویژگی های برنامه ریزی روزانه برای کنکور

ویژگی های برنامه ریزی روزانه برای کنکور

برنامه ریزی روزانه برای کنکور، برای این که اثر بخشی مناسبی داشته باشه، باید ویژگی های بسیاری داشته باشه. کوچک ترین خطا در برنامه ریزی روزانه برای کنکور میتونه به نتیجه ی اشتباه منتهی بشه.

بچه ها قدر روز های مونده تا کنکور رو بدونید و نهایت استفاده رو از اونا بکنید. حواستون باشه یه موقع با یک برنامه ریزی اشتباه خدایی نکرده این فرصت گرانبها و با ارزش رو از دست ندید.

1- برنامه ریزی روزانه برای کنکور باید آینده نگرانه باشه!

حالا یعنی چی برنامه ریزی روزانه برای کنکور باید آینده نگر باشه! یعنی اینکه فقط به همون روز توجه نکنه و حواسش به روزهای دیگه هم باشه!

بزار یه مثال برات بزنم:

یه دونده دو و میدانی فرض کن، تو یه مسابقه ای شرکت کرده باشه که باید 1000 متر بدود. حالا اگر این دونده عزیز و دوست داشتنی 80 درصد انرژی شو در 100 متر اول مصرف کنه! به نظر شما در این مسابقه چندم میشه؟

خب معلومه؛ این دونده در این مسابقه نتیجه ی افتضاحی میاره! این دونده در این مسابقه از مغزش استفاده نکرد و فقط مثل اسب دوید! این دونده، 80 درصد انرژی شو برای 10 درصد مسیر تلف کرد و رفت. فقط 20 درصد انرژی شو برای 90 درصد ادامه مسیر، نگه داشت.

حالا شما هم به همین موضوع توجه کنید. کنکور یک روز یا دو روز نیست! برای یک روزتون طوری برنامه ریزی نکنید که یک ماه بعدش از شدت خستگی نتونید درس بخونید.

نکته نهایی: جو گیر نباشید و مثل دونده ی قصه ی ما، بلانسبت شما، اسب نباشید. باهوش برنامه ریزی کنید!

2- برنامه روزانه کنکور نباید تک درس باشه!

بیماری عجیبی که بین کنکوری ها رواج پیدا کرده؛ اینه که در یک روز بیشتر از یک درس رو مطالعه نمی کنند. همه هم این استدلال رو می کنند که ما اگر در یک روز بیشتر از یک درس را مطالعه کنیم؛ نمی توانیم به صورت عمقی درس ها را یاد بگیریم.

یک سوالی که من از همه ی این دوستان عزیز دارم. دوست عزیز من شما فردا کنکور داری یا پس فردا؟!

فرض کنیم که امروز مثلا نیمه ی اول فصل اول، یکی از دروس رو به صورت 100 درصد یاد گرفتی. آیا فردا شما کنکور اون فصل رو داری؟

اگر این همه تایم بزاری برای اون مبحث و وقت دوره کردن رو از دست بدی، آیا به نظرت روز کنکور و بعد از گذشت چند ماه و بدون دوره کردن هنوزم 100 درصد تسلط داری؟ معلومه که نه!
حالا یه سری از دوستای عزیز هم میگن ما روزانه یک درس رو می خونیم و تسلط 100 درصد پیدا میکنیم. تازه دوره هم می کنیم. یعنی روز هایی رو برای دوره اختصاص میدیم و به همین ساگی در کنکور موفق میشیم.
تنها جمله ای که می تونم بگم و درخور باشه اینه که تو خواب هم با این شیوه موفق نمیشید! چه برسه تو دنیای واقعی. یه دو دو تا چهارتا سادس. می فهمید با این روش، باید 15 سال برای کنکور، درس بخونید. ولی شما، 1 سال وقت دارید!

نکته نهایی: لج باز نباشید و واقع بین باشید.

3-برنامه ریزی روزانه کنکور باید دارای ساعت مطالعه منطقی باشه!

تنها جمله ای که می تونیم بگم؛ اینه که در برنامه ریزی جوگیر نشید. یهو یه ساعت مطالعه خیلی رویایی برای خودتون در نظر نگیرید! این هم یک بیماری شایع است. جوگیر شدن رو میگم!

بچه های کنکور یهو یه سری الهامات بهشون میشه و تصمیم می گیرن از امروز با برنامه ریزی درس بخونن. بعد یه کاغذ میزارن جلوشون و روزی 15 ساعت برای خودشون برنامه ریزی می کنن!

بعدش حتی روز اول برنامه رو هم نمی تونن کامل اجرا کنن. پس من از شما عاجزانه خواهش میکنم ساعت مطالعه منطقی داشته باشید. یه طوری که حداقل خودتون بتونید اجراش کنید.

نکته نهایی: روز اول برنامه ریزی جوگیر نشید و فضایی برنامه ریزی نکنید!

4- شما نیاز به استراحت هم دارید!

حالا میریم سراغ یکی دیگه از بیماری های شایع بین بچه های کنکور که فقط برای درس خوندن برنامه ریزی میکنن. انگار خودشون رو مثل یک ربات مطالعه تصور می کنن. یعنی در روز فقط باید درس بخونن.

حالا جالب اینجاست بعد دو ساعت درس خوندن از پا میوفتن! حالا یه دسته دیگه از کنکوری ها از اون ور بوم میفتن!

یعنی وقتی یک ساعت درس می خونن تا یه سر نرن جزایر مدیترانه و برنگردن خستگیشون در نمیره. سعی کنید جزو هیچ کدوم از این دو دسته نباشید. میانگین استراحت برای 45 دقیقه تا یک ساعت مطالعه حدود 15 تا 30 دقیقه هستش. سعی کنید همیشه این قانون رو رعایت کنید.

نکته نهایی: شاید باورتون نشه ولی شما هم نیاز به استراحت دارید!

5- در طول یک روز دروس اختصاصی و عمومی رو با هم مطالعه کنید!

نکته ی مهم بعدی که در برنامه ریزی روزانه برای کنکور، از اهمیت بالایی برخورداره رو میخوام بهتون بگم. اینه که در یک روز فقط دروس اختصاصی رو مطالعه نکنید یا فقط دروس عمومی رو مطالعه نکنید. یعنی هر روز مثل این شخصیت های معروف اینستاگرامی شما هم باید ترکیبی بزنید. یه ترکیبی پروو هاااا!

ترکیبی از دروس عمومی و اختصاصی داشته باشید. اختصاص حدود 70 درصدی وقت به دروس اختصاصی منطقی به نظر میرسه. همیشه سعی کنید در پیک انرژی تون دروس اختصاصی رو مطالعه کنید. به هیچ عنوان این نکته مهم رو فراموش نکنید و هر روز در برنامه ریزی حواستون بهش باشه.

نکته نهایی: همیشه در طول روز ترکیبی مطالعه کنید.

نمونه برنامه ریزی روزانه

جدول برنامه

حالا میرسیم به بخش جذاب این مقاله، یعنی؛ نمونه برنامه ریزی روزانه که در طول این سال ها توسط دیجی کنکور عرضه شده است. همین برنامه ها دیجی کنکور را به عنوان برترین نهاد برنامه ریزی کشور رسانده است.

در این بخش تصاویری برای شما قرار داده شده که هر کدام نمونه برنامه ریزی روزانه برای فصل های مختلف سال است. نمونه برنامه ریزی روزانه های زیر را ببینید و از شون لذت ببرید.

اگر هم با دقت به نمونه برنامه ریزی روزانه دیجی کنکور دقت کنید، اونجاست که متوجه نکته مهمی میشید. این که چرا دانش آموزان کنکوری سال های قبل دیجی کنکور را به عنوان بهترین نهاد برنامه ریزی کشور انتخاب کرده اند. دیگه پر حرفی نمی کنم و از نمونه برنامه ریزی روزانه زیر لذت ببرید. چندین نمونه برنامه ریزی روزانه در زیر قرار گرفته شده است.

نمونه برنامه ریزی روزانه کنکور تجربی، ریاضی و انسانی

تصویر زیر، نمونه برنامه ریزی روزانه، از پکیج تابستانه کنکور تجربی می باشد، که توسط دیجی کنکور عرضه شد.

نمونه برنامه ریزی روزانه برای کنکور تجربی


تصویر زیر نمونه برنامه ریزی روزانه، از پکیج برنامه ریزی پاییزه رشته ریاضی، دیجی کنکور میباشد.
نمونه برنامه ریزی روزانه کنکور ریاضی


تصویر زیر نمونه ای از پکیج برنامه زمستانه رشته انسانی، دیجی کنکور میباشد.برنامه زمستان انسانی

دانلود نمونه برنامه رایگان کنکور PDF

در این باکس چندین نمونه از برنامه های مختلف دیجی کنکور قرار گرفته. برای دانلود هر کدام بر روی مستطیل بنفش رنگ کلیک کنید.

دانلود نمونه برنامه 6 ماهه

دانلود نمونه برنامه 4 ماهه

دانلود نمونه برنامه 3 ماهه

بهترین برنامه ریزی روزانه کنکور

اگر به دنبال بهترین و دقیق ترین برنامه روزانه هستید، یک پیشنهاد برای شما داریم.در دیجی کنکور هر سال، بسته های برنامه ریزی همه رشته ها، با امکانات و خدمات ویژه، کلی رتبه برتر داشته.

دریافت برنامه روزانه

برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی دکمه های زیر بزنید. مشاورین حسابی شما را در خصوص یک برنامه ریزی کامل و ایده آل راهنمایی میکنند.

یک جلسه مشاوره رایگان

تماس مستقیم با مشاورین

این بهترین تصمیم سال کنکور شماست.

سخن پایانی

ما در دیجی کنکور، برای اینکه شما بهتر بتوانید برای کنکور خودتون برنامه ریزی کنید؛ مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی بسیاری در حوزه ی برنامه ریزی کنکور آماده کرده ایم. همه ی این مقالات و دوره های صوتی را به صورت رایگان، در دیجی کنکور منتشر کردیم. شاید مطالعه کلیه مقالات و دیدن کلیه های دوره صوتی و ویدیویی نهایتا 1 ساعت از شما وقت بگیرد.

ولی حتما تمامی این مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی را به صورت کامل، مطالعه کنید. این مقالات، دوره های صوتی و ویدیویی می تواند تاثیر باور نکردنی ای در رتبه برتر شدن شما در کنکور سراسری داشته باشد.
برای دسترسی ساده تر به کلیه مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی دیجی کنکور بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هر سوالی، در ارتباط با برنامه ریزی روزانه برای کنکور، دارید؛ در کامنت ها از ما بپرسید. در کمترین زمان ممکن پاسخ شما رو خواهیم داد.


سوالات متداول

در پایان، سه سوال که برای آن ها پاسخ قطعی داده ایم را، بررسی می کنیم.

نمونه برنامه روزانه رتبه های برتر کنکور را چطور دانلود کنم؟

برای دانلود کافیه، در همین صفحه، از باکس مربوطه اقدام به دانلود کنید.

در برنامه روزانه کنکور، چقدر باید مطالعه کنم؟

بر اساس سوابق، نتایج آزمون ها و هدف شما روزانه حداقل 4 ساعت باید مطالعه داشته باشید.

برنامه روزانه رتبه های برتر چگونه است؟

تمام آنچه که در این مقاله گفته شد؛ بر اساس 5 سال تجربه دیجی کنکور، در برنامه ریزی است. تمامی نکات از دل تجربه های رتیه های برتر رشته شما، در آمده است.

6
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

6 دیدگاه

  • محمد
    3 سال پیش

    سلام ، وقت بخیر.
    میخواستم بدونم که اگه شخصی از اول مرداد ماه شروع کرده باشه به درس خوندن و با برنامه ، اصولی و خیلی خوب بره جلو بدون اینکه بکشه کنار و این حرفا می تونه چه رتبه ای بیاره؟

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      3 سال پیش

      سلام
      در مورد رتبه که میزان تلاش و پشت کار از زمان شروع مهمتر هستن. پس مستمر تا کنکور برای هدفتون بجنگید ما هم برنامه مورد نیاز و منابع رو در اختیارتون قرار میدیم برای رتبه زیر 1000.

  • شبنم
    4 سال پیش

    سلام خسته نباشید خیلی مفید بود….برنامه ریزی واسه چهارماه روچطورباید انجام بدیم

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      4 سال پیش

      سلام شبنم جان
      برای مشاوره و خرید برنامه 4 ماهه می تونید با شماره
      ☎️ 021-28422410 تماس بگیرید

  • سپیده
    5 سال پیش

    خوب بود.فقد برنامه ریزیا راجب کنکور فنی وجود نداشت،لطفا یه برنامه ریزی برای رشته فنی(معماری) تو کمترین زمان مثلا سه یا چهار ماه بزارید ممنون

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      5 سال پیش

      سلام سپیده جان
      متاسفانه در حال حاضر برای رشته های فنی برنامه ای در دیجی کنکور وجود نداره.