برنامه ریزی درسی برای کنکور

برنامه ریزی درسی برای کنکور

آیا شما به برنامه ریزی درسی برای کنکور نیاز دارید؟ بله معلومه که نیاز دارید! مگه میشه بدون برنامه ریزی درسی، درس خوند؟ معلومه که نمیشه. معلومه درس خوندن بدون برنامه و بی هدف هیچ نتیجه نداره و شما رو به اون هدفتون نمی رسونه.

حالا موضوع بعدی اینه که ما برنامه ریزی داریم تا برنامه ریزی… یه برنامه ریزی شما رو به هدفتون که همون نتیجه ایده آل در کنکور سراسری، می رسونه و یه برنامه ریزی هم شما رو به دانشگاه پرت در یک رشته پرت تر می رسونه.


برنامه ریزی درسی کنکور

برنامه ریزی درسی کنکور

الان که من دارم این مقاله رو می نویسم هنوز زمان زیادی تا کنکور مونده!
اگر شما الان که دارید این مقاله رو در سایت دیجی کنکور می خونید، حواستون باشه، قدر این زمان رو بدونید و نزارید دیر بشه. نزارید روزی بشه که به جای سرچ کردن برنامه ریزی درسی کنکور، کلمه ی دیگه ای رو در گوگل سرچ کنید.

نزارید به قدری نزدیک به کنکور بشید، که استرس بالا نزاره؛ شما به خوبی درس بخونید. قدر این زمان رو بدونید. حاضرم بنویسم و امضا کنم، اگر هر دانش آموزی با یک برنامه ریزی درسی برای کنکور حتما حتما یک نتیجه فوق العاده در کنکور کسب می کنه ولی به شرط ها و شروطه ها… اگر و فقط اگر به موقع شروع کنه.


برنامه در چه صورتی ما رو به نتیجه میرسونه؟

اگر به موقع، مطالعه برای کنکور رو شروع کنی!
اون موقع می تونید قطعا با یک برنامه ریزی درسی، به نتیجه ی فوق العاده در کنکور سراسری برسی. حالا به موقع شروع کردن یعنی چی؟

یعنی از کی باید شروع کنیم؟ اگر می خوای از موفقیت تو کنکور خودت مطمئن باشی، از همین تابستون شروع کن.

اگر الان که داری این رو میخونی، از تابستان گذشته، اصلا مهم نیست. همین امروز شروع کن. دیگه زمان رو از دست نده. لطفا بهانه نیار! یعنی خیلی رک و واضح بگم بهانه ی الکی نیار. که آقا من از ماه دیگه شروع می کنم و از اون موقع روزی 12 13 ساعت درس می خونم و دیگه مشکلی وجود نداره.

اشتباه سیل عظیم از دانش آموزا همینه. در شروع کردن برای مطالعه کنکور تعلل می کنن. یا میگن اوکیه ما از الان شروع میکنیم ولی به محض اینکه میخوان شروع کنن، میرن مسافرت و گردش و عشق و حال!

انسانی ها حتما بخوانند: برنامه ریزی کنکور انسانی


برنامه مناسب از تابستون شروع میشه!

ما نمیگیم نری عشق و حال! اتفاقا ما تشویقت می کنیم که اخر هفته رو بری شمال و جوج بزنی.
یعنی ازت می خوایم درس بخونی و در کنارش تفریح کنی. نه اینکه تفریح کنی و درکنارش درس بخونی!

خیلی از بچه ها این دوتا رو جابه جا انجام میدن. بزار یه نکته بهت بگم که خیالتو راحت کنم. به نظرت چند درصد از کنکوریا درس خوندن رو از تابستون شروع می کنن؟

اگه بهت بگم کمتر 5 درصد قطعا تعجب میکنی و میگی نه آقا تعدادشون خیلی بیشتره. نه همینه! طبق آمار مرکز دیجی کنکور کمتر از 5 درصد دانش آموزا هر ساله، مطالعه برای کنکور سراسری رو از تابستان شروع می کنن.

پس ببین از از تابستون شروع به درس خوندن بکنی، حداقلش از 95 درصد دانش آموزا جلو میوفتی. آخه چی بهتر از این…

پس فکر می کنم تا همین الانشم قانع شده باشی، که باید حتما از تابستون شروع کنی. پس دیگه من بیشتر از این توضیح نمیدم.


برنامه ریزی درسی برای کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

حالا می خوایم باهم به بحث بشینیم که برنامه ریزی درسی برای کنکور باید چه ویژگی هایی داشته باشه و در چه صورتی می تونه باعث موفقیت شما در کنکور سراسری بشه.

1. باید شخصی سازی شده باشه

خیلی واضح و مشخصه که برنامه ریزی هر کسی باید مختص خودش باشه. مگه میشه با یک برنامه نیاز همه ی آدم ها رو برطرف کرد؟ پس نمیشه!

متاسفانه تعداد بسیار زیادی موسسات سودجو، یک برنامه ریزی با ساعت های مطالعه ی بالای 12 ساعت، برای دانش آموزا انجام میدن. همون یک برنامه ریزی رو به تعداد زیادی از دانش آموزا میدن. درنهایت تعداد زیادی از دانش آموزا رو به خاک سیاه می نشونن!


2. برنامه باید قابل اجرا باشه

برنامه ریزی نباید خیلی فضایی باشه! آخه اینم خیلی واضحه. یه برنامه ریزی با روزی 14 ساعت مطالعه در روز رو نمیشه از روز اول اجرا کرد که آخه.

باور کنید؛ رتبه 1 کنکور هم، اینطوری برنامه ریزی نمی کرده برای خودش. حالا ساعت مطالعه  رو بزاریم کنار، بازم فاکتور های زیادی باید یک برنامه داشته باشه، که قابل اجرا باشه. مثل چینش درست دروس، بازه های زمانی درست برای مطالعه، وقت استراحت های مناسب بین مطالعه، ترتیب درست دروس اختصاصی و عمومی و…

در واقع؛ برنامه ریزی یک فرایند اصولی و مهندسی می باشد، که متاسفانه در ایران هر کسی اقدام به انجام برنامه ریزی می کنه. در نتیجه هزاران دانش آموز با استعداد رو با توصیه های خود گمراه میکنه.


3. برنامه ریزی درسی کنکور باید توسط حرفه ای ها انجام بشه

از قدیم گفتن تو وقتی سفال گری بلد نباشی، نمی تونی به کس دیگه ای سفال گری یاد بدی!
تو کنکور هم همینطوره. وقتی کسی که می خواد برای شما برنامه ریزی انجام بده؛ ولی خودش رتبه نزدیک به شماره موبایل من آورده. قطعا شما با اون برنامه ریزی به نتیجه نمیرسی.

اگر اون طبیب خوبی بود، خب حال خودشو خوب می کرد. اگر روش های اون شخص درست بود، حداقل خودش تو کنکور نتیجه ی مناسبی میاورد.

4. سایر ویژگی ها

برنامه ریزی ایده آل، باید خیلی ویژگی های دیگه هم داشته باشه. در اصل باید توسط یک جای مناسب و قابل اعتماد انجام بشه. وگرنه نتیجه ی خاصی در بر نداره. یک نکته خیلی مهم اینه که مطالعه با یک برنامه غیر اصولی با مطالعه بدون برنامه هیچ تفاوتی نداره!

خیلی وقتا مطالعه بدون برنامه، بهتر از مطالعه با برنامه غیر اصولی و مزخرف، که توسط افرادی با اطلاعات کم ارائه میشه هستش!

برنامه درسی ویژه یازدهمی ها: برنامه ریزی درسی برای پایه یازدهم


نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور

الان می خوام برات چند تا نمونه از برنامه ریزی درسی، که توسط تیم دیجی کنکور آماده شده، قرار بدم. با دیدنشون متوجه بشی، برنامه ریزی واقعی ینی چی و چه تفاوتی با سایر برنامه ریزی ها چه از لحاظ ظاهری، چه از لحاظ محتوایی، داره. زیاد صحبت نمی کنم. برو سریعتر نمونه های برنامه ریزی کنکور رو ببین و حالشو ببر.


عکس زیر؛ نمونه ای باز برنامه ریزی 4 ماهه دیجی کنکور، است؛ که سال های گذشته منتشر شد.
نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور 99

عکس زیر؛ نمونه ای از برنامه ریزی دیجی کنکور، برای تابستان کنکور 3 سال پیش، می باشد.
نمونه برنامه تابستانه

عکس زیر؛ نمونه ای باز برنامه ریزی 4 ماهه دیجی کنکور است، که در سال 96، منتشر شد.

نمونه برنامه ریزی درسی برای کنکور

نمونه برنامه ریزی درسی، که توسط دیجی کنکور در سال جاری منتشر شد را مشاهده کردید؟ اگر آره با دقت تر نگاه کنید! حالا چرا؟ چون ما خیلی وقت گذاشتیم برای این برنامه ریزی ها.
خیلی نکات ریز و درشت رو توش رعایت کردیم. به کوچترین و درشت ترین نکات در برنامه ریزی دقت شده. حتی به ظاهر برنامه هم دقت بسیاری شده. مثل به رنگ ها ، به چینش دروس.

حتی هماهنگی رنگ ها با فصل هایی که این برنامه ها منتشر شده هم دقت شده. توجه به همه ی این نکات باعث شده است که دیجی کنکور بشه برترین نهاد برنامه ریزی کنکور. همچنین محبوب ترین مرکز برنامه ریزی از دیدگاه دانش آموزان.

به زودی بسته های برنامه جدیدی در دیجی کنکور عرضه خواهد شد. ما باز هم قصد داریم، تاریخ سازی کنیم و بهترین باشیم.


دانلود برنامه ریزی درسی کنکور

ما تا اینجای کار هم براتون توضیح دادیم که ویژگی های برنامه ایده آل باید چی باشن. چند تا از نمونه های برنامه ریزی رو براتون گذاشتیم. تا ببینید که برنامه ریزی با کیفیت برای کنکور چه شکلیه.

حالا میخوام براتون نمونه هایی را برای دانلود برنامه ریزی درسی برای کنکور بزارم. تیم پر تلاش دیجی کنکور در حال آماده سازی نمونه ها هستند به زودی نمونه ای هایی رو برای دانلود برنامه ریزی درسی برای کنکور قرار میدیم. منتظر نمونه های دیجی کنکور باشید. با دانلود برنامه ریزی از نمونه های برنامه دیجی کنکور، لذت ببرید.

دریافت برنامه درسی

برای اطلاعات بیشتر میتوانید روی دکمه های زیر بزنید. مشاورین حسابی شما را در خصوص یک برنامه ریزی درسی فوق العاده، راهنمایی میکنند.

یک جلسه مشاوره رایگان

تماس مستقیم با مشاورین

این بهترین تصمیم سال کنکور شماست.

سخن پایانی

ما در دیجی کنکور، برای اینکه شما بهتر بتوانید برای کنکور خودتون برنامه ریزی کنید؛ مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی بسیاری در حوزه ی برنامه ریزی کنکور آماده کرده ایم. همه ی این مقالات و دوره های صوتی را به صورت رایگان، در دیجی کنکور منتشر کردیم. شاید مطالعه کلیه مقالات و دیدن کلیه های دوره صوتی و ویدیویی نهایتا 1 ساعت از شما وقت بگیرد.

ولی حتما تمامی این مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی را به صورت کامل، مطالعه کنید. این مقالات، دوره های صوتی و ویدیویی می تواند تاثیر باور نکردنی ای در رتبه برتر شدن شما در کنکور سراسری داشته باشد.
برای دسترسی ساده تر به کلیه مقالات و دوره های صوتی و ویدیویی دیجی کنکور بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

هر سوالی، در ارتباط با برنامه ریزی درسی برای کنکور، دارید؛ در کامنت ها از ما بپرسید. در کمترین زمان ممکن پاسخ شما رو خواهیم داد.


سوالات متداول

در پایان، سه سوال که برای آن ها پاسخ قطعی داده ایم را، بررسی می کنیم.

ویژگی های برنامه ریزی درسی ایده آل چیست؟

3 ویژگی بسیار مهم وجود دارد. قابلیت ضخصی سازی، قابل اجرا بودن و تدوین توسط رتبه های برتر، سه ویژگی اصلی می باشد.

بهترین زمان شروع برنامه، چه زمانی است؟

همین امروز! فرصت رو اصلا از دست ندید و از همین امروز شروع کنید. به فکر گذشته نباشید، غصه نخورید. مهم نیست از اول شروع نکردید! مهم اینه از الان شروع کنید و یک پایان رویایی رقم بزنید.

چطور این برنامه را برای رشته تجربی دانلود کنم؟

نه تنها رشته تجربی، بلکه رشته های ریاضی و انسانی هم میتونن برنامه را دانلود کنند. کافیه روی دکمه جلسه مشاوره رایگان این صفحه بزنید.

4
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • شکوفه
    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید.منظورتون از تابستون،تابستون سال آخر هست؟که ۱ سال به کنکور مونده؟

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      5 سال پیش

      سلام
      بله شکوفه جان منظور در محتوا این صفحه تابستان سال کنکور هستش.

  • Abolfazl
    5 سال پیش

    سلام خسته نباشید امیدوارم خوب باشین.خواستم بدونم چجوری من برنامه ی 4ماهه برای نظام قدیمو تهیه کنم و اینکه من آزمونای قلمچی ثبت نام کردم این برنامه آزمونای قلمچی رو پوشش میده و اینکه آیا واقعا 4ماهه کل درسا تموم و مرور میشه؟؟؟؟ممنون میشم هرچه زودتر جوابمو بدین

    • سلام ابولفضل جان
      نکته اول اینکه این برنامه کاملا میتونه در آزمون های آزمایشی و پیشرفت چشم گیر تراز بهت کمک کنه.
      تهیه برنامه خیلی ساده است به لینک زیر برو ثبت نام و پرداخت رو انجام بده برنامه رو میتونی دانلود کنی. اگر هم از طرح آلفا که شامل مشاوره میشه هم استفاده کنی مشاور در کمتر از چند ساعت باهات تماس میگیره.
      ثبت نام برنامه ریزی 4 ماهه