بهترین کتاب دین و زندگی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

دین و زندگی، یکی از مهم ترین و تراز آورترین دروس در کنکور سراسری هست. ضریب این درس در کنکور 3 می باشد که نشان از اهمیت آن دارد. به طور کلی در این درس در کنکور دو نوع سوال مطرح میشود. آیات (15 تست ) دارد و متن درس، اشعار، احادیث، روایات، ارتباط بین مباحث (10 تست) را شامل میشود. معمولاً داوطلبان در دروس عمومی بیشتر زمان خود را صرف این درس می‌کنند. به‌ همین دلیل میانگین نمره قبول‌ شدگان کنکور در این درس نسبت به سایر دروس عمومی بالاتر است. بنابراین رقابت در این درس بسیار دشوار است، به گونه‌ای که کسب نمره پایین در این درس بر رتبه و نمره داوطلب تأثیر بسزایی می‌گذارد. با ما همراه بشوید تا بهترین کتاب دین و زندگی کنکور را نیز به شما معرفی کنیم.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور (جامع)

یکی از اصول ابتدایی مطالعه برای دروس عمومی کنکور، پیدا کردن یک منبع مناسب برای آن درس است تا باعث گیجی و سردرگمی ما نشود و وقت ما را در خواندن این دروس به هدر ندهد. درست است که هیج درسنامه ای بهتر از کتاب اصلی درسی برای دروس عمومی نیست اما ما باید یک منبع مناسب هم برای تثبیت خوانده هایمان داشته باشیم.


شماره 1 : دین و زندگی جامع کنکور میکرو طبقه بندی گاج

دین و زندگی جامع کنکور میکرو طبقه بندی گاج

گاج بهترین کتاب دین و زندگی کنکور رو با این اثرش منتشر کرد. به جرئت می‌توان گفت شناخته‌ شده‌ ترین و پرطرفدارترین کتاب تست برای درس دین و زندگی، کتاب حاضر است؛ کتابی که پیشنهاد بیشتر معلمان، مشاوران و نفرات برتر کنکور بوده و هست. این کتاب دوجلدی میباشد. جلد اول کتاب به بیان مباحث این درس برای پایه های دهم و یازدهم رشته‌های ریاضی و تجربی پرداخته. و جلد دوم هم پایه دوازدهم را شامل میشود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

مطالب کتاب پیش رو به صورت پایه به پایه و درس به درس چیده شده است. داوطلبان با مطالعه‌ ی بخش درسنامه و آموزش، بر مباحث و نکات این درس مسلط خواهند شد؛ همچنین در این کتاب آیات و روایات کتاب دین و زندگی، همراه با معنی و ارتباط مفهومی آن‌ها با یکدیگر بیان شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

شما میتوانید پس از بررسی درسنامه، با تکیه بر پرسش‌ های چهارگزینه‌ ای کتاب پیش رو، آموخته‌ های خود را بسنجید. مولفان به منظور رفع هر گونه ابهام از ذهن دانش‌ آموزان، پاسخ تشریحی تمامی سؤالات را نیز در پایان کتاب بیان کرده‌اند. همچنین، در این بخش برای تست‌های مورد نیاز به بررسی سایر گزینه‌های نادرست نیز پرداخته‌اند.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب بسیار دلنشین طراحی شده و چیدمان مطالب داخل کتاب نیز عالی است. بیان نکات چالشی کتاب درسی در کادر‌هایی با عنوان “کتاب درسی زیر ذره بین” نیز از جذابیت های این کتاب است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

جلد اول کتاب بیش از 1600 تست خط به خط، مفهومی و ترکیبی را در خود جای داده است. کتاب پیش رو با همکاری مشترک افشین افشار و فرشته الماسی در 496 صفحه گردآوری شده است. سال چاپ این کتاب نیز مربوط به سال 1398 میشود.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 2 : دین و زندگی عمومی جامع کنکور مشاوران آموزش

دین و زندگی عمومی جامع کنکور مشاوران آموزش

انتشارات مشاوران آموزش در این درس عمومی نیز سعی داشته بهترین کتاب دین و زندگی کنکور را منتشر کند و به نظر میرسد که موفق عمل کرده است. لطفا به ادامه تحلیل های ما درباره این کتاب توجه کنید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب بسیار جامع و کاربردی میباشد. درسنامه، شامل پیام آیات و روایات، جداول مقایسه ای برای یادگیری بهتردرس و  ارائه روابط علت و معلولی و تقدم تاخری میباشد. با وجود جداول مقایسه ای، دروس میتواند به طرز شگفت آوری در ذهن دانش آموزان جای باز کند.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب شامل سوالات تالیفی و تست های کنکور های اخیر داخل و خارج کشور میباشد. و همه مطلب مهم دین و زندگی همچون آیات و درک مطلب، ترجمه و مفاهیم مهم دین و زندگی را شامل میشود و پاسخ های کاملا تشریحی را نیز دارد.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب عالی طراحی شده و به تصویر زیبایی از علامه جعفری مزین شده است. سایز و فونت نوشته ها هم مناسبه و اصلا خسته کننده نیست.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

سعید شبقره، فردین سماقی و وحید تمنا مولفین این کتاب بی نظیر میباشند. این کتاب با 2900 تست در 488 صفحه چاپ شده است.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 3 : دین و زندگی جامع کنکور آبی قلم چی (بهترین کتاب دین و زندگی کنکور)

دین و زندگی جامع کنکور آبی قلم چی (بهترین کتاب دین و زندگی کنکور)

این کتاب هم دو جلدی میباشد. که جلد اول شامل تست و درسنامه، و جلد دوم پاسخنامه میباشد. انتشارات قلمچی، این کتاب را برای پایه های دهم تا دوازدهم رشته های ریاضی و تجربی منتشر کرده است.

بررسی درسنامه این کتاب

این کتاب دارای 34 درسنامه جامع و کامل برای دین و زندگی میباشد و در آن سعی شده همه ی نکات و مطالب مهم دینی هر سه پایه ذکر شود.

بررسی بخش تست این کتاب

کتاب جامع دین و زندگی قلمچی شامل 819 تست از آزمون های قلم چی، 478 تست تالیفی و تست های کنکور (داخل و خارج) سالهای اخیر میباشد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب های آبی قلمچی که سبک ثابتی را دنبال میکنند. نوشته ها هم سایز و فونت مناسبی دارند. اما ممکن است به خاطر کم استفاده کرده از رنگ بندی، داخل کتاب کمی خسته کننده به نظر برسد.

بررسی آمار و ارقام کتاب

هیئت مولفان کانون این کتاب را منتشر کرده است. جلد اول در 440 صفحه و جلد دوم در 112 صفحه تالیف شده است. هر دو جلد نیز چاپ 1398 میباشد.

خرید آنلاین این کتاب


بهترین کتاب دین و زندگی کنکور (تست)

شاید بهتر باشه چند کتاب تستی هم از دین و زندگی برای کسانی معرفی کنیم که از شانس خوبشون دین و زندگی رو کاملا فول هستند و نیازی به مطالعه درسنامه ندارند. این افراد با تمرین تستی فراوان، کاملا میتوانند به تست های این درس مسلط شوند.


شماره 1 : دین و زندگی جامع تست خیلی سبز

دین و زندگی جامع تست خیلی سبز

کتاب دین و زندگی جامع تست خیلی سبز، جزء بهترین کتاب دین و زندگی کنکور، می باشد. این کتاب در دو جلد نوشته شده است که جلد اول شامل تست و درسنامه و جلد دوم پاسخنامه آن است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب به صورت درس به درس، دین و زندگی کنکور را پوشش داده است. درسنامه دقیقا مبتنی بر سرفصلهای کتاب درسی است و به طور کامل مطالب کتاب درسی را باز کرده است. تمامی نکات آن را مو به مو گفته است و از همه مهم تر سعی شده است تا تک تک مفاهیم و نکات آیات همراه با متن خود درس و در دل سرفصل اصلی کتاب، گنجانده شود.

بررسی بخش تست این کتاب

پرسش های چهار گزینه ای این کتاب به دو بخش تقسیم شده است: بخش کنکوری و بخش تالیفی که کسانی که می خواهند از تست زنی هم برای آموزش بیشتر و هم برای مرور و ارزیابی استفاده کنند، بسیار مناسب و ایده آل است. داوطلب می تواند ابتدا با استفاده از تست های تألیفی، آنچه را که یاد گرفته است را با تکرار در تست زنی تثبیت کند و از تست های کنکور برای محک خود استفاده کند.

بررسی ظاهر کتاب

ظاهر این کتاب بسیار زیبا و قابل تحسین طراحی شده است. مسیر رسیدن به دانشگاه تهران از خیلی سبز میگذرد!

بررسی آمار و اقام کتاب

خیلی سبز سوالات کنکور سراسری و آزمون های قلمچی را پوشش داده است. مولف این کتاب، زهرا سمیعی عارف بوده، و کتاب در 488 صفحه چاپ شده است.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 2 : بانک تست دین و زندگی کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد دوم)

بانک تست دین و زندگی کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد دوم)

دین و زندگی میکرو طلایی گاج در دو جلد تعریف شده است که جلد دوم بانک تست و پاسخنامه میباشد. ما نیز چون در این قسمت فقط قصد معرفی بهترین کتاب دین و زندگی کنکور تستی را داشتیم بنابراین تصمیم گرفتیم همین جلد را معرفی کنیم و شما در صورتیکه درسنامه را نیز احتیاج داشتید میتوانید جلد اول آن را نیز تهیه کنید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

همانطور که گفته شد درسنامه این کتاب در جلد اول آن قرار دارد و ما در این قسمت قصد تحلیل درسنامه را نداریم

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب شامل بانک تست پرباری اعم از سراسری و تألیفی میباشد که در جلد دوم و همراه با پاسخ های کاملا تشریحی آورده شده است.

بررسی ظاهر کتاب

جلد این کتاب تصویری از استاد شهید، دکتر مرتضی مطهری میباشد که به زیبایی طراحی شده است. فونت و سایز نوشته ها نیز در این کتاب تقریبا مناسب است و خسته کننده نیست.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

علی اکبر اخوندی، علیرضا دلشاد و محسن کلهری مولفین این کتاب میباشند. کتاب چاپ 1397 بوده و دارای 528 صفحه میباشد. و تست های کنکور (داخل و خارج) سالهای اخیر را پوشش می دهد.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 3 : کافه تست دین و زندگی کنکور مبتکران

کافه تست دین و زندگی کنکور مبتکران

دین و زندگی کنکور مبتکران یه کافه تست واقعیه. تست های این کتاب درس به درس بوده و آدرس دقیق تست ها هم، کنارش نوشته شده. همچنین این کتاب 5 آزمون از همه رشته های کنکور 98 رو هم در خودش جا داده. تست های این کتاب تمام آیات و روایات، اشعار و متن درس را پوشش داده است.

بررسی درسنامه این کتاب

فاقد درسنامه میباشد.

بررسی بخش تست این کتاب

پرسش های چهارگزینه ای در این کتاب به صورت درس به درس آمده است. کنکور های رشته های مختلف را پوشش داده و دارای یک پاسخنامه کامل برای همه ی این تست ها میباشد.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد متفاوت این کتاب کاملا با عنوان کتاب متناسب است. و تصویری از یک کافه را نشان میدهد. این کتاب آزمون های نیمه سال اول و دوم را نیز پوشش میدهد. و دارای پاسخنامه کلیدی میباشد.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

مولفین کافه تست دین و زندگی مبتکران، اقدس پورمند، سعید شبقره،  علی جعفری ندوشن و فردین سماقی میباشند. کتاب دارای 464 صفحه و درسال 1398 چاپ شده است.

خرید آنلاین این کتاب


بهترین کتاب دین و زندگی کنکور (پایه دهم ؛ پایه یازدهم )

برای اینکه داوطلبان پایه های دهم و یازدهم نیز بتوانند درس دین و زندگی را تمرین کنند تا بتوانند در آزمون های آزمایشی و در آینده، در کنکورشان نیز موفق شوند، باید بهترین کتاب دین و زندگی کنکور را برای پایه ی خود بشناسند. و از همان ابتدا تمرین و تکرار داشته باشند.


شماره 1 : دین و زندگی دهم تست خیلی سبز

دین و زندگی دهم تست خیلی سبز

خیلی سبز در اینجا هم خوب درخشیده و منبع  قابل تحسینی به چاپ رسونده. این کتاب بی نظیر صرفا برای دانش آموزان تلاش گری است که میخواهند در هر پایه، دین و زندگی خود را قوی پیش ببرند و در آن بدرخشند. متون کتاب درسی همراه با هایلایت کردن کلمات خاص و بیرون کشیدن نکات مهم زیر هر پاراگراف به طور کامل آموزش داده شده است و لحن کتاب با توجه به نوع درس، رسمی و جدی است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه کتاب خیلی سبز پایه ی دهم بسیار کامل و دقیق و با رعایت همه اصول و قواعد آموزشی نوشته شده است. درسنامه به این شکل میباشد که ابتدا عین متن کتاب آورده شده است. سپس در ادامه تک به تک نکات آن متن بررسی شده است. درسنامه این کتاب به قدری جامع و کامل است که به جرئت میتوان گفت داوطلبان با مطالعه ی دقیق آن حتما میتوانند به درصد 100 در تست های پایه دهم برسند.

بررسی بخش تست این کتاب

هر درس دارای 40 یا 50 تست به صورت طبقه بندی شده در این کتاب میباشد. پاسخ تست ها کامل است و انواع تیپ تست ها به صورت علت و معلولی، مفهوم بلند آیات، ارتباط تیتر ها، قرابت با آیه ها و نگاه های نو در تست ها مشاهده می شود.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب دین و زندگی خیلی سبز به نسبت خوب طراحی شده و آرامش بخش میباشد و لفط الله را با دست انسان ساخته است. سایز و فونت نوشته ها خواناست و پاسخ کل تست ها هم به صورت مجموعه ای مجزا در دو ستون در انتهای کتاب آورده شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

این کتاب به کوشش حامد دورانی و فیروز نژاد نجف تالیف شده است. 184 صفحه میباشد. 597 تست را نیز از تست های تالیفی و کنکور های سراسری در خود جای داده است.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 2 : آموزش دین و زندگی دهم گل واژه

آموزش دین و زندگی دهم گل واژه

وحله ی اول برای موفق شدن در تست زنی دروس عمومی، یادگیری دقیق منبع اصلی اون درس هست. برای همین هم سعی کردیم در این قسمت منبعی رو به شما معرفی کنیم که بتونید کتاب اصلی دین و زندگی پایه دهم رو کامل یاد بگیرید تا بتونید آزمون های تشریحی و نهایی و آزمون های تستی رو به درستی پاسخ بدید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

آموزش درسنامه این کتاب به زبان ساده و بسیار قابل فهم میباشد. روال مفاهیم آموزشی نیز همراه با مثل های متنوع میباشد که درس کاملا در ذهن دانش آموزان تثبیت شود.

بررسی بخش تست این کتاب

در بخش سوالات این کتاب آزمون های جامع میان نوبت و پایان نوبت اول و دوم آورده شده است. برای هر درس در این کتاب آموزش های پیش نیاز آورده شده است. همچنین شامل تمرین های غنی سازی برای داشن آموزان برتر و تمرین های متنوع تشریحی و تستی برای هر درس میباشد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب در عین سادگی جذاب و دلنشین میباشد و دعا کردن استیکری را نشان میدهد که ریش دارد! فونت نوشته ها هم مناسب و قابل قبوله.

بررسی آمار و ارقام کتاب

تالیف کتاب حاصل تلاش مصطفی جعفری میباشد. 125 صفحه تعداد صفحات آن بوده و تک جلدی میباشد.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 3 : سیر تا پیاز دین و زندگی گاج (پایه دهم ؛ پایه یازدهم)

سیر تا پیاز دین و زندگی گاج (پایه دهم ؛ پایه یازدهم)

همان‌طور که از نام این کتاب پیداست، کتاب‌های سیر تا پیاز را می‌توان از موفق ترین ها در تالیف کتاب های کمک آموزشی دروس عمومی دانست. این کتاب شامل درسنامه کامل، سوالات تستی و پاسخنامه میباشد و مباحث آن به‌ صورت، پایه به پایه و درس به درس چیده شده است. بنابراین سیر تا پیاز گاج، میتواند به عنوان بهترین کتاب دین و زندگی کنکور برای پایه های دهم و یازدهم باشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

در ابتدای این کتاب، با فصلی به نام درسنامه مواجه می‌شوید. درسنامه در قالب مثال هایی متنوع به بیان جامع و کامل موضوع درس پرداخته است. درسنامه ی کتاب پیش رو از بخش‌ هایی با عنوان چشم‌انداز، مشاوره، سبک مطالعه، ساختار کلی درس، ایستگاه آیه، ایستگاه حدیث، ایستگاه شعر، ایستگاه روایت تاریخی، نکته‌ ی راهبردی، مرور سریع، تست های داخل متن، پاسخگویی به‌ تمامی سوالات کتاب درسی، رابطه علت و معلولی، و مترادف‌ ها تشکیل می‌شود.

بررسی بخش تست این کتاب

در ادامه ی درسنامه مولفان با ارائه‌ ی حجم وسیع و متنوعی از سوالات چهارگزینه‌ ای، داوطلب را به چالشی از درک عمیق از موضوعات دعوت می‌کنند. بخش آخر کتاب‌های سیر تا پیاز هم مجموعه‌ ای از آزمون‌ های دوره‌ ای و جامع است.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب، سیر تا پیاز را به تصویر کشیده است و طراحی جالبی دارد. سایز و فونت نوشته های کتاب هم مناسب هست و از رنگ بندی مناسبی در تالیف صفحات کتاب استفاده شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

کتاب در سال 1397 چاپ شده است. 664 صفحه دارد. 12 آزمون دوره ای و جامع، و 2263 تست را نیز شامل میشود. محمد رضایی بقا و مرتضی محسنی کبیر مولفین این کتاب میباشند.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 4 : دین و زندگی یازدهم سری پاور تست گاج

دین و زندگی یازدهم سری پاور تست گاج

کتاب های پرسمان گاج، یکی از بهترین کتاب دین وزندگی کنکور است که طی سال‌ های اخیر به بهترین نحو نیا‌زهای آموزشی دانش آموزان را در مقاطع مختلف تحصیلی برطرف کرده است. این کتاب حاوی سوالات و تمرین‌ هایی از کتب‌ درسی دانش‌آموزان، در کنار نمونه آزمونهایی از امتحانات پایانی است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

در بخش درسنامه این کتاب، مولف سعی کرده است با شرح مختصری از درس، مفاهیم درس را بصورت کلی و خلاصه وار بیان کند. درسنامه، شامل آموزش کامل کتاب درسی، ارائه‌ ی پیام آیات و معنی آن و پاسخ به سوالات اندیشه و تحقیق میباشد.

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب، حاوی سوالات و تمرین‌ هایی برگرفته از کتب‌ درسی دانش‌ آموزان، در کنار نمونه آزمون‌ هایی از امتحانات پایانی است. در پایان کتاب هم فهرستی جامع از چند دوره آزمون نوبت اول و دوم قرار داده شده که به آشنایی دانش‌ آموزان با سوالات درسی و همچنین درک عمیق آن‌ ها از پرسش‌ های امتحانی کمک می‌کند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب تصویر زیبایی از یک مسجد و بنای تاریخی است و نوع جلد آن، شومیز سلفونی براق است. نوشته های آن با سایز مناسبی نگارش شده اند و از این جهت، مطالعه ی آن موجب خستگی دانش اموزان نمیشود.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

کتاب دین و زندگی یازدهم از سری کتاب‌ های پرسمان، اثر رقیه لطفعلیان بوده و دربردارنده‌ ی 104 صفحه است. 1398 نیز سال چاپ این کتاب بوده است.

خرید آنلاین این کتاب


شماره 5 : بهترین کتاب دین و زندگی کنکور خط فکری یازدهم نشر دریافت

بهترین کتاب دین و زندگی کنکور خط فکری یازدهم نشر دریافت

هدف از تالیف دین و زندگی پایه یازدهم نشر دریافت، بهبود بخشیدن دانش آموزان پایه یازدهم در تست زنی بوده است. در سوالات تالیفی این کتاب سعی شده است تا تمامی مطالب کتاب درسی به صورت کامل پوشش داده شود تا دانش آموزان در امتحانات تستی و نهایی دچار مشکل نشوند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

کتاب فاقد درسنامه میباشد و سعی شده است در بخش پاسخنامه ی آن به بیان نکات مهم هر سوال پرداخته شود.

بررسی بخش تست این کتاب

چیدمان تست های این کتاب به صورت گام به گام و آموزشی بوده و ایده های بسیار نویی در طراحی پرسش های چهارگزینه ای این کتاب استفاده شده است. پاسخ سوالات نیز کاملا تشریحی و قابل فهم میباشد. این کتاب تست های کنکور های داخل و خارج اخیر را نیز پوشش میدهد.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب سعی کرده است خط فکری یک انسان را درباره مطالعه درس دین و زندگی یازدهم را به مخاطب القا کند. در داخل کتاب نیز از فونت و سایز مناسبی برای نوشته ها استفاده شده است.

بررسی امار و ارقام این کتاب

وحیده کاغذی مولف توانمند این کتاب ارزشمند بوده و آنرا در 271 صفحه تالیف کرده است. 1398، سال چاپ این کتاب میباشد و تک جلدی است.

خرید آنلاین این کتاب


یک پیشنهاد جذاب
بچه ها دیجی کنکور به شما سایت کتابچی رو برای خرید کتاب هاتون پیشنهاد میکنه! شما میتونید به راحتی کتاب های کمک درسی مورد نیاز خودتون رو با کلی تخفیف ویژه دیجی کنکوری ها بخرید. کتابچی بزرگترین فروشگاه آنلاین کتاب خیلی سریع و راحت کتاب هاتون رو میاره خونتون.

دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

2
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • ارمین
    3 سال پیش

    واقعا این چه تحلیله بیخودیه که سفیر خرد توش نیست؟

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      3 سال پیش

      سلام ارمین جان
      تمامی کتاب ها کاملا بررسی شدند و فارغ از تبلیغات و نظر شخصی این ها بهترین هایی هستند که میتونید استفاده کنید.
      حتما بقیه مقالات بهترین منابع رو هم بررسی کن.