بهترین کتاب ریاضی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب ریاضی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

با توجه به اینکه دروس ریاضی در رشته ی ریاضی و تجربی به چند درس مختلف تقسیم میشوند، از این رو در این مقاله سعی خواهیم کرد فقط و فقط تاپ ترین و بهترین منابع و کتاب ریاضی کنکور را در هر قسمت مشخص کنیم تا بتوانیم راه روشنی برای انتخاب منابع مناسب مطالعه، پیش روی شما بگذاریم. قابل ذکر است که دروس ریاضی در رشته ریاضی شامل: پایه دهم (ریاضی پایه ؛ هندسه 1 ) ، پایه یازدهم (حسابان 1 ؛ هندسه 2 ؛ آمار و احتمال) و پایه دوازدهم (حسابان 2 ؛ هندسه 3 ؛ ریاضیات گسسته ) میشوند. دروس ریاضی در رشته تجربی نیز ریاضی 1 و 2 و 3 برای پایه های دهم تا دوازدهم میباشند.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب ریاضی کنکور (جامع)

از آنجایی که در رشته تجربی فقط یک کتاب درسی در هر پایه برای ریاضی در نظر گرفته شده است، ریاضی جامع کنکور معمولا بیشتر برای رشته تجربی تالیف میشود. اما ما در اینجا دروس ریاضیات رشته ریاضی را هم در قالب انتشارات مفیدی که تالیف شده اند به شما معرفی خواهیم کرد، تا بتوانید نهایت استفاده را از بهترین کتاب ریاضی کنکور معرفی شده در این بخش برده باشید.


شماره 1 : ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی (رشته تجربی)

ریاضیات جامع تجربی با طعم گلابی (رشته تجربی)

این کتاب در دو جلد درسنامه و سوالات + پاسخنامه تالیف شده است و، پوشش صدرصدی تمامی مثال ها، فعالیت ها، کار در کلاس ها و تمرین های کتاب درسی در قالب تست که معمولا مشابه سوالات کنکور میباشد را شامل میشود. داشتن سوالات کنکور 30 الی 40 سال گذشته در کنار آزمون جامع میتواند علاوه بر تمرین، باعث مدیریت زمان و مشخص شدن نقاط ضعف و قوت شما باشد.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه ی این کتاب به علت صحبت کردن درباره ی تمام نکات و پیچیدگی ها و موضوعات دوست داشتنی طراحان تست ها، کامل ترین مجموعه درسنامه ریاضی کنکور میباشد. از این رو این کتاب اولین بهترین کتاب ریاضی کنکور تجربی محسوب میشود.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب در سه سطح ساده و متوسط و سخت طراحی شده اند که تست های متوسط آن شامل سوالات کنکور سراسری نیز میشوند.

بررسی ظاهر کتاب

طرح روی جلد کتاب به اسم کتاب (ریاضی با طعم گلابی) اشاره دارد. از دو رنگ مشکی و سبز در جلد اول (درسنامه ها و تست ها) و از دو رنگ مشکی و قرمز در جلد دوم (پاسخنامه تشریحی) استفاده شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

حسین کاویانی مولف این کتاب میباشد. 3935 تست نیز در 823 صفحه از این کتاب چاپ شده است.


شماره 2 : حسابان جامع کنکور میکرو گاج(بهترین کتاب ریاضی کنکور رشته ریاضی)

سابان جامع کنکور میکرو گاج(بهترین کتاب ریاضی کنکور رشته ریاضی)

بهترین کتاب ریاضی کنکور در درس حسابان به انتشارات گاج اختصاص دارد. این کتاب در دوجلد چاپ شده است که جلد اول به ارائه‌ ی بانک تست پربار از مباحث ریاضی دهم، حسابان پایه‌ های یازدهم و دوازدهم همراه با پاسخ تشریحی می‌پردازد و مولف در جلد دوم، درسنامه‌ و مباحث آموزشی همراه با ذکر مثال برای درک بهتر مباحث، ارائه‌ کرده‌ است.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه در جلد دوم این کتاب آورده شده است. چینش مطالب در درسنامه به‌ صورت موضوع به موضوع (و نه درس به درس و پایه به پایه) بوده و همه‌ ی بخش‌ های این کتاب و جلد آموزش با یکدیگر مطابقت صد در صد دارد.

بررسی بخش تست این کتاب

در هر مبحث، از سطر به سطر کتاب درسی، سوالات تالیفی چهارگزینه‌ ای مطرح شده است که سوالات کنکور را نیز شامل میشود. پاسخنامه‌ ی تشریحی آن با چند روش سوالات را حل کرده است. تست‌ های مهم نیز با نشان ستاره مشخص شده اند.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد این کتاب تصویر زیبایی از پل طبیعت را به نمایش گذاشته و فونت و سایز نوشته ها مانند سایر کتاب های گاج مناسب است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

علی بیطرفان، ابوالقاسم شعبانی مولفین این اثر ارزشمند میباشند. 2700 تست در 864 صفحه از این کتاب چاپ شده است.


شماره 3 : ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماه (رشته ریاضی)

ریاضیات گسسته و آمار و احتمال جامع کنکور مهروماه (رشته ریاضی)

بیشترین تمرکز مولفین این کتاب، روی کنکور و آزمون های آزمایشی بوده است. با توجه به اینکه این کتاب برای دو درس تالیف شده است، مانور مولفین روی مطالب جدید دو کتاب، بسیار عالی است. مباحثی همچون منطق ریاضی، آمار استنباطی، احاطه گری، مربع های لاتین و …که در سایر منابع زیاد به آن ها اهمیت داده نشده است، در این کتاب بسیار عالی آموزش داده شده اند.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب، شامل تمام مطالب، در چارچوب آخرین تغییرات کتاب درسی و سوال‌های کنکور، به همراه نکات، راهبردها و هشدارهای مهم و تست‌های آموزشی هدف‌دار میباشد.

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب شامل مجموعه تست‌ های متنوع و استاندارد، مبتنی بر مطالب کتاب درسی و متناسب با سوال‌ های استاندارد کنکور است. همچنین پاسخنامه کاملا تشریحی به همراه یادآوری برخی نکات موردنیاز و ترفندهای حل تست را نیز دارا میباشد.

بررسی ظاهر این کتاب

طراحی جلد این کتاب جالب بوده و با بهره گیری از اصل لانه ی کبوتری است. از دیگر جذابیت های ظاهری این کتاب، توضیحات مختصری است که همراه با تصویری مرتبط در اول هر فصل وجود دارد.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

1617 تست در 472 صفحه از این کتاب به چاپ رسیده، و به همت جواد ترکمن، علی سعیدی زاد و مسعود طایفه تالیف شده است.


شماره 4 : هندسه کامل جامع کنکور میکرو طلایی گاج (رشته ریاضی)

هندسه کامل جامع کنکور میکرو طلایی گاج (رشته ریاضی)

مولفان مباحث کتاب “میکرو طلایی هندسه کامل کنکور” را به دو بخش کلی هندسه پایه (دهم و یازدهم) و هندسه دوازدهم تقسیم کرده‌اند. باید این نکته را در نظر داشته باشید که چینش مطالب در کتاب پیش رو به‌ صورت پایه به پایه و فصل به فصل بوده است. این کتاب دو جلدی میباشد که جلد اول آن تست و پاسخنامه و جلد دوم آن به درسنامه اختصاص دارد.

بررسی درسنامه این کتاب

در هر مبحث درسی در جلد دوم، درسنامه کامل و جامعی آورده شده است که مطالب گفته شده، کتاب‌ های درسی هندسه را پوشش می‌دهد. سعی شده است که تمامی مطالب درسی، بررسی و موشکافی شود و تمامی جوانب مبحث مورد بحث قرار گیرد.

بررسی بخش تست این کتاب

برای هر مبحث درسی، تست‌ های طبقه‌ بندی شده به تعداد کافی آورده شده است که تمامی مبحث را به خوبی پوشش می‌دهد. تست‌ های مهم، با علامت ستاره تو خالی مشخص شده‌اند. توصیه می‌شود اگر دانش‌ آموز به هر دلیلی با کمبود وقت مواجه است، این تست ها را حتما مطالعه کند. همچنین تست‌ های دشوار با علامت ستاره توپر مشخص شده‌اند. در قسمت پاسخنامه تشریحی تست هانیز، کادرهای نکته آمده است که هم به پاسخ دادن تست کمک می کند و هم با مرور آن‌ ها کل نکات درس هندسه، یک‌ بار جمع‌بندی می‌شود.

بررسی ظاهر این کتاب

طرح روی جلد، تصویر کارتونی رنه دکارت است و در آن عمدتا از ترکیب رنگی آبی و خاکستری استفاده شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

هندسه جامع میکروطلایی گاج حاصل تلاش سعید قندچی و محمد طاهر شعاعی میباشد. 1537 تست در 328 صفحه در جلد اول این کتاب پوشش داده شده است. 248 صفحه نیز جلد دوم (درسنامه) این کتاب دارد.


بهترین کتاب و منابع ریاضی کنکور (تست)

در ادامه به بررسی بهترین کتاب ریاضی کنکور میپردازیم که نظر تستی رتبه بالایی را به خود اختصاص داده اند. بیشتر تمرکز این کتاب ها روی تقویت تست زنی دانش آموزان و در راستای موفقیت داوطلبان در آزمون های آزمایشی و کنکور خواهد بود.


شماره 1 : ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز(رشته تجربی)

ریاضیات تجربی جامع تست خیلی سبز(رشته تجربی)

این کتاب، به شکل فشرده حجم زیادی از مطالب را در خود جای داده است. کتاب دارای درسنامه هایی است که برای آموزش به عنوان منبع دوم و تست های آن به عنوان منبع اول تست زنی می توانند مورد استفاده قرار بگیرند و در کل میتوان آنرا بهترین کتاب ریاضی کنکور برای بخش تست زنی در رشته تجربی معرفی کرد. این کتاب دارای یک ضمیمه برای جلد اول نیز میباشد که در آن فرمول های مثلثات، فرمول های مشتق و موضوعاتی پایه ای مثل تجزیه عبارت درجه دوم و مخرج مشترک گیری آموزش داده شده است.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب به صورت خلاصه وار و نکته های مهم در جلد اول قرار دارد. این درسنامه بیشتر به درد دانش آموزانی میخورد که کتاب را به صورت کامل مسلط باشند و برای مرور بخواهند از درسنامه استفاده کنند.

بررسی بخش تست این کتاب

تست ها در این کتاب به ترتیب راحت به سخت بوده و پاسخنامه این تست ها در جلد دوم آورده شده است. پاسخ نامه، کامل و جامع است و تمام نکات مهم در آن ذکر شده است. همچنین در بسیاری از پاسخ نامه ها با رد گزینه و نحوه ی حل سوالات به این روش آموزش داده است.

بررسی ظاهر کتاب

طرح روی جلد کتاب، همان طرحی است که سال هاست خیلی سبز برای ریاضی تجربی خود استفاده می کند. صفحه آرایی این کتاب مرتب و شکیل است اما از تنوع رنگی کمی در این کتاب استفاده شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

این کتاب حجم بالایی از تست ها را دارد به طوریکه 3406 تست را در 653 صفحه از جلد اول خود جای داده است. جلد دوم این کتاب نیز دارای 404 صفحه است. رسول محسنی منش، سروش موئینی و کوروش اسلامی مولفین این کتاب میباشند.


شماره 2 : موج آزمون ریاضی نشر الگو (رشته ریاضی)

موج آزمون ریاضی نشر الگو (رشته ریاضی)

این کتاب صرفا برای آمادگی دانش آموزان برای کنکور و آزمون های آزمایشی تالیف شده است. مباحث کتاب های درسی ریاضی دهم، حسابان یازدهم و حسابان دوازدهم (بجز فصل 6 و 7 ریاضی دهم که مربوط به شمارش و آمار و احتمال هستند) را  نیز پوشش می دهد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب بصورت کاملا فشرده و خلاصه میباشد و برای دانش آموزانی که بخواند به عنوان مرور از آن استفاده کنند بسیار مفید و قابل استفاده است.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب به صورت آزمون هایی دسته بندی شده است. و به عنوان دومین منبع تست زنی میتواند مورد استفاده قرار گیرد. در میان آزمون های جامع پایانی آخر هر فصل نیز یک یا دو آزمون با نام “برگزیده های کنکور های سراسری” مشخص شده اند تا کتاب تست های خوب کنکور را هم پوشش داده باشد. این کتاب پاسخنامه تشریحی خوب و کاملی نیز دارد.

بررسی ظاهر این کتاب

طرح روی جلد کتاب تصویر کاریکاتوری و جذاب است. در صفحه آرایی آزمون ها هم مثل بیشتر کتاب های این انتشارات، حاشیه سفید کناری برای محاسبات در نظر گرفته شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

مولفین این کتاب 1849 تست را در 432 صفحه جای داده اند. کتاب به همت ارشک حمیدی و کاظم اجلالی نوشته شده است و چاپ 1398 میباشد.


شماره 3 : خط ویژه حسابان جامع کنکور گاج (رشته ریاضی)

خط ویژه حسابان جامع کنکور گاج (رشته ریاضی)

کتاب‌ های خط ویژه برای جمع‌ بندی همه‌ ی آن چیزی بوده که در طول سال تحصیلی باید یاد بگیرید. درسنامه‌ های جامع و کاربردی، خلاصه و مفهومی، تست‌ های خلاق از تمرین‌ های کتاب درسی و کنکور های سراسری، پاسخ‌ های کاملا تشریحی و آزمون‌ های جامع و استاندارد از ویژگی‌ های این کتاب کم‌حجم است.

بررسی درسنامه این کتاب

مولفان در کتاب پیش رو ابتدا شرح کاملی از دروس را موصوع به موضوع و مبانی مهم در آزمون سراسری را بیان کرده‌اند. با استفاده از درسنامه ی خلاصه ی این کتاب می‌توانید در فرصتی کوتاه به حجم چشمگیری از اطلاعات کاربردی دسترسی داشته باشید.

بررسی تست این کتاب

این کتاب شامل تست های تالیفی + تست های کنکور های سراسری + پاسخنامه جامع و کامل میباشد. از این کتاب میتوان برای دوران جمع بندی استفاده کرد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب تصویر سردر زیبای دانشگاه تهران را به شما نمایش میدهد. با خط ویژه هر لحظه بیشتر به دانشگاه رویایی تهران نزدیک تر خواهید شد.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

مولفین خط ویژه گاج ابراهیم محسنی و محمد مهدی خوشنویسان میباشند. این کتاب در 296 صفحه و در سال 1397 چاپ شده است.


شماره 4 : آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز (رشته ریاضی)

آمار و احتمال و گسسته جامع تست خیلی سبز (رشته ریاضی)

با وجود این کتاب نیاز داوطلبان برای یادگیری تمام مباحث آمار و احتمال و گسسته ی پایه های مختلف برآورده میشود. از جنبه های مثبت این کتاب این است که مباحث مربوط به این درس را که در دو فصل آخر ریاضی دهم (شمارش بدون شمردن و احتمال) آمده است به طور کامل پوشش می دهد و آن ها را در فصل های 2 و 7 کتاب گنجانده است تا دانش آموزان مجبور نباشند برای مطالعه آن به مباحث سال دهم رجوع کنند. چیدمان فصلهای کتاب تقریبا منطبق بر کتاب درسی است.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه ی کتاب ساده و قابل فهم است و تمام دانش آموزان با هر سطحی میتوانند از آن استفاده کنند. از نکات مثبت درسنامه، آموزش با مثال و تست است که یادگیری را بهبود می بخشد.

بررسی بخش تست این کتاب

هر کدام از تست های این کتاب با هدفی گذاشته شده و از آوردن تستهای فراوان و زاید خودداری شده است. از این رو میتوان این کتاب را به عنوان بهترین کتاب ریاضی کنکور برای این دروس معرفی کرد. پاسخ های تشریحی تست ها نیز کامل و روان است و در مواردی که نیاز به توضیح و یادآوری مطلب است همه گزینه ها بررسی شده اند.

بررسی ظاهر این کتاب

در طراحی جلد این کتاب احتمالا سعی شده اصل لانه کبوتری را بیان کند. سایز و فونت نوشته ها در این کتاب تقریبا مناسب است و در صفحه آرایی آن نیز مشکلی به چشم نمیخورد.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

عطا صادقی و مصطفی دیداری نویسنده های این کتاب هستند. 1335 تست در 389 صفحه از این کتاب نیز چاپ شده است.


بهترین منابع و کتاب ریاضی کنکور (پایه دهم ؛ پایه یازدهم )

ما در این بخش، بهترین کتاب ریاضی کنکور را برای پایه های دهم و یازدهم معرفی خواهیم کرد. برای اینکه در این پایه ها به دنبال یک کتاب مناسب سردرگم نشوید بهتر است این قسمت از مقاله را مطالعه کنید.


شماره 1 : سیر تا پیاز حسابان پایه گاج(دهم و یازدهم)

سیر تا پیاز حسابان پایه گاج(دهم و یازدهم)

این کتاب، به خاطر پوشش 0 تا 100 مطالب کتاب درسی و آموزش خط به خط آن، یکی از بهترین و کامل ترین سری کتاب‌ هاست.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب به علت جامع و کامل بودن میتواند حتی مورد استفاده دانش آموزانی که از راه دور درس میخوانند و یا از تدریس دبیر خود ناراضی اند مفید باشد.

بررسی تست این کتاب

تست ها به دو دسته سخت و مروری با علامت ستاره تو پر و تو خالی تقسیم شده اند. تعداد تست ها تقریبا زیاد است و این یک مزت محسوب میشود.

بررسی ظاهر این کتاب

سیر تا پیاز جلد مشابه ای برای تمام کتاب هایش دارد. در این کتاب، بخش تست ها با دو رنگ مشکی و قرمز و بخش درسنامه با دو رنگ مشکی و سبز تایپ شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

ابوالقاسم شعبانی در 549 صفحه این کتاب را تالیف کرده است. 1856 عدد تست دارد و تک جلدی میباشد.


شماره 2 : ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور مهروماه (رشته ریاضی دهم تا دوازدهم)

ریاضیات پایه و حسابان جامع کنکور مهروماه (رشته ریاضی دهم تا دوازدهم)

این کتاب برای ریاضی یک و حسابان پایه های یازدهم و دورازدهم تالیف شده است.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه به طور کامل کتاب درسی را پوشش داده و ساختار و چارچوب آن را حفظ کرده است. درسنامه در این کتاب مفهومی بوده و با روش‌های منحصر به فرد در آموزش، مفاهیم را موبه مو توضیح داده است.

بررسی تست این کتاب

تست‌ های تالیفی در این کتاب، مطابق با تغییرات کتاب درسی و سوالات کنکور سراسری 10 سال اخیر میباشد و پاسخنامه کاملا تشریحی آن سوالات را با به‌ کارگیری روش فرمول ممنوع (رد گزینه و بدون استفاده از فرمول) حل کرده است.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب بسیار جذاب و دلنشین طراحی شده و ریاضی را در آن دخیل کرده است. سایز و فونت نوشته ها هم تقریبا مناسب است.

بررسی آمار و ارقام کتاب

شروین سیاح نیا، عباس اشرفی، علیرضا نداف زاده و وهاب تقی زاده مولفین زحمت کش این منبع ارزشمند میباشند. 624 صفحه را شامل میشود و در سال 1398 چاپ شده است.


شماره 3 : بهترین کتاب ریاضی کنکور جامع میکرو گاج (رشته تجربی پایه دهم و یازدهم جلد اول)

بهترین کتاب ریاضی کنکور جامع میکرو گاج (رشته تجربی پایه دهم و یازدهم جلد اول)

جلد نخست کتاب «ریاضیات جامع کنکور تجربی» شامل مطالب مرتبط با ریاضی پایه‌ی دهم و یازدهم بوده که برای داوطلبان کنکور 99 تالیف شده است. دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با تهیه‌ی جلد دوم این عنوان به مباحث ریاضی دوازدهم تجربی دسترسی داشته باشند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب با درسنامه‌ های کامل و کاربردی، مجموعه‌ ای کارآمد را در اختیار داوطلبان کنکور تجربی قرار داده است. از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به نکات کلیدی، مثال‌ها و بانکی جامع از سوالات مرتبط با ریاضیات پایه‌ی دهم و یازدهم تجربی در آن اشاره کرد.

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب با ارائه‌ ی سطح‌ بندی برای تست‌ ها و همچنین ارائه‌ ی پاسخ‌ های واقعا تشریحی میتواند به عنوان بهترین کتاب ریاضی کنکور برای پایه های دهم و یازدهم تجربی معرفی شود.

بررسی ظاهر کتاب

طراحی جلد این کتاب تقریبا متفاوت و جذاب است و در فونت و سایز نوشته های کتاب نیز استاندارد ها رعایت شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

این کتاب با همکاری مشترک حسین اسفینی و یوسف داستان در 720 صفحه گردآوری شده و چاپ 1398 میباشد.


شماره 4 : هندسه پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز(رشته ریاضی)

هندسه پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز(رشته ریاضی)

تالیف این کتاب در راستای کنکور بوده و هدف آن بالابردن سطح دانش آموزان در تست زنی میباشد.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب به صورت خلاصه و البته کامل و کاربردی میباشد. با توجه به هدف کتاب، اثبات و توضیحات طولانی در آن دیده نمی شود اما با آوردن مثال ها و نکات مختلف به خوبی درس را توضیح داده است.

بررسی بخش تست کتاب

تست های کتاب به تعداد کافی و بعد از درسنامه ی هر بخش آورده شده است. پاسخ تشریحی کتاب نیز از نقاط قوت آن است که پاسخ سوالات در آن به خوبی توضیح داده شده و مراحل رسیدن به جواب با بررسی تک تک گزینه ها انجام شده است.

بررسی ظاهر کتاب

873 تست در 243 صفحه از این کتاب گنجانده شده است. حسین هاشمی طاهری نویسنده این کتاب ارزشمند است و در سال 98 چاپ شده است.


خب امیدواریم این بخش از قفسه طلایی که به بهترین منابع و کتاب های ریاضی کنکور اختصاص داشت نظر شما رو جلب کرده باشه. حتما برامون کامنت بزارید و نظرات خودتون رو بگید.


دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

0
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه