بهترین کتاب زیست کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب زیست کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

در این بخش با معرفی بهترین کتاب زیست کنکور در خدمت شما هستیم. به شما از بهترین منابع زیست کنکور خواهیم گفت که یک نگاه دقیق تر به شما بدهد. درس زیست شناسی در کنکور، یکی از مهمترین دروسی است که کسب درصد بالا در آن، لازمه ی قبولی در زیرگروه رشته پزشکی است. این درس ضریب ۱۲ را در کنکور دارد، و بیشترین سوال را در دفترچه کنکور به خود اختصاص می دهد.

توجه داشته باشید که هیچ منبع کمک درسی نمی تواند جایگزین کتاب درسی در درس زیست شناسی باشد، لذا تمرکز خود را ابتدا روی کتاب درسی و تدریس معلم خود بگذارید.

در ابتدا برای شناسایی انتشاراتی که سوالات خوبی مطرح می کنند از نظر دبیر زیستتان استفاده کنید، و یا از یک مشاور تحصیلی کمک بگیرید. اما درصورتی که به هیچ کدام دسترسی ندارید، ما در این قسمت مانند یک مشاور شما را راهنمایی خواهیم کرد، تا بتوانید بهترین منابع و کتاب زیست کنکور را برای این درس پیدا کنید. و به آن رتبه خوبی که مد نظرتان است برسید.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب زیست کنکور (منابع جامع)

در سال های اخیر تعداد متقاضیان گروه آزمایشی علوم تجربی نسبت به سایر گروه های آزمایشی بیشتر بوده است، بنابراین رقابت در این گروه سخت تر و نفس گیر تر است. داوطلبان برای پذیرفته شدن در رشته های پرطرفدار این گروه آزمایشی باید با نفرات بیشتری به رقابت بپردازند و همین اتفاق، قبولی در گروه آزمایشی تجربی را سخت تر می کند.

با این تفاسیر شما داوطلبان عزیز برای موفقیت در کنکور سراسری تجربی، به منابع کمک آموزشی و تستی فوق العاده قوی احتیاج دارید، تا با مطالعه آن ها به آمادگی بیشتری جهت شرکت در کنکور برسید. با توجه به این که اطلاع از منابع جامع کنکور تجربی برای برنامه ریزی کنکور و موفقیت در آن بسیار مهم و ضروری می باشد، تصمیم گرفتیم با نگارش این مطلب به معرفی بهترین منابع جامع کنکور تجربی بپردازیم.


شماره 1 : زیست شناسی جامع خیلی سبز

بهترین کتاب زیست کنکور جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز با درس نامه های جمع بندی شده و مفیدی که دارد در رتبه ی اول بهترین کتاب زیست کنکور قرار گرفته است. این کتاب، تست های فوق العاده و پاسخ های تشریحی خواندنی و قابل فهمی دارد. ظاهر بسیار جذاب و متنوعش، و مطابق بودن با کتاب درسی جدید به همراه کلی تغییرات خوب آنرا گزینه مناسبی برای کنکوری ها کرده است. زیست خیلی سبز، مطابق کتاب درسی جدید + کلی تغییرات خوب هست، و با کتاب های تست پایه دهم و یازدهم فرق دارد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درس نامه کتاب زیست شناسی حامع خیلی سبز شامل باکس هایی است که بصورت خلاصه وار، مطالب درس را در خود گنجانده است. به علت اینکه درس نامه ی این کتاب دارای حجم کم و خلاصه مطالب کتاب هست، نمی تواند نیاز های شما در مورد فهم کامل درس را برطرف کند. برای اینکه بتونید درس رو بصورت کامل دریافت کنید باید تست های این کتاب رو به صورت کامل حل کنید.

باید این نکته رو هم ذکر کنیم که کسانی که پایه ضعیفی در درس زیست شناسی دارند ممکنه در بخش درس نامه به نکات نامفهومی برخورد کنند، که فهمش براشون دشوار باشه. این بخش از کتاب میتونه برای کسانی مفید واقع بشه که تصمیم داشته باشند برای مطالعه زیست زیاد وقت خودشون رو صرف خوندن کتاب های کمک آموزشی نکنند. و ترجیح بدن که خوده کتاب رو مسط بشن.

بررسی بخش تست این کتاب

در بخش تست های این کتاب میتونیم به چند موضوع مهم اشاره کنیم:

1: تعداد تست های مربوط به هر موضوع با تعداد تست های اون موضوع در کنکور تناسب داره، و ترتیب موضوعی تست ها با ترتیب موضوعی کتاب اصلی آورده شده است.

2: تکنیک طراحی سوالات این کتاب کاملا شبیه تکنیک طراحی سوالات در کنکور هست، همچنین خوده سوالات کنکور هم در انتهای سوالات تالیفی هر بخش آورده شده است.

3: پاسخ تست ها معمولا روان و قابل فهم هست، به جز تست های ترکیبی، که از دروس مختلف پایه های زیست و به طور ترکیبی سوال داده شده اند. 4: تست های کتاب، سوالات آزمون های آزمایشی رو شامل نمیشود و یک نقطه ضعفی که دارد این است که تست های منتخب و سطح بندی شده ندارد.

بررسی ظاهر کتاب

در مورد ظاهر کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز باید بگیم که طرح جلد اون بسیار جالبه، اما تناسبی با موضوع این درس اصلا نداره. در داخل کتاب جداول و نمودارهایی گنجانده شده تا کتاب رو از یک نواختی در بیاره.

کتاب دارای اشکال مناسب و البته با کیفیت هست، که باعث شده روح بیشتری به کتاب ببخشه. یک ویژگی خوبی هم که ظاهر کتاب داره اینه که هر کدوم از فصل ها با رنگ خاصی مشخص شده و این کار باعث شده هر فصل رو بدون نگاه کردن به صفحاتش در مقدمه، بتونیم به راحتی از روی رنگ اون فصل پیدا کنیم.

آمار و ارقام این کتاب

این کتاب دارای 669 صفحه است. نسبت به سایر کتاب های کمک آموزشی حجم کمتری دارد. به همین علت توصیه میشود که بعد از تسلط کامل به کتاب درسی، از این کتاب به عنوان دومین منبع زیست شناسی بعد از کتاب درسی اصلی، استفاده کنید.

کتاب در سال 1398 چاپ شده است، و دارای جلد های دیگری هم هست. مولفان زیست جامع کنکور خیلی سبز، اقایان پوریا خیر اندیش و فرزام فرهمندنیا هستند.


شماره 2 : زیست کامل میکروطلایی گاج

زیست کامل میکروطلایی گاج

انتشارات گاج برای جمع بندی مطالب کنکور، زیست کنکور را در دوجلد کتاب منتشر کرده است. ” زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد اول) ” و “درسنامه زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج(جلد دوم) “.

جلد اول این کتاب فاقد درسنامه و دارای تست های طراحی شده برای دانش آموزان کنکوری است. چیدمان فصل ها در جلد اول نیز مطابق کتاب درسی زیست شناسی میباشد.

جلد دوم این کتاب درس نامه جامع و کاملی از زیست های پایه دهم تا دوازدهم و خلاصه ای از کتاب های علوم هفتم، هشتم، و نهم است. میکرو طلایی گاج عنوان دومین و بهترین کتاب زیست کنکور را به خود اختصاص داده است. شما با مطالعه جلد دوم این کتاب، آمادگی کامل برای تست زدن از هر منبعی را خواهید داشت.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درس نامه میکرو طلایی گاج همانطور که در ابتدا گفته شد، در قالب جلد دوم این کتاب منتشر شده است. درسنامه این کتاب حجم زیادی دارد و از خلاصه گویی و کوتاهی در آن اجتناب شده است.

بنابراین بسیار کامل و جامع میباشد و همین باعث شده کسانی که پایه ی ضعیفی در این درس دارند بتونن از این کتاب نهایت استفاده کنند. این کتاب همچنین برای کسایی که رشته اشون تجربی نبوده و میخوان در کنکور تجربی شرکت کنند بسیار توصیه میشه. داخل متن این کتاب نکاتی هم هست که از سوالات کنکور و آزمون های نهایی گرفته شده است. تنها مطالب زاید این کتاب سخن مولف هست که میتوان از آنها چشم پوشی کرد.

بررسی بخش تست این کتاب

هر فصل از جلد اول این کتاب دارای 100 تا 150 تست میباشد. که نسبت به سایر انتشارات تعداد کمتری دارد. بنابراین برای تسلط بیشتر به تست های کنکور میتوانید از منابع دیگر هم استفاده کنید. مزیتی که تست های این کتاب دارد، پاسخ های تشریحی جامع و کاملی است که به آنها داده شده است. زیرا پاسخ نامه دارای نمودار ها و اشکال مناسبی برای فهم پاسخ تست مورد نظر میباشد.

تست های گاج نیز مانند زیست شناسی جامع خیلی سبز سطح بندی نشده است و این یک عیب محسوب میشود. اما با کار کردن تست های گاج متوجه خواهید شد که در آنها کاملا سبک سوالات کنکور سراسری رعایت شده است.

 بررسی ظاهر کتاب

زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد اول): مانند سایر کتاب های انتشارات گاج از زیبایی و طراحی ظاهری خوبی برخوردار است و جنس کاغذ آن از مرغوب ترین جنس کاغذ، یعنی گلاسه استفاده شده است.
درسنامه زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد دوم): در این کتاب از لحن و فونت مناسبی برای توضیحات درس استفاده شده است، اما سایز کوچک نوشته ها و تصویر به کار رفته در آن، ممکن است برای دانش آموزان خسته کننده باشد.

آمار و ارقام این کتاب

مولفان کتاب زیست کامل کنکور میکرو طلایی گاج (جلد اول) آقایان آرش مبین خیابانی، پوریا خیراندیش، روح الله وزیری و فرزام فرهمندنیا میباشند. این کتاب 912 صفحه ای با وزن تقریبی 2 کیلوگرم، چاپ سال 1398 و دارای 3000 تست تالیفی + سوالات کنکور با پاسخ نامه کامل میباشد.

مولف درسنامه زیست کامل کنکور میکرو طلایی (جلد دوم) جناب آقای حمید رضا زارع میباشد. کتاب دارای 864 صفحه. با وزن بیش از 2 کیلوگرم و چاپ سال 1397 است و جز کتاب های کامل آموزشی محسوب میشود.


شماره 3 : زیست جامع مهر و ماه

زیست جامع مهر و ماه

زیست شناسی جامع مهر و ماه کتابی است که هدف آموزش خود را برپایه تست و تمرین زیاد قرار داده است. بنابراین بهتر است بعد از مطالعه جزوات درسی خودتان به این کتاب برای تست زنی مراجعه کنید. چیدمان فصل های این کتاب هم مثل سایر کتاب ها برپایه ی چیدمان فصل های کتاب درسی میباشد. و هر فصل در این کتاب به سه گفتار تقسیم شده است.

فهرست کتاب نیز اطلاعات مربوط به صفحات گفتار های هر فصل و همچنین صفحات مربوط به پاسخنامه را آورده است. این کتاب به عنوان سومین منبع بهترین کتاب زیست کنکور، در نظر گرفته شده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

زیست مهر و ماه دارای بخش مجزایی برای درسنامه نیست. چراکه مولف آن با ایده ی جدید سعی کرده در این کتاب به ما آموزش دهد و آن هم وجود سه گفتار در ابتدای هر فصل است. به این صورت که برای هر گفتار در ابتدا بخشی به نام “چشم انداز گفتار” وجود دارد.

که توسط نمودار ها و تصاویر سعی کرده است مطالب کتاب را دسته بندی کند. این کار موجب میشود که در ذهن شما تصویر مشخصی برای هر فصل به وجود بیاید. همچنین در آموزش این کتاب در انتهای هر فصل و در پاسخنامه تست ها، بخشی به نام  “ایستگاه شارژ” وجود دارد، که در آنها مطالب مهم هر فصل آورده شده  است.

کتاب جامع مهر و ماه برای کسانی مفید است که به کتاب درسی مسلط باشند. و با مشاهده یک نمودار جمع بندی، تمام نکات برایشان یاد آوری شود.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب از نظر تعداد برای دانش آموزان متناسب است، یعنی نه آنقدر زیاد است که تست های تکراری آن شما را خسته کند و نه آنقدر کم که نتواند پاسخگوی نیاز شما درمورد حل تعداد زیاد تست باشد. همچنین تست های به بخش های مختلفی از روی کتاب درسی تقسیم شدند که شما موقع تست زدن بدونید که سوال های مربوط به کدوم بخش از کتاب رو تمرین میکنید.

تست های ترکیبی در این کتاب مشخص شده اند و قبل از هر بخش از تست ها بخشی به نام “مشاوره” وجود دارد که در حل کردن بهتر تست ها راهنماییتان کرده است. پاسخنامه این کتاب هم بسیار به درد بخور است. چرا که شامل کادر های مختلفی از جمله نکته، دقت کنید، تذکر مهم و زوم میباشد. که هر کتاب به نوبه ی خود نکاتی را بیان کرده است.

بررسی ظاهر کتاب

کتاب جامع زیست شناسی مهر و ماه دارای سایز و فونت مناسبی برای نوشته ها میباشد. و طراحی اشکال و گرافیک اون هم کاملا متناسب با اهداف و موضوع کتاب هست. همچنین کتاب، نمودار ها و جداول رنگی برای فهم بهتر درس داره و حاشیه هر فصل هم با رنگ مجزایی مشخص شده.

در کل از نظر ظاهری نمیشه ایرادی به این کتاب وارد کرد. و همه چیزهای ظاهری اون بر اساس اصول و قواعد و به درستی تنظیم شده است.

آمار و ارقام این کتاب

کتاب آموزشی و تستی زیست شناسی جامع مهر و ماه چاپ سال 1398 میباشد. 450 صفحه را شامل میشود و وزنی نزدیک به 1 کیلوگرم دارد. 1372 عدد تست دارد، که سوالات کنکور های سراسری داخل و خارج کشور را نیز شامل میشود. مولف این کتاب جناب آقای علی پناهی شایق میباشد، و جلد های دیگری ندارد.


بهترین کتاب تست زیست کنکور

در این قسمت قراره بهترین منابع تستی برای زیست شناسی کنکور رو بیان کنیم. و بخاطر همین از تجربه رتبه های برترکنکور استفاده کردیم. همونطور که میدونید داشتن یک کتاب تستی مناسب در هر درس برای کنکور باعث میشه که بازده ما در اون درس خیلی بالا بره.

به این دلیل که اگر کتاب تستی که داریم سوالاتش و مدل طراحی اونا به سوالات کنکور شبیه نباشند به بیراهه میریم و ساعات مطالعه ما بی نتیجه خواهند بود. کتابی از نظر تستی میتونه مناسب باشه که بتونه توی تثبیت و فهمیدن بهتر درس به دانش آموز کمک کنه. و تمرین مناسبی باشه برای آزمون های آزمایشی و کنکور سراسری.


شماره 1 : زیست شناسی سه بعدی نشر الگو

بهترین کتاب زیست کنکور سه بعدی نشر الگو

زیست شناسی دواردهم سه بعدی نشر الگو در دو جلد تالیف شده و به چاپ رسیده است. جلد اول این کتاب دارای درس نامه کامل و مفصلی است که برای دانش آموزانی که امتحانات تشریحی و نهایی دارن میتونه مفید باشه.

ولی به دلیل داشتن تست های چهار گزینه ای و تست های کنکور، برای داوطلبای کنکور هم مناسب هست. جلد دوم زیست نشر الگو هم مثل جلد اول دارای درس نامه است. اما به علت پوشش دهی کامل نکات کتاب درسی، این جلد بیشتر میتونه برای داوطلبان کنکور مفید واقع بشه. لازم به ذکر است که جلد اول کتاب فصل های اول تا چهارم کتاب درسی و جلد دوم فصل های پنجم تا هشتم کتاب درسی زیست شناسی پایه دوازدهم را پوشش داده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

بخش درسنامه کتاب نشر الگو لحنی رسمی و کاملا شبیه به کتاب درسی را دارد. و گاهی عین متن کتاب درسی در بعضی بخش های آن آورده شده است. بنابراین کسانی میتوانند با بخش درسنامه کتاب ارتباط برقرار کنند که فهم خوده کتاب نیز برایشان آسان بوه باشد. حجم درس نامه خیلی زیاد است.

همچنین به علت اینکه لحنش جدی و رسمی هست و از شوخ طبعی در آن استفاده نشده، ممکنه برای دانش آموزان خسته کننده باشه. درسنامه این کتاب نکات مجزای آموزشی در کادر های رنگی داره و بعضی مطالب حفظی اون هم در نمودار آورده شده، تا حفظ کردن اون بخش برای دانش آموزان راحت تر باشه.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب از ترتیب خاصی پیروی نمیکنند. بنابراین طبق ترتیب آموزشی کتاب درسی هم عمل نکرده است. سبک تست ها تقریبا تکراریه اما چون که شبیه سوالات کنکور هست میتونه مفید باشه. تنها ایرادش این میتونه باشه که داخلش تست های جدیدی نیست. و اگر در کنکور سبک تست ها عوض بشه دانش آموزی که با این کتاب جلو رفته باشه با چالش مواجه میشه. در پایان هر فصل کتاب هم سوالات کنکور آورده شده، و پاسخ تست ها هم به صورت کامل توضیح داده، و تک تک گزینه ها تحلیل شده است.

بررسی ظاهر کتاب

در هر دو جلد از کتاب سایز و فونت نوشته ها کاملا مناسب هست. و از اشکال و رنگ های مختلف توی اون استفاده شده. اما در پاسخ نامه فقط از رنگ آبی استفاده شده و بقیه جاهاش خاکستریه که این ممکنه موجب خستگی روح دانش آموز بشه.

ظاهر جلد این کتاب هم خیلی بچگانه است و مناسب یک کتاب برای داوطلب کنکوری نیست. البته در طراحی جلد دوم نسبت به جلد اول از میزان طراحی کودکانه بودن جلد کاسته شده است.

آمار و ارقام این کتاب

مولف زیست شناسی دوازدهم سه بعدی نشر الگو (جلد اول) آقای اشکان هاشمی میباشد. این کتاب چاپ سال 1398 و در 404 صفحه تالیف شده است. 700 گرم وزن دارد.

تست های کنکور های داخل و خارج از کشور و نیز تست های آزمون های آزمایشی قلمچی و کزینه دو را نیز پوشش میدهد. 1145 تست در جلد اول دارد. دارای 1184 تست هم در جلد دوم. کتاب چاپ سال 1398 میباشد.

دارای 478 صفحه و وزنی بیش از یک کیلوگرم است. مولف جلد دوم نیز آقای اشکان هاشمی بوده و تست های آن شامل تست های تالیفی و کنکور ها سراسری داخل و خارج و آزمون های قلمچی میباشد. هر دو جلد کتاب نیز در دسته بندی کتاب های آموزشی و تستی قرار داده شده است.


شماره 2: سری پاورتست زیست مهروماه

سری پاورتست زیست مهروماه

پاور تست زیست دوازدهم مهروماه در دو جلد تنظیم شده است. که جلد اول فصل های یک تا چهار و جلد دوم فصل های 5 تا 8 را پوشش داده است. شیوه ی آموزشی این کتاب کاملا با هدف آموزشی کنکور سراسری طراحی شده.  همه بخش های اون تفکیک شده. و چیدمان فصل هاش مطابق چیدمان کتاب درسی تنظیم شده است. فهرست کتاب به صورت تیتر وار آورده شده، و دارای توضیحات اضافی و خسته کننده نیست.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

بخش درس نامه این کتاب به چند قسمت تقسیم شده که هر قسمت خودش به سه بخش تقسیم میشه. در بخش اول با آوردن یک سری نمودار ها به جمع بندی ذهن دانش آموزان پرداخته است. در بخش دوم به عمق مطالب کتاب رفته و آنها را توضیح کامل داده است.

در بخش آخر مطالب را جمع بندی و خلاصه کرده است. با وجود همه این مطالب گفته شده، حجم کتاب هم معقوله و زیاد و خسته کننده نیست. به جرئت میتوان گفت که بخش درس نامه این کتاب یکی از منظم ترین و کامل ترین درس نامه های کتاب های آموزشی محسوب میشود.

بررسی بخش تست این کتاب

همانطور که قبلا اشاره شد تست های هر بخش کتاب بلافاصله بعد از درسنامه همان بخش آورده شده است. پاسخ تست ها جامع و کامل میباشد و تمام گزینه های تست ها در آنها بررسی شده است. همچنین نکات تست ها یکبار در درسنامه و یکبار در پاسخنامه تست ها اورده شده است. تعداد تست های کتاب هم به اندازه ی کافی و مناسب برای دانش آموزان کنکوری میباشد.

بررسی ظاهر کتاب

ظاهر و فونت کتاب مناسب هست. و رنگ بندی و صفحه آرایی کتاب باعث شده، که دانش آموزان مطالب رو به راحتی بتونن به خاطر بسپارن. طراحی جلد کتاب در عین سادگی دارای تنوع نیز میباشد.

آمار و ارقام این کتاب

کتاب پاور تست زیست مهر و ماه، با وزن 800 گرمی. 910 عدد تست چهار گزینه ای را در تعداد 372 صفحه جای داده است. مولفین این کتاب آقایان آرش رستم زاده، رضا آرامش اصل و یاسر آرامش اصل میباشند. و در سال 1398 چاپ شده است. این کتاب کنکور های سراسری داخل و خارج را پوشش میدهد و جلد دیگری هم ندارد.


شماره 3: برگزیده زیست شناسی جامع آبی کانون

برگزیده زیست شناسی جامع آبی کانون

زیست شناسی جامع آبی کانون قلمچی یک کتاب تستی کامل برای پایه های دهم ، یازدهم و دوازدهم منتشر کرده و پاسخ تشریحی کامل آنرا نیز در همین جلد برای دانش آموزان ارائه کرده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب شامل درسنامه نمیباشد!

بررسی بخش تست این کتاب

کتاب زیست جامع قلمچی شامل؛ 268 تست کنکور های سال های اخیر، 757 تست آزمون های قلم چی و 1357 تست تالیفی میباشد. این کتاب دارای چندین آزمون جمع بندی نیز میباشد که برای دورانی که داوطلبان میخواهد درس زیست را مرور کنند میتواند مفید واقع شود.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتب مانند سایر کتاب های آبی قلمچی میباشد و یک طرح کم رنگی با زمینه آبی روی آن چاپ شده است. سایز و فونت نوشته ها مناسب است و از لحن شیوایی برای پاسخ تشریحی سوالات در آن استفاده شده است.

آمار و ارقام این کتاب

هیئت مولفان کانون، این کتاب را در سال 1398 چاپ کرده است. کتاب دارای وزن تقریبی یک کیلوگرم و تعداد 560 صفحه میباشد.کنکور های داخل و خارج و آزمون های قلمچی را پوشش میدهد و تک جلدی میباشد.


بهترین کتاب زیست دهم

همانطور که قبلا گفتیم درس زیست شناسی یکی از مهم ترین درس های رشته ی علوم تجربی در کنکور هست. بنابراین انتخاب یک منبع مناسب برای این درس هم مهم و ضروریه. در این بخش به معرفی بهترین کتاب زیست کنکور دهم به ترتیب رتبه بندی توسط دانش آموزان میپردازیم تا به راحتی هر کتابی را که مد نظر داشتید انتخاب کنید.

 


شماره 1 : زیست شناسی IQ دهم گاج

زیست شناسی IQ دهم گاج

کتاب زیست شناسی دهم گاج دارای سطح سوالات به نسبت سخت تر از کنکور هست. این کتاب برای دانش آموزانی که بخوان توی آزمون های آزمایشی موفق تر عمل کنند خیلی مفید واقع میشه. لحن کتاب رسمی، و چیدمان کتاب هم مطابق فصل های کتاب درسی میباشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

کتاب زیست شناسی دهم آی کیو گاج فاقد درسنامه می باشد.

بررسی بخش تست این کتاب

تعداد تست های آی کیو دهم گاج بر اساس اهمیت فصل های کتاب درسی آورده شده است. تست ها به دو بخش آموزشی و سنجشی تقسیم شده که ابتدا تست های آموزشی که همان تست های تالیفی است آورده شده. وسپس تست های سنجشی که شامل تست های ترکیبی و تست های کنکور های سراسری میباشد. اهمیت و سختی تست های سنجشی بالاتر از تست های آموزشی هست.

پاسخ همه تست ها به صورت کامل و جامع میباشد. در بسیاری از موارد نیز پاسخ نامه دارای جداولی هست که نکات را جمع بندی کرده. و این کار باعث مرتب شدن مطالب در ذهن دانش آموز میشود. همچنین متن پاسخ ها در عین رسمی بودن نیز ساده و قابل فهم است.

بررسی ظاهر کتاب

کتاب آی کیو گاج نیز مانند سایر کتاب های انتشارات گاج از سایز و فونت مناسبی برای نوشته ها بهره برده است. دارای اشکال و رنگ های مناسبی است. که باعث یکنواختی کتاب نمیشود. جلد کتاب نیز کاملا متناسب با اسم کتاب و در عین حال ساده و زیبا طراحی شده است.

آمار و ارقام این کتاب

این کتاب فقط شامل 1000 عدد تست با پاسخ تشریحی برای پایه دهم رشته تجربی میباشد. که چاپ سال 1397 و دارای 288 صفحه است. مولف این کتاب آقای افشین احمدی  بوده و دارای جلد دومی نیست. همچنین تست های کنکور های داخل و خارج سال های اخیر را نیز شامل میشود.


شماره 2 : زیست شناسی سه بعدی دهم نشر الگو

زیست شناسی سه بعدی دهم نشر الگو

زیست شناسی سه بعدی نشر الگو با هدف آموزش کامل زیست شناسی پایه دهم منتشر شده است. و دارای مطالب عمیق و نکات مهم درباره ی زیست شناسی دهم است. چیدمان کتاب مطابق با کتاب درسی میباشد. و لحن آن عموما صمیمی و دلنشین است.

این باعث میشود که خواندن کتاب برای دانش آموزان خسته کننده نباشد. و این کتاب دومین کتاب از بهترین کتاب زیست کنکور قرار میگیرد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

مطالب درسنامه کتاب، ساده و قابل فهم است. اما برای اینکه اصطلاحات کتاب برای ما مبهم نباشد بهتر است در کلاس درس حضور یافته به مطالب تدریس شده معلم توجه کنیم. هدف اصلی این کتاب تمرکز بر آموزش متن اصلی کتاب و آوردن سوالات کنکور های سراسری و آزمایشی است. و روی تمارین و فعالیت های کتاب درسی تمرکز نکرده است.

دانش آموزان پایه دهم تجربی میتوانند از این کتاب بهره ببرند اما به علت داشتن سوالات ترکیبی، بیشتر برای دانش آموزان کنکوری طراحی شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب دارای تنوع و نکات فراوانی هستند. تست ها بصورت مفهومی وترکیبی میباشند و تست های آزمون های گزینه دو قلمچی را نیز شامل میشوند. همچنین این کتاب دارای پاسخنامه کاملا تشریحی و قابل فهم برای دانش آموزان پایه دهم است.

توجه کنید که برای اینکه در حل کردن این تست ها دچار مشکل نشوید، باید به مطالب جزوات و کتاب درسی خودتان کاملا مسلط باشید.

بررسی ظاهر کتاب

این کتاب در مواردی نظیر کیفیت کاغذ، جذابیت ظاهری، فونت نوشته ها، صفحه آرایی و تنوع رنگ و استفاده از اشکال مختلف، کمال سلیقه را به خرج داده. به گونه ای که در مقایسه با رقیبانش، جزء بهترین ها می باشد.

جلد ظاهری این کتاب کاملا مربوط به مبحث درس میباشد. ولی از طراحی خوبی برخوردار نبوده است.

آمار و ارقام این کتاب

کتاب زیست شناسی دهم نشرالگو، چاپ 1398 و دارای درس نامه و تست ها و پاسخنامه کاملی میباشد. 2126 تست را در 624 صفحه را در خود جای داده است. وزنی معادل 1.45 کیلوگرم دارد. که کنکور های سراسری داخل و خارج را نیز پوشش میدهد. مولف این کتاب آقای اشکان هاشمی، و در حال حاضر این کتاب جلد دومی ندارد.


شماره 3 : تست جامع انتشارات کاگو

تست جامع انتشارات کاگو

سومین کتاب از سری کتاب های تستی در بین بهترین کتاب زیست کنکور به انتشارات کاگو مربوط میشود. بخش های مربوط به تست های این کتاب به ترتیب کتاب درسی و مطابق با موضوعات کتاب اصلی قرار داده شده است.

قبل از فهرست این کتاب بخشی وجود دارد، که در مورد بخش های مختلف کتاب مثل پاسخنامه، دانش آموزان را راهنمایی کرده است. و میتواند مفید واقع شود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

همانطور هم که از اسم این کتاب پیداست، این کتاب یک کتاب تالیف شده برای تست کنکور است. کاگو بخش مجزایی برای درسنامه ندارد. و فقط صرفا در پاسخنامه تست ها یک سری نکات بصورت درسنامه آمده است. که مطالب مهم آن نیز هایلایت شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

تعداد تست های کتاب زیست جامع کاگو متناسب با اهمیت فصل ها در کنکور آورده شده است. نکته قابل توجه در تست های این کتاب طبقه بندی سوالات آن میباشد که به سه دسته آسان، نرمان و سخت تقسیم شده است.

باید بدونید که میانگین 55 درصد سوالات را تست های آسان تشکیل داده است. این طبقه بندی باعث میشود که دانش آموزان سطح دانش خود را در پاسخ به سوالات بسنجند. پاسخنامه سوالات نیز با سه رنگ سبز و زرد و قرمز مشخص شده اند که همان مفهوم آسان و نرمال و سخت را میرسانند. در پیان فصل ها نیز کوییز هایی برای مرور کل درس آورده شده که میتواند مفید باشد.

بررسی ظاهر کتاب

در کل ظاهر کتاب با توجه به سایز و فونت مناسب نوشته ها و اشکال مختلفی که داخلش هست خوبه و خسته کننده نیست. فاصله تست ها هم با اصول رعایت شده. فقط طرح جلد کتاب مقداری ساده است و در واقع طرح محسوب نمیشه. میشه گفت که فقط یه عکسو روی جلد کتاب چاپ کردن.

آمار و ارقام این کتاب

2936 عدد تست در این کتاب وجود دارد و برای دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم تالیف شده است. تعداد صفحات آن به 835 صفحه میرسد و چاپ سال 1397 میباشد. مولفان آن آقایان محمد رضا سالکی و وحید شایسته بوده و تست های کنکور های داخل و خارج و همچنین سوالات آزمون های آزمایشی قلمچی و گزینه دو را نیز شامل میشود. کتاب تک جلدی بوده و جلد دومی ندارد.


بهترین کتاب زیست یازدهم

در ادامه معرفی بهترین کتاب زیست کنکور به درس زیست شناسی پایه یازدهم و رتبه بندی آنها میرسیم. در این بخش ما شما را در انتخاب یک کتاب مناسب برای پایه یازدهم راهنمایی خواهیم کرد.

 


شماره 1 : فاگوزیست یازدهم

فاگوزیست یازدهم

کتاب فاگو زیست یازدهم بهترین کتاب زیست کنکور پایه یازدهم، که اخیرا چاپ شده است مخاطبان بسیاری را بخاطر طراحی زیبا و توضیحات کامل و جامع و متفاوتی که داره به خودش جلب کرده. البته اونطور که در عنوان نوشته شده دارای چند جلد میباشد که برای پایه یازدهم منتشر شده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

خط به خط کتاب درسی در کتاب فاگو زیست یازدهم به صورت کامل تشریح شده است. مفاهیم و نکات فصل های مختلف با هم ترکیب شده اند. تمامی قیود مثل برخی، بیشتر، بسیاری و… تو این کتاب بررسی شدند. تمام شکل‌های درسی به صورت واضح براتون آنالیز شدن. و از جداول زیادی برای یادگیری بهتر دانش آموزان استفاده شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب شامل تست های تالیفی، تست های آزمون های آزمایشی قلمچی، و تست های کنکور های داخل و خارج سالهای اخیر میباشد. اما باید بگوییم که متاسفانه تست های این کتاب سطح بندی نشده، و طبقه بندی شده نیست و پاسخ تشریحی نیز برای تست هایش وجود ندارد.

بررسی ظاهر کتاب

وجود انیمیشن‌های زیبا و حرفه‌ای در انتهای هر فصل، باعث خاص‌تر شدن این کتاب شده است. کتاب دارای کلیپ‌های تدریس تعدادی از مطالب هر فصل توسط نویسنده‌ میباشد. طراحی جلد آن نیز یک انیمیشین جالب و در راستای کتاب درسی و بسیار زیباست.

آمار و ارقام این کتاب

این کتاب برای پایه یازدهم تجربی منتشر شده است. 312 صفحه دارد و چاپ سال 1398 میباشد. دکتر فردین جوادی مولف این کتاب میباشد، و درس نامه کامل و سری سوالات تستی تالیفی و کنکور و آزمون های قلمچی را شامل میشود.


شماره 2 : زیست یازدهم هفت خوان مبتکران

زیست یازدهم هفت خوان مبتکران

همونطور که از عنوان کتاب پیداست، معلومه که این کتاب کاملا برای کنکور طراحی شده. و میتونه به عنوان بهترین کتاب زیست کنکور معرفی بشه. کنکور یه هفت خوان به تمام معناست که مبتکران با عنوان کتابش حق مطلب رو کاملا ادا کرده. لحن این کتاب مبتکران هم مثل اکثر کتاب هاش رسمی هست که ممکنه باعث بشه خواننده نتونه ارتباط صمیمی با کتاب برقرار کنه.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب دارای ساختاری منظم هست که علت نامگذاری این کتاب هم ساختار درسنامه این کتاب بوده. هفت خوان این کتاب به ترتیب مربوط به این بخش ها میشوند:

  • خوان اول: مشابه متن کتاب است.
  • خوان دوم: با نام “مفهوم” معرفی شده است.
  • خوان سوم: “ترکیب” معرفی شده که به گفته مولف نکات ترکیبی فصول مختلف کتاب رو بیان کرده.
  • خوان چهارم: به یادآوری اختصاص داره که ایده خوبی برای درسنامه است.
  • خوان پنجم: نکات، شکل ها و فعالیت های کتاب را تحلیل کرده که در کنکورهای اخیر اهمیت ویژه ای را پیدا کرده اند.
  • خوان ششم: از جملات صحیح و غلط تشکیل شده است. و در نهایت،
  • خوان هفتم: تست های چهار گزینه ای را شامل می شود. در ادامه به نکات قوت و ضغف این کتاب خواهیم پرداخت.

بررسی بخش تست این کتاب

متاسفانه انتشارات مبتکران معمولا در کتاب های خود نکات زائد و فراوانی را که ممکن است هیچ وقت درکنکور به درد شما نخورد، خیلی استفاده کرده است. که این یک عیب محسوب میشود. تست های مبتکران شامل سوالات شمارشی، جای خالی، و سوالات منطقی بوده و ایده جدیدی در طراحی سوالات به چشم نمیخورد. پاسخ تشریحی نیز به توضیح همه گزینه ها می پردازد و قابل فهم نوشته شده اند.

بررسی ظاهر کتاب

در کل جلد و ظاهر کتاب مناسبه. فقط چون رنگ بندی همه بخش ها یکسانه ممکنه یکم خسته کننده باشه. اما فونت و سایز نوشته ها مناسبه و چشم رو اذیت نمیکنه.

آمار و ارقام این کتاب

وزن این کتاب 1.7 کیلوگرم است و صفحات اون به تعداد 820 صفحه میرسه. 1398سال چاپش هست، و شامل تست های آزمون های قلمچی و کنکور های داخل و خارج اخیر میشه. این کتاب تک جلدی بوده و تالیف آقای پدرام فرهادیان هست.


شماره 3 : خط فکری زیست یازدهم نشر دریافت

بهترین کتاب زیست کنکور خط فکری یازدهم نشر دریافت

سومین کتاب از سری بهترین منابع و کتاب زیست شناسی از نشر دریافت می باشد. حجم این کتاب، با توجه به کتاب درسی مناسبه. نه انقدر زیاده که خسته کننده باشه و نه خیلی کم که به درد نخوره. تست های ترکیبی، و خط فکری جدیدی که دراین کتاب وجود داره امتیاز زیادی نسبت به بقیه کتاب ها محسوب میشه. از این کتاب بهتره برای سال کنکور استفاده کنید! تا بتونید به تست های ترکیبیش هم پاسخ بدین. سومین رتبه در بهترین کتاب زیست کنکور از نظر دانش آموزان متعلق به این کتاب هست.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

کتاب خط فکری زیست شناسی یازدهم نشر دریافت فاقد درسنامه می باشد.

بررسی بخش تست این کتاب

ترتیب تست ها در این کتاب از سری بهترین منابع زیست کنکور به ترتیب موضوعی کتاب آورده شده است. تست ها در دو نوع کلی چهارگزینه ای و موردی طراحی شده. و تمامی تست های  اون تالیفی هست. بنابراین تست ها، کنکور های سراسری رو پوشش نمیده. اما مدل سوالات و میزان سختی اون مشابه کنکور طراحی شده است. سوالات دارای پاسخ تشریحی بوده و همه پاسخ های آن به طور کامل شرح داده شده.

بررسی ظاهر کتاب

این کتاب هم، سایز و فونت نوشته هاش مناسب هست. طراحی کل کتاب ساده است. و کلا در کتاب فقط از سه رنگ استفاده شده که ممکنه یکم خسته کننده به نظر بیاد. جلد کتاب هم طراحی خوبی داره، اما بهتر بود طراحی جلدش یکم شادتر و روح بخش تر میشد.

آمار و ارقام این کتاب

خط فکری زیست یازدهم، تالیف علی محمد عمارلو میباشد. 1926 تست در 500 صفحه دارد‌‌‎‎‎‎‎ و در سال 1398 چاپ شده است. وزن آن نزدیک به 1 کیلوگرم بوده، و جلد دومی ندارد.


خب امیدواریم این بخش از قفسه طلایی که به بهترین منابع و کتاب های زیست کنکور اختصاص داشت نظر شما رو جلب کرده باشه. حتما برامون کامنت بزارید و نظرات خودتون رو بگید.


دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

3
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

3 دیدگاه

  • Moon
    2 سال پیش

    واقعا توضیحات کاملی بود ممنونم
    من به کتاب مسلط هستم به نظرتون کتاب مهروماه برای تست خوبه یا هفت خان مبتکران؟

    • تیم تحریریه دیجی کنکور
      2 سال پیش

      سلام مرسی بابت نظر قشنگتون
      ببینید با توجه به توضیحات کتاب ها، و ویژگی های هر کدوم و چیزی که دنبالش هستید باید خودتون از بین لیست ها کتابتون رو انتخاب کنید.

  • http://harfeakhar.co/
    4 سال پیش

    عالیه واقعا