روش مطالعه زبان کنکور ؛ رتبه های برتر کنکور چگونه زبان انگلیسی میخوانند

روش مطالعه زبان کنکور ؛ رتبه های برتر کنکور چگونه زبان انگلیسی میخوانند

وقتی صحبت از زبان انگلیسی در کنکور میشود اکثر داوطلبان آن را یک درس کم اهمیت تر در مقایسه با عربی یا حتی ادبیات میپندارند! اما خوب است بدانید مهم ترین درسی که در آینده و در عرصه های دانشگاهی به پیشرفت شما کمک خواهد کرد، زبان انگلیسی هست! قسمت ساده زبان در کنکور قسمت قواعد و واژگان هست که معمولا 12 سوال از 25 سوال درس زبان را در کنکور به خودش اختصاص میده. علت اینکه میگیم این قسمت از زبان ساده هست به این دلیله که سوالات این بخش در حد کتاب درسی مطرح میشه و فقط کافیه روی واژگان و قواعد کتاب مسلط باشید و تست های چند سال اخیر رو کار کنید. ما توی این مقاله هم مثل سایر مقاله ها از تجربیات رتبه های برتر کنکور سراسری در مورد روش مطالعه زبان کنکور صحبت کردیم.

گنجینه مطالعه سایر دروس: برای دیدن روش مطالعه سایر دروس روی لینک زیر بزنید و برای درس دینی به مطالعه این صفحه ادامه دهید.

 روش مطالعه زبان کنکور

همونطور که می‌دونیم مباحث درس زبان انگلیسی کنکور با درس‌های دیگه تا حد زیادی متفاوت هست، بنابراین مطالعه ی آن هم باید هدفدار و با اصول خاص خودش انجام بگیره. آشنا بودن به نکات کلیدی کتاب درسی و شیوه‌ی صحیح مطالعه درس زبان پیش نیاز اساسی برای کسب درصد بالا در زبان انگلیسی کنکور هست. در حال حاضر متاسفانه اکثر دانش آموزان وضعیت مطلوبی تو درس انگلیسی ندارند. البته بعضی دانش آموزا با شرکت در مؤسسه‌های آموزشی، انگلیسیشون رو تقویت می‌کنند که خیلی خوب هست، اما اگر شما هم جزو این گروه هستید باید حواستون جمع باشه که به خودتون مغرور نشید. روش درست مطالعه انگلیسی باعث میشه درصد شما توی درس زبان و در ادامه رتبه اتون درکنکور خیلی جابجا بشه.

در فایل های صوتی به موضوعات زیر پرداخته شده است:

  1. روش مطالعه صحیح زبان انگلیسی از زبان برترین های کنکور سراسری.
  2. چگونگی پیشرفت درسی دانش آموزان در درس زبان با روش های مطالعه ی صحیحی که داشتند.
  3. کاربردی بودن خلاصه نویسی و مرور دوره ای در درس زبان انگلیسی.

شیوه مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر

شیوه مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر

درسته که روش های زیادی برای خوندن درس انگلیسی وجود داره، اما روشی که شما به عنوان یه دانش آموز کنکوری مثلا برای حفظ لغات انگلیسی کنکور استفاده می کنید خیلی مهمه. یک دلیل این اهمیت اینه که در سال کنکور شما درگیر حفظ مطالب دیگه هم هستید و نمی تونید تمام تمرکزتون رو برای حفظ لغات انگلیسی صرف کنید. از طرف دیگه روش انتخابی شما باید به اندازه کافی هوشمندانه، موثر و قدرتمند باشه تا فرآیند خوندن بخش های مختلف این درس، تا حد ممکن سریع باشه. خوشبختانه ابزار و روش های مناسبی برای این کار وجود داره که به به شما کمک می کنه لغات زبان انگلیسی کنکور رو سریع تر حفظ کنید. و بهتر بتونید به قواعدش مسلط بشید. در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم تا روش مطالعه زبان کنکور شما رو بهبود ببخشیم.

در هر باکس قرمز رنگ زیر در مورد مطالعه زبان انگلیسی رتبه های برتر کنکور، فایل هایی ضبط شده، و در اختیار شما قرار گرفته است. امیدواریم با گوش دادن به این فایل ها ، راه روشن تری برای مطالعه درس انگلیسی در پیش بگیرید.

آذین قنبری عدیوی(رتبه 4 رشته زبان و 30 تجربی منطقه 3)

آذین قنبری عدیوی از شهرستان آبادان، دانش آموز مدرسه ی فرزانگان، رتبه 30 رشته تجربی منطقه 3 را در کنکور 98 کسب کرده است. وی همچنین رتبه ی 4 رشته زبان را نیز در کارنامه خود دارد، و هم اکنون دانشجوی رشته ی دندان پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. آذین جز همون دانش آموزانی بوده که مطالعه زبان رو از بچگی شروع کرده و به همین علت به مشکل زیادی از نظر مطالعه زبان برخورد نکرده، و تونسته وقت زبان رو برای سایر درس ها در کنکور بذاره. تراز زبان این دانش آموز در کنکور 9 از 10 در سایت کانون ثبت شده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

محمدتقی دهقان نژاد(رتبه 13 رشته ریاضی منطقه 3 ورتبه 83 هنر در منطقه 3)

محمد تقی دهقان نژاد از شهرستان قائن، دانش آموز مدرسه استعداد های درخستان شهید بهشتی و رتبه 13 رشته ریاضی در منطقه 3 میباشد. هم اکنون دانشجوی رشته ی مهندسی صنایع دنشگاه صنعتی شریف تهران میباشد.محمد تقی با رشد دادن دامنه لغاتش در درس زبان تونسته نقطه ضعف خودشو به نقطه قوت تبدیل کنه. درصد پاسخ محمد تقی دهقان نژاد به زبان کنکور 98 در سایت کانون 6 از 10 ثبت شده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

حسین عطایی(رتبه 229 رشته تجربی منطقه 1)

حسین عطایی، رتبه 229 رشته تجربی منطقه 1، روش مطالعه زبان کنکور خود را اینگونه بیان میکند که هر هفته یک متن انگلیسی را به طور کامل تحلیل کرده و تست های مربوط به اون رو کار میکرده. و مهم ترین دلیل خود در پیشرفت در درس زبان را خلاصه نویسی این درس میدونه. به گفته ی خودش درصد ادبیات این دانش آموز در کنکورسال 1398 معادل 90 درصد بوده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

یاسمین خرم(رتبه 10 کشوری کنکور زبان و 353 تجربی منطقه یک)

یاسمین خرم از شیراز، دانش آموز مدرسه فرزانگان شیراز، توانسته است رتبه 10 کشوری کنکور زبان رو کسب کند. و هم اکنون دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هست. یاسمین برای مطالعه زبان اول روی خوده کتاب زبان تمرکز میکرده و برای تسلط بیشتر از روی کتاب های کمک آموزشی تست میزده.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


چند نکته مهم درباره  روش مطالعه زبان انگلسی

در درس زبان انگلیسی موضوعی که توی خیلی از تست ها به دردمون میخوره تسلط داشتن به لغت های زبان هست. چون درواقع اکثر سوالات زبان رو اگر به بخش لغت مسلط باشیم میتونیم با حل کردن تست به درصد های خوبی توی آزمون های آزمایشی و کنکور برسیم. رتبه های برتر کنکور و افرادی که توی این زمینه تجربه دارن برای خوندن لغات زبان روش های متفاوت و به دردبخور زیادی رو برای زبان در کنکور پیشنهاد دادن که ما اونا رو جمع آوری کردیم تا در اختیار شما قرار بدیم.

چگونه لغات انگلیسی را حفظ کنیم؟
  1. برای حفظ لغات انگلیسی میتوانید از مثال استفاده کنید و لغت رو در داخل یک مثال به حافظه بسپارید.
  2. میتوانید از کلمات مترادف و متضاد هم برای حفظ لغات انگلیسی استفاده کنید.
  3. از لغات انگلیسی هم خانواده استفاده کنید .مثلا: manager, manage ,managment  رو هر سه تاشو در کنار هم به حافظه بسپارید.
  4. میتونید از پیشوند ها و پسوند ها هنگام حفظ کردن لغات استفاده کنید. مثلا: (re به معنی دوباره) هست، بنابراین (rewrite به معنی دوباره نوشتن میشه).
  5. لغات انگلیسی رو با تصویر سازی حفظ کنید. (این روش در عین راحت بودن کاربردی ترین روش حفظ لغات هست). و بهترین روش مطالعه زبان کنکور در مورد لغت هاش محسوب میشه.
  6. لغات انگلیسی رو در معرض دید همیشگی خودتون قرار بدید. مثلا سخت ترین هاشو رو کاغذ هایی میتونید به دیوار اتاقتون نصب کنید.
  7. از کد گذاری و یا فلش کارت هم میتونید برای حفظ لغت ها استفاده کنید.
  8. میتونید دفترچه لغت هم تهیه کنیم و در هر دوره ی مشخص همه لغات رو مرور کنید.

سخن آخر

از اینکه ما رو تا اینجا همراهی کردید تشکر میکنیم و امیدواریم از فایل های ضبط شده توسط دیجی کنکور و مطالب موجود در مقاله نهایت استفاده رو برده باشید. در صورتیکه مقاله ما کمکی به درس خوندنتون کرده باشه میتونید صفحات دیگه ی این سایت رو هم مشاهده و دنبال کنید.

هر سوال، نظر یا نکته ای که دارید برامون کامنت بزارید، حتما در اسرع وقت به همه اونها جواب میدیم. موفق باشید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه