بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

در این بخش از قفسه طلایی با معرفی بهترین منابع و کتاب های زبان انگلیسی کنکور با شما هستیم. هر گروه از مشاوران معمولا برای خود منابعی مورد تایید، و بررسی شده دارند و برای موفقیت در هر رشته منابع مورد تایید خود را پیشنهاد می کنند. اما گروه دیجی کنکور با بررسی وضعیت و بار تحصیلی هر فرد در گروه های مختلف درسی، برنامه ی خاصی را برایش در نظر گرفته و از این جهت نیز منابع به خصوصی را برای او پیشنهاد می کنند.

ما معتقدیم هر کدام از منابع موجود در بازار برای یک مرحله و یک سطح خاص برای هر فرد مناسب می باشد و نمی توان یک کتاب مشخص را به عنوان بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور معرفی کرد اما سعی میکنیم در هر پایه و هر قسمت بهترین کتاب ها را به شما معرفی کنیم.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور (جامع)

زبان از آن درسهایی است که بسیاری از والدین به دنبال تقویت آن در کودکان خود هستند، بنابراین درس بیگانه ای برای داوطلبان نیست .کسانی که از بچگی با این درس سر و کار داشته اند، بهتر است درس را یک مرور کلی نمایند و به سراغ کتابهای گردن کلفت در این زمینه بروند. کتاب هایی که بی نهایت تست برای گرامر و لغت دارد و یک کتاب هم برای افزایش مهارت ریدینگ داشته باشند. در ادامه شما را با منابع جامع زبان انگلیسی آشنا میکنیم.


شماره 1 : انگلیسی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

انگلیسی کامل کنکور میکرو طلایی گاج

به جرئت میتوان گفت که گاج بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور را با تالیف میکروطلایی اش منتشر کرده است. کتاب میکرو طلایی “زبان انگلیسی کامل کنکور” دربردارنده‌ ی مباحث این درس برای پایه‌ های دهم تا دوازدهم بوده که به‌صورت پایه به پایه و درس به درس چیدمان شده است. این اثر یکی از کامل‌ ترین کتاب‌ های جامع کنکور بوده که شامل همه‌ ی آن‌ چیزی است که برای کسب نتیجه‌‌ ی قابل‌ قبول در کنکور لازم دارید.

بررسی درسنامه این کتاب

در این بخش، گرامر هر درس به زبانی ساده، به‌ صورت کامل و به همراه مثال های فراوان تدریس شده است. همچنین وجود بخشی به نام “نکته‌ های طلایی” به دانش‌ آموزان کمک خواهد کرد مطالبی فراتر از کتاب اما مرتبط با درس و سوال‌ های کنکور را بیاموزند. ضمیمه‌ ای بنام پیشوند و پسوند و فعل‌ های بی‌ قاعده نیز در انتهای این بخش بیان شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این قسمت از کتاب به دو بخش الف و ب تقسیم شده است که بخش الف مربوط به تست های متوسط و ساده، و تست های بخش ب، تقریبا سطح بالاتری نسبت به کتاب درسی دارند. همچنین مفاهیم مورد پرسش در تست های بخش گرامر، به ترتیب آموزش آنها در درسنامه است که به دانش آموزان کمک می کند تا بعد از مطالعه هر بخش بتوانند به تست های مربوط به آن پاسخ دهند. پاسخ های تشریحی این کتاب نیز مانند سایر کتاب ها، ترجمه تمام سوال و جواب های تست ها را دارد.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب تصویر کارتونی از ویلیام شکسپیر میباشد. قسمت های مهم در این کتاب به خوبی مشخص شده اند تا در ذهن دانش آموز باقی بماند. دسته بندی رنگی بخش های مختلف کتاب نیز متناسب با بخش درسنامه، واژگان و درک مطلب در تنوع رنگی که به چشم دانش آموز میخورد خوب انجام شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

این کتاب توسط سعید ابراهیمی در 592 صفحه گردآوری شده است. 3368 پرسش چهارگزینه‌ای سراسری و تألیفی را شامل میشود. 123 درک مطلب و کلوز تست نیز در این کتاب وجود دارد.


شماره 2 : بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور جامع نظام جدید مبتکران

بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور جامع نظام جدید مبتکران

این کتاب مجموعه‌ ای جامع از مبانی مرتبط با زبان انگلیسی پایه‌های دهم تا دوازدهم را در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار داده است. در این کتاب نه تنها به درک مطلب توجه ویژه ای شده، بلکه تمامی نکات کلیدی و مهم سالهای هفتم تا یازدهم را نیز می‌توانید در آن بیابید. همچنین یک واژه نامه ی رایگان به صورت ضمیمه به همراه کتاب است که به شما در مرور واژه‌ ها کمک بسزایی خواهد کرد.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه در این کتاب به بخش های مختلفی تقسیم شده است که، به علت کامل و جامع بودن آن باعث زیاد شدن حجم کتاب شده است. در لابلای درسنامه نکات تستی مختلف و مطالب کتاب درسی به طور کامل پوشش داده شده، و بیشتر تمایل درسنامه در این کتاب، متکی بر آموزش تستی میباشد.

بررسی بخش تست این کتاب

در این بخش، ترتیب تست ها به لحاظ آموزشی دقیقا همان ترتیبی است که نکات در درسنامه گفته شده است. تست ها انواع و اقسام تیپ های مختلفی که دانش آموزان در کنکور با آنها روبرو می شوند را پوشش می دهند و تست های کنکور نیز در یک بخش جداگانه آورده شده است. و در آخر پاسخ های تشریحی کتاب، که ترجمه تمامی متون سوالات، متون درک مطلب و Close در آن آورده شده و توضیحات کاملی درباره ی آنها داده شده است.

بررسی ظاهر این کتاب

طرح روی جلد، عکس مفهومی جالبی دارد. جداول و کادرهای متنی بکار رفته در کتاب به خوبی ترسیم شده اند و تمایز آنها با بقیه ی متن کتاب قابل تشخیص است. تم رنگی به کار رفته در کل کتاب رعایت شده است و مشکلی برای خواندن کتاب به وجود نمی آورد. ویراست و نگارش کتاب خیلی خوب انجام شده است و غلطی در آن دیده نمی شود.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

مولفین این کتاب، روزبه شهلایی مقدم و شهاب اناری میباشند. 1734 تست را در کل شامل میشود، و در 464 صفحه تالیف و چاپ شده است.


شماره 3 : زبان انگلیسی جامع کنکور شبقره

زبان انگلیسی جامع کنکور شبقره

کتاب زبان جامع کنکور شبقره ارائه دهنده آموزش کامل گرامر زبان کنکور، سوالات چهار گزینه‌ ای گوناگون و واژگان کنکور و پاسخنامه تشریحی کامل است.  همچنین نویسنده ایستگاه‌ هایی برای دوره لغات سراسری زده است. این کتاب در سال 1397 به چاپ 134 خود می‌رسد و این دلیل محکمی است بر این موضوع که این کتاب جزء بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور بوده و دارای اعتبار علمی بالایی است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب به بررسی 30 خطای رایج در ترجمه‌ جمله انگلیسی پرداخته شده است.  8 ترجمه‌ پیشنهادی برای متن‌ های کتاب درسی دارد. 27 توصیه نیز برای مدیریت متن و کلوز زبان انگلیسی کنکور شامل میشود.

بررسی بخش تست این کتاب

در یک آمار کلی درباره تست های این کتاب میتوانیم بگوییم که: 911 سوال گرامر تالیفی و سراسری به همراه پاسخ تشریحی دارد. بیش از 1700 تست تالیفی واژگان + 286 سوال لغت سراسری در قالب 3 ایستگاه دوره همراه به همراه پاسخ تشریحی دارد. 150 متن و کلوز سراسری در قالب 8 درس زبان چهارم به همراه ترجمه‌ کامل را شامل میشود. همچنین دارای 5 دفترچه‌ آزمون سراسری 96 میباشد.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد کتاب زبان انگلیسی شبقره، به رنگ آبی بوده و طرح چندان جالبی ندارد. سایز و فونت نوشته ها در این کتاب نیز تقریبا مناسب است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

دکتر رضا کیاسالار این کتاب را در 440 صفحه گردآوری کرده و نشر شبقره نیز آن را منتشر کرده است. در ضمن با تهیه‌ این کتاب یک کتابچه واژه نامه‌ ی رایگان نیز در 228 صفحه به شما ارائه می‌ شود. وزن این کتاب مقداری بیشتر از 1 کیلوگرم بوده و در سال 1396 چاپ شده است.


بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور (تست)

معمولا دانش آموزانی که به قواعد و لغات زبان انگلیسی مسلط باشند ترجیح میدهند کتابی را تهیه کنند که فقط شامل تست های پربار و متنوع باشد. تا بتوانند برای کنکور سراسری و آزمون های آزمایشی تمرین بیشتری داشته باشند. در این قسمت بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور را در بخش تستی به شما معرفی کنیم تا در صورتی که به درسنامه احتیاج نداشتید فقط همین کتاب هارا تهیه کنید.


شماره 1 : موج آزمون زبان انگلیسی کنکور نشر الگو

موج آزمون زبان انگلیسی کنکور نشر الگو

با توجه به این که در سال منتهی به کنکور، دانش آموزان تمام تلاششان را می کنند که بهترین نتیجه را کسب کنند، برای رقابت با سایرین، چاره ای بجز آشنایی با انواع مختلف سوالات و روش های مختلف طرح سوال ندارید. که به نظر میرسد این کتاب نیاز شما از این بابت را برآورده کرده باشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب برای دوران جمع بندی زبان کنکور تالیف شده است. هدف این کتاب بیشتر رو تست تمرکزدارد و سعی کرده بهترین سوالات تستی تالیفی را در این کتاب بگنجاند. بنابراین درسنامه این کتاب بسیار خلاصه بوده و بیشتر شبیه درسنامه کتاب اصلی میباشد و فقط به درد کسانی میخورد که کاملا به لغات و قواعد کتاب مسلط هستند و نیازی به استفاده از درسنامه بجز برای مرور ندارند.

بررسی بخش تست این کتاب

از ویژگی های بارز بخش تستی این کتاب، وجود انواع مختلف آزمون ها، به صورت مبحثی و جامع، و وجود سوالات صحیح و غلط در ابتدای هر فصل می باشد. در کل باید بگوییم که اگر درس را کاملا آموزش دیده اید و اکنون نیازمند تست های گوناگون جهت درک بهتر و حرفه ای شدن در درس ها هستید، می توانید از این کتاب استفاده کنید. پاسخ های تشریحی کتاب نیز بسیار کامل و قابل فهم نوشته شده است.

بررسی ظاهر کتاب

صفحه آرایی و استفاده از رنگ های متنوع درون کتاب به خوبی انجام شده و جداول رنگی متناسب با درسنامه به همراه کادرهای مجزا، بخش های مختلف درس را از هم جدا کرده است. طرح روی جلد نیز بسیار مرتبط و جذاب انتخاب شده است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

موج آزمون زبان انگلیسی نشرالگو به قلم روزبه شهلایی مقدم، یک کتاب فوق العاده است. 1057 تست را در 284 صفحه جای داده است و چاپ 1398 میباشد.


شماره 2 : انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز

انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز

این کتاب، بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور است که زبان دهم تا دوازدهم را کاملا پوشش میدهد. شامل کتاب‌ های درسی، کتاب های کار و در کنار آن ها درسنامه‌ های جامع و روان میشود. به تعداد کافی تست تالیفی و سراسری برای حل کردن نیز در اختیار دارید. واژه‌ نامه‌ ی همراه کتاب هم طوری تنظیم شده است که در طول سال همراه شما باشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه‌ های گرامر، زبان ساده و روانی دارد. در واژه نامه همراه کتاب، که کاملا مجانی هم هست جزئیات واژگانی مفصلی برای داوطلبان تدارک دیده شده است که بسیار میتواند مفید واقع شود. از نکات مثبت این کتاب، استفاده از بخشی بنام “دست گرمی” میباشد که شامل چندین مثال متنوع پس از آموزش مبحثی، از گرامر است که برای جا افتادن مطلب آموزش داده شده و کاربرد آن در تست ها به شدت به دانش آموزان کمک می کند.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب پرسش های چهارگزینه ای زبان انگلیسی جامع سه سال را به همراه سوالات داخل و خارج کشور همراه با پاسخ های تشریحی را ارائه کرده است. انواع تیپ های مختلف تست های زبان که در این کتاب آورده شده، در کنکور سراسری نیز مطرح می شوند. همچنین تست های دشوار کتاب در پاسخنامه با شکل جمجمه نشان داده شده اندکه تست های سطح بالایی هستند و درمیان سایر تست ها پخش شده اند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب از لحاظ مفهومی و رنگ های به کار رفته به خوبی طراحی شده است. صفحه آرایی کتاب انگلیسی جامع کنکور تست خیلی سبز نیز به گونه ای است که نکات در کادرهای جداگانه با علائم گرافیکی مناسب مانند شکل جمجمه، نکات جغددار و مربع های تفکیک شده، قرار گرفته اند و در ذهن تمایز ایجاد می کنند.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

رضا کیاسارلار مولف این کتاب ارزشمند بوده و در سال 1398 به چاپ رسیده است. 2819 تست این کتاب نیز در حدود 514 صفحه تالیف شده است.


شماره 3 : زبان انگلیسی جامع کنکور مشاوران آموزش

زبان انگلیسی جامع کنکور مشاوران آموزش

سری کتاب های هدفدار و جامع انتشارات مشاوران آموزش، در واقع مجموعه کتاب های تستی هستند که برای آمادگی کنکور و آزمون های آزمایشی مناسبند. البته این کتاب ها سوالات تشریحی هم دارند. کتاب های تستی این انتشارات شامل تست های تالیفی و کنکور سراسری هستند. و دانش آموزان می توانند سوالات این مجموعه را همزمان با تدریس معلم از ابتدای سال حل کنند تا خود را برای آزمون های آزمایشی آماده کنند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب شامل این موارد میشود: تدریس مفهومی و درس به درس گرامر، ارائه واژگان خط به خط هر درس با شیوه‌ ها و راه‌کارهای یادگیری لغت، ارائه برنامه‌ریزی درسی و شیوه مطالعه هر درس و در ادامه، ارائه مشکلات درسی دانش‌ آموزان به‌صورت پرسش و پاسخ با شخصیت‌ پردازی.

بررسی بخش تست این کتاب

در بخش تستی این کتاب، برای سنجش هر درس، تست‌ های متنوع در سه سطح ساده، متوسط و دشوار ارائه شده است که در مجموع به بیش از 2000 تست میرسد.

بررسی ظاهر این کتاب

این کتاب در مجموع برای سه پایه دهم تا دورازدهم رشته های ریاضی و تجربی و انسانی تالیف شده است، بنابراین در طراحی جلد کتاب نیز سعی شده است که این مفهوم را به ما برساند. سایز نوشته های داخل کتاب نیز تقریبا مناسب است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

فریبرز قنبری نویسنده ی این کتاب ارزشمند میباشد. 1398 سال چاپ آن بوده و در 296 صفحه تالیف شده است.


بهترین منابع و کتاب زبان انگلیسی کنکور (پایه دهم ؛ پایه یازدهم )

در این بخش سعی میکنیم بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور را برای پایه های دهم و یازدهم به صورت جداگانه معرفی کنیم. این قسمت بیشتر به درد دانش آموزانی میخورد که هنوز به سال کنکور نرسیده اند و ترجیح میدهند کتاب هایی جداگانه برای هر پایه داشته باشند تا بتوانند در آزمون های نهایی و آزمایشی موفق عمل کنند.


شماره 1 : پاورتست انگلیسی مهر و ماه (دهم ؛ یازدهم)

پاورتست انگلیسی مهر و ماه (دهم ؛ یازدهم)

هدف از تالیف این کتاب، آماده کردن دانش آموزان برای شرکت در کنکور سراسری و آزمون‌های تستی بوده است و روند آموزشی کتاب نیز بر محوریت آموزش تستی است. به همین دلیل توصیه میکنیم از این کتاب به عنوان منبع اول تستی بهترین کتاب زبان انگلیسی کنکور، برای پایه دهم و پایه یازدهم بصورت جداگانه استفاده کنید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه کتاب در این دو پایه، به نظر جامع و کامل می آید و به صورت بسیار ساده و روان تالیف شده است. درسنامه تمامی موضوعات مختلف زبان انگلیسی پایه دهم و یازدهم را در قالب آموزش‌های گرامر، واژگان و درک‌مطلب ارائه کرده است. یکی دیگر از نکات مثبت آن، استفاده از تست‌های آموزشی با روند سختی بسیار مناسب پس از هر بخش درسنامه است که سبب می‌شود دانش آموزان با کاربرد مفاهیم تدریس شده در بخش قبل در تست‌ها آشنا شوند.

بررسی بخش تست این کتاب

در این دو کتاب انواع مدل تست ها را میتوانیم ببینیم. به طوریکه دانش آموزان با هر سطحی می‌توانند از تست‌های کتاب استفاده کنند. دانش آموزان ضعیف بیشترین استفاده را از تست‌های گرامر و بخش اول واژگان خواهند برد و دانش آموزان قوی بیشترین استفاده را از بخش دوم واژگان و سوالات درک مطلب و کلوزتست. همچنین پاسخنامه تشریحی این کتاب بسیار کامل بوده و از نقاط قوت کتاب به حساب می آید.

بررسی ظاهر کتاب

جلد پاورتست دهم مهرو ماه تصویری خلاقانه از کلمه ی انگلیسی B  را کشیده است و جلد پاور تست یازدهم نیز طراحی جالبی از یک هدفون و موبایل را دارد که یکی در دنیای واقعی و دیگری در دنیای نقاشی است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

جواد علیزاده مولف پاورتست دهم و حمیدرضا نور بخش، پاورتست یازدهم را تالیف کرده است. 683 تست در 184 صفحه مربوط به پاور تست دهم میباشد. 236 صفحه را نیز پاور تست یازدهم دارد. هر دو کتاب چاپ 1398 میباشند.


شماره 2 : خط فکری انگلیسی نشر دریافت ( دهم ؛ یازدهم )

خط فکری انگلیسی نشر دریافت ( دهم ؛ یازدهم )

این دو کتاب بر این هدف تالیف شده است که داوطلبان کنکور سراسری نظام جدید پس از تسلط بر کتاب درسی تست‌های زیادی را از این مباحث کار کنند. ترتیب قرارگیری موضوعات برخلاف عرف کتاب‌های زبان، با تست‌ها شروع می‌شوند و در لابه لای پاسخ‌ تست‌ها، درسنامه ها قرار داده شده‌اند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب برخلاف سایر کتاب ها در پاسخنامه سوالات قرار دارد و به نوعی به حالت مرور و خلاصه نوشته شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

همه تست های این کتاب تالیفی بوده و شبیه سوالات کنکور میباشند. پاسخ های تشریحی کتاب نیز به علت اینکه با درسنامه ترکیب شده است، کامل میباشد.

بررسی ظاهر کتاب

در جلد هر دو کتاب تصاویری از نویسنده و داستان پردازهای خارجی آورده شده است. تصویر مارک توین در جلد پایه دهم و تصویر جورج اورول در جلد زبان یازدهم چاپ شده است. لحن کتاب ها نیز رسمی و روان است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

محسن کرد افشاری و حسین میسمی زاده مولف هر دو کتاب میباشند. زبان دهم شامل 992 تست در 320 صفحه بوده و زبان پایه یازدهم در 270 صفحه چاپ شده است.


شماره 3 : زبان انگلیسی تست مبتکران (دهم ؛ یازدهم)

زبان انگلیسی تست مبتکران (دهم ؛ یازدهم)

همانطور که در جلد کتاب نیز ذکر شده است، بیشتر هدف این کتاب آماده کردن داوطلبان برای آزمون سراسری و آزمون های آزمایشی تستی میباشد. بهتر است از این کتاب از همان ابتدا گام به گام با تدریس معلم استفاده شود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب همراه با مثال های تشریحی آورده شده است که در فهم مطالب بسیار موثر است. از نکات مثبت درسنامه کتاب بیان جمع‌بندی یک صفحه‌ای انتهای هر درس برای مرور کلی و سریع آن درس است که بسیار خوب انجام شده است.

بررسی تست این کتاب

تست های این دو کتاب از ساده به دشوار آورده شده است. انواع تیپ‌های مختلف تست‌ها در بخش‌های گرامر، واژگان و تست‌های متن نیز به خوبی پوشش داده شده‌ است. در پاسخ تشریحی ترجمه تمام گزینه ها آورده شده است اما نمیتوان گفت که پاسخنامه کامل است چون خیلی از نکات در آن ذکر نشده است.

بررسی ظاهر این کتاب

تصاویر جلد هر دو کتاب مفهوم خوبی را به مخاطب انتقال میدهند اما زیاد جذاب نیستند. کادرهای مختلف کتاب نکات مختلف را از هم به خوبی جدا کرده‌اند، اما شاید بهتر بود مثال‌های هر بخش درسنامه در کادر مشخص و جدایی قرار بگیرد تا خواناتر باشد.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

دکتر شهاب اناری و مهندس روزبه شهلایی مولفین این دو کتاب میباشند. 1037 تست در مجموع در 204 صفحه برای پایه دهم و 1155 تست در 228 صفحه برای پایه یازدهم تالیف شده است.


دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

0
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه