بهترین کتاب عربی کنکور ؛ بهترین منابع عربی نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب ادبیات کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

همانطور که می دانید درس عربی در کنکور هر 5 گروه آزمایشی بسیار مهم و تاثیر گذار است. پس اگر می خواهید خیال خود را از درصد بالای این درس در کنکور راحت کنید، توصیه می کنیم یکی از منابع بهترین کتاب عربی کنکور معرفی شده در این مقاله را که به نظر خودتان میتواند مفید واقع شود انتخاب کرده و مطالعه کنید.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب عربی کنکور (جامع)

درس عربی درسی است با ضریب دو که پرسش های آن بعد از سوالات ادبیات فارسی قرار دارند. از این رو معمولا ناشران زیادی ترجیح میدهند عربی کنکور را به صورت جامع منتشر کنند تا همه مطالب عربی کنکور را بتوانند بصورت یکجا در اختیار داوطلبان قرار دهند.

شماره 1 : فوت و فن عربی جامع کنکور خیلی سبز

فوت و فن عربی جامع کنکور خیلی سبز

عربی یکی از درس های نسبتا دشوار و سرنوشت ساز میان داوطلبان کنکور است. اما شما با تمرین و داشتن یک درسنامه مناسب قادر خواهید بود که درصد بالایی را در آن کسب کنید. کتاب فوت و فن عربی، بهترین کتاب عربی کنکور این امکان را برای شما فراهم کرده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه های این کتاب، مقداری افراطی نوشته شده اند و مطالب خارج از کتاب درسی نیز در این درسنامه ها به فراوانی یافت می شود. بنابراین اگر شما کتاب را به طور کامل مطالعه کنید آنچه را که لازم داشته اید فرا گرفته اید اما دقت کنید که مطالبی را نیز یاد گرفته اید که برای شما ارزشی در آن آزمون ندارند.

بررسی بخش تست این کتاب

در پایان درسنامه ها، تست هایی که اکثرا تالیفی هستند ارائه شده اند. اما توصیه می کنیم که کسانی که این منبع را انتخاب می کنند در کنار آن یک منبع تستی نیز داشته باشند چرا که تست های این کتاب بیشتر برای یادگیری شما مناسب هستند و برای کنکور خیلی جالب نیستند. پاسخ های تشریحی سطح نسبتا خوبی دارند و داوطلبان از این نظر دچار مشکل کمتری خواهند شد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب به صورتی طراحی شده که هم عنوان کتاب هم جلد کتاب هر دوشون یک مطلب رو میرسونند. فونت و سایز نوشته ها هم مناسبه. این کتاب از نظر بروز رسانی نسبتا ضعیف است و خیلی کم مورد ویرایش کلی قرار می گیرد و معمولا هر ساله به اضافه شدن تست های کنکور بسنده می شود.

آمار و ارقام این کتاب

مولف کتاب فوت و فن عربی، جناب اقای محمد برغمندی میباشد. این کتاب، پایه های دهم و یازدهم ریاضی و تجربی را دربر میگیرد. و در 537 صفحه چاپ شده است.

شماره 2 : عربی جامع کنکور تخته سیاه

عربی جامع کنکور تخته سیاه

عربی جامع کنکور تخته سیاه، به تازگی و برای پایه های دهم تا دورازدهم منتشر شده است. این کتاب برای داوطلبان نظام جدید تالیف شده است و تک جلدی میباشد. و میتواند بهترین کتاب عربی کنکور جامع معرفی شود

بررسی بخش درسنامه این کتاب

به اعتقاد ناشر کتاب، در صورتی که درسنامه این کتاب رو بخونید دیگه احتیاج به هیچ منبع دیگه ای از این نظر ندارید. چرا که آموزش قواعد و متون در این درس به شیوه ی خاصی بیان شده که یادگیری درس عربی رو برای داوطلبان راحت تر میکنه. همچنین، درس به درس قواعد هر پایه در این کتاب با مثال و به طور دقیق بررسی شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

عربی تخته سیاه، علاوه بر تست های تالیفی و کنکور سراسری، تست های کنکور های آزمایشی را هم شامل میشود. تست های این کتاب بعد از بررسی قواعد مربوط به درس آمده و همانجا هم پاسخ داده شده است. بررسی و تحلیل تست ها در پاسخنامه بسیار کامل است به طوریکه خواندن پاسخ تشریحی سوالات هم باعث رفع اشکال میشه و هم در یادگیری عربی بسیار موثر هست.

بررسی ظاهر کتاب

طراحی جلد این کتاب بسیار زیبا و چشم نواز است. جلد این کتاب عکسی از چراغ جادو هست که میتونه این مفهوم رو برسونه که بصورت خیلی جادویی میتونید با این کتاب به درصد خوبی توی عربی برسید!

آمار و ارقام این کتاب

عربی جامع کنکور تخته سیاه چاپ سال 1398 بوده و مهدی شرفی آنرا تالیف کرده است.

شماره 3 : عربی جامع کنکور سراسری سری +IQ انتشارات گاج

عربی جامع کنکور سراسری سری +IQ انتشارات گاج

این کتاب شامل درسنامه، تست و پاسخ تشریحی بوده و برای پایه های دهم تا دوازدهم رشته ی ریاضی و تجربی منتشر شده است. به نظر میرسد گاج توانسته جز منابعی باشد که بهترین کتاب عربی کنکور را منتشر کرده است و رضایت بیشتری نسبت به سایر انتشارات از داوطلبان جلب کرده است. چینش مطالب در این کتاب پایه به پایه و درس به درس بوده و برتری ویژه‌ ی این کتاب با سایر کتب مشابه موجود در بازار را می‌توان به بانک جامع و پربار از تست‌های دشوار در آن دانست.

بررسی درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب به گونه ای است که داوطلبان با مطالعه‌ ی آن، میتوانند بر مباحث مسلط شوند. مولف در این قسمت علاوه بر تشریح قواعد هر درس، به بیان واژگان جدید، کلمات مترادف، متضاد و جمع مکسر و همچنین ترجمه‌ی متون مهم نیز پرداخته‌ است.

بررسی بخش تست این کتاب

مولف به‌منظور جمع‌بندی مباحث، در پایان هر درس و همچنین در انتهای بیان مطالب هر پایه، یک آزمون جامع قرار داده است. همچنین این امکان برای داوطلبان وجود دارد که با بررسی بخش پاسخنامه‌ ی تشریحی که در انتهای کتاب بیان شده، از درستی جواب‌ های خود آگاه شوند.

بررسی ظاهر کتاب

تمام درس‌ های این کتاب، فرمت و ساختار کاملا یکسانی دارند و دانش‌ آموزان برای مطالعه‌ ی بخش‌ های مختلف کتاب، دچار سردرگمی و ابهام نخواهند شد. جلد کتاب عالی و متفاوت طراحی شده و از رنگ زیبایی برای آن استفاده شده است.

آمارو ارقام این کتاب

این کتاب بیش از 3000 تست استاندارد و پرسش‌های چهارگزینه‌ای تالیفی و سراسری را شامل میشود. درس‌نامه‌های آن نیز بسیار کاربردی است. این اثر حاصل تلاش اسرافیل قربان‌پور بوده و آخرین چاپ آن تست های کنکور سراسری 1398 را نیز شامل میشود.


بهترین کتاب عربی کنکور (تست)

یه سری از داوطلب ها هم هستند که نیازی به درسنامه عربی ندارند یا تدریس دبیرشون براشون کافی و جامع هست و لزومی نمیبینن منبعی رو تهیه کنن که درسنامه داشته باشه. از این رو فقط به تست زنی در این درس اکتفا میکنند. در ادامه چند کتاب تستی عربی به شما معرفی میکنیم تا بتونیم از هر جهت نیاز های شما رو برای تهیه بهترین کتاب عربی کنکور پاسخگو باشیم.

شماره 1 : عربی جامع تست خیلی سبز

عربی جامع تست خیلی سبز

عربی جامع خیلی سبز بهترین کتاب عربی کنکور در بخش تست به حساب می آید و از تعداد بالای تست در هر پایه برخوردار میباشد. هدف از تالیف این کتاب هم ذکر نکات کنکوری به همراه پرسش های چهارگزینه ای برای هر سه پایه ی عربی جهت ایجاد آمادگی برای دانش آموزان کنکوری می باشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه ی کتاب صرفا به آموزش نکته وار مطالب نپرداخته است بلکه تمامی قواعد دروس با توضیحاتی کامل نوشته شده اند که برای دانش آموزان ضعیف نیز بسیار کمک کننده می باشد.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب به این ترتیب آورده شده اند: سؤالات اولیه مربوط به واژگان هستند و تعداد و سطحشان نیز متوسط می باشد. سپس تست های ترجمه، تعریب و مفهوم نگاشته شده اند. بعد از آن، تست های تألیفی ترجمه وجود دارد که در سطح کنکور طرح شده اند. در آخر نیز پرسش های چهار گزینه ای مربوط به قواعد مشاهده می شود. پاسخنامه تست ها نیز جامع و کامل است.

بررسی ظاهر کتاب

حجم این کتاب با توجه به مطالبی که دارد بسیار زیاد است. به همین علت، سایز نوشته ها کوچک است و این ممکن است برای شما خسته کننده باشد. از دو رنگ در این کتاب استفاده شده و استفاده از شکل ها و جداول هم به خوبی صورت گرفته است.

آمار و ارقام کتاب

کتاب در مجموع شامل 2871 عدد تست در 608 صفحه میباشد. این کتاب،به کوشش بهروز حیدربکی، غزال موسوی، کاظم غلامی و محسن آهویی تالیف شده است.

شماره 2 : بهترین کتاب عربی کنکور جامع مرشد مبتکران

بهترین کتاب عربی کنکور جامع مرشد مبتکران

کتابهای مرشد در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برای تیزهوشان طراحی شده و در مقطع متوسطه دوم بیشتر تمرکز روی کنکور میباشد. به نظر میرسد کتاب های مرشد مبتکران میتوانند جزء بهترین کتاب عربی کنکور باشند و برای داوطلبان مفید واقع شوند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درس نامه های این کتاب با وجود حجم کم، جامع و کاربردی میباشد. مفاهیم درسی هم به تفصیل با مثال های فراوان در درسنامه ی آن آورده شده است. تنوع کامل و منحصر به فرد در طراحی سوالات ترجمه، مفهوم، معانی لغات، درک مطلب و قواعد نیز در این کتاب قایل تحسین است.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این این کتاب شامل سوالات مطرح شده براساس محتوی و ترتیب کتاب درسی می باشند. این سوالات از ساده به مشکل مرتب شده اند و سوالات کنکور و تستهای تالیفی را شامل میشوند. در مجموع کتابهای تست سطح بالا هستند و با پاسخ تشریحی که دارند دانش آموز را برای گذراندن آزمونهای سخت آماده می کنند.

بررسی ظاهر کتاب

در طراحی جلد این کتاب تکنولوژی و سنتی بودن کتاب ها را با هم ترکیب شده و در اختیار داوطلبان قرار گرفته. ساختار بندی این کتاب تقریبا خوبه و از نمودار ها و شکل ها در درسنامه بسیار استفاده شده است.

آمار و ارقام این کتاب

کتاب عربی مرشد مبتکران توسط مهدی ترابی در 544 صفحه به چاپ رسیده است. در انتهای کتاب 1200 پرسش های چهار گزینه ای پیشرفته و گوناگون گنجانده شده که دانش آموزان را برای آزمون ها آماده می کند. کتاب چاپ سال 1398 میباشد.

شماره 3 : عربی عمار جامع کنکور قلم چی

عربی عمار جامع کنکور قلم چی

شکل کلی این کتاب به این صورته که ابتدا درسنامه ای به صورت خلاصه آورده شده است و سپس سوالات چهار گزینه ای آن مطرح شده است. از ویژگی های خوب کتاب عربی عمار جامع کنکور سطح بندی سوالات در همه ی مباحث میباشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

در ابتدای درسنامه ی این کتاب نگاه مختصری به عربی متوسطه اول شده است. به طور کلی توضیحات خلاصه وار گفته شده است و از ذکر مثال در درسنامه ها خبری نیست و به همین دلیل درسنامه های این کتاب بسیار کوتاه هستند.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های کتاب عربی عمار، در سه رنگ نوشته شده اند که دانش آموزان به راحتی میتوانند قبل از پاسخ گویی به پرسش ها سطح آنها را متوجه شوند. در انتهای هر درس نیز یک متن برای درک مطلب نگاشته شده است. پاسخ های تشریحی که در انتهای هر درس آمده نیز کامل و جامع هستند.

بررسی ظاهر کتاب

گرافیک و طراحی جلد کتاب دلنشین است. و از رنگ های متنوع و زیبایی در آن استفاده شده و سایز و فونت نوشته ها هم مناسب هست.

آمار و ارقام کتاب

مولف این کتاب عمار تاج بخش میباشد. تست های کنکور ها سالهای اخیر را پوشش میدهد. 1349 تست را شامل میشود و در 327 صفحه چاپ شده است.


بهترین کتاب عربی کنکور (پایه)

سعی میکنیم توی این بخش بهترین کتاب عربی کنکور پایه دهم و یازدهم رو، برای کسایی که مایلند هر پایه درس عربی رو جداگانه تهیه کنند معرفی کنیم. امیدواریم که این منابع نیز براتون مفید واقع بشن.

شماره 1 : عربی پایه دهم و یازدهم مشاوران آموزش

عربی پایه دهم و یازدهم مشاوران آموزش

در برخی درس های عمومی مثل عربی نام انتشاراتی ممکنه به گوش ما بخوره که معروفیت زیادی نداشته باشند اما به علت داشتن مولفان خوب بتونن بهترین کتاب عربی کنکور باشند. یکی از اونها همین انتشارات مشاوران آموزش هست که به بررسی این کتاب در ادامه خواهیم پرداخت.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب شیوه متفاوتی را دنبال کرده است. به این صورت که ابتدا به شما بیان میکند که در انتهای این درسنامه قرار است به چه موضوعاتی مسلط شوید و سپس درسنامه را شروع میکند. در شروع درسنامه برای هر درس تمامی واژگان اعم از فعل ها، اسم ها، اصطلاحات، کلمات مترادف، متضاد و جمع مکسرها نوشته شده است و این خود باعث شده این کتاب منبع خوبی برای لغات عربی در یکجا باشد. قواعد گفته شده بر مبنای کتاب درسی جدید نگاشته شده است و از ذکر مطالبی که کتاب درسی منع کرده است، نیز خودداری شده است؛ اما توضیحات کامل هستند.

بررسی بخش تست این کتاب

شروع تست های این کتاب با سؤالات واژگان و مفاهیم می باشد. در بخش پرسش های درک مطلب نیز دو متن برای هر درس آورده شده است. پس از آنها، پرسش های قواعد قرار گرفته اند. در آخر نیز پرسش های چهار گزینه ای مربوط به ترجمه آورده شده اند. در انتهای کتاب عربی پایه دهم و یازدهم مشاوران آموزش هم جمع بندی نکات ترجمه و قواعد و هم چنین آزمون جامع برای پایه دهم و یازدهم نوشته شده است که شما می توانید به مرور سریع تمامی نکات در کنار یک دیگر بپردازید.

بررسی ظاهر کتاب

متاسفانه فونت نوشته های این کتاب بسیار کوچک است و ممکنه خسته کننده باشه. اما از سه رنگ در نوشته ها استفاده شده و طراحی جلد و گرافیک کتاب هم خوب است.

آمار و ارقام این کتاب

مولفین این کتاب امینه کارآمد، جلال الدین افضل و سهیلا خاکباز میباشند. 1756 تست نیز در این کتاب در 304 صفحه تالیف شده است.

شماره 2 : عربی پایه دهم و یازدهم جامع مهروماه (جلد اول)

عربی پایه دهم و یازدهم جامع مهروماه (جلد اول)

کتاب عربی پایه دهم و یازدهم مهرو ماه شامل دو جلد میباشد. جلد اول آن برای پایه دهم و یازدهم و جلد دوم، برای پایه دوازدهم تالیف شده است. کتاب شامل دو بخش میباشد، بخش اول تست های هر درس و بخش دوم درسنامه به همراه پاسخ تشریحی است. دو جلد این کتاب میتوانند عنوان بهترین کتاب عربی کنکور را نیز به خود اختصاص دهند.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

در این کتاب ابتدا سوالات تستی و پاسخنامه آنها در این کتاب آورده شده و سپس در انتها درسنامه هر درس قرار داده شده است. درسنامه کتاب بسیار کامل است و این باعث شده در بعضی قسمت ها اضافه گویی نیز صورت بگیرد.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب، پرسش های چهار گزینه ای طبقه بندی شده میباشند که از بخش ترجمه، واژگان، مفهوم، درک مطلب، کلوز تست و قواعد تشکیل شده است. در پاسخ نامه های تشریحی تست ها هم کادر هایی با عناوین مختلف شامل نکات کلیدی برای تست ها ی مربوطه نوشته شده است. پس یادتان باشد خواندن پاسخ نامه های تشریحی الزامی است. همه تست ها در سطح ساده و متوسط طرح شده اند و از جهت تمرین در این قسمت برای دانش آموزان کفایت می کنند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب با وجود طراحی ساده، بسیار دلنشین است. در نوشتار از دو رنگ استفاده شده است. قرار دادن مطالب در کادرهای مشخص برای جداسازی آنها نیز در جهت نظام بخشیدن به کتاب مفید واقع شده است. حجم کتاب هم با توجه به محتوای آن معقول است.

بررسی آمار و ارقام کتاب

کتاب به کوشش آقایان؛ محمد مهدی طاهری و مهران ترکمان تالیف شده است. 3407 تست را در 563 صفحه در جلد اول جای داده است و چاپ 1397 میباشد. در جلد دوم، مسعود محمدی نیز به این جمع اضافه شده است. و شامل 885 تست در 207 صفحه میباشد.

شماره 3 : عربی سه بعدی نشر الگو (پایه ی دهم)

عربی سه بعدی نشر الگو (پایه ی دهم)

عربی دهم نشرالگو با پوشش دادن تمامی نکات درسی نیاز دانش آموزان پایه دهم را برای شرکت در امتحانات مدرسه و همچنین آزمون های آزمایشی پایه دهم برطرف کرده است. این کتاب پرسش های چهارگزینه ای را نیز برای تمرین شامل میشود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

هر درس از این کتاب، شامل تمامی لغات مرتبط با درس و متن آن درس میباشد. ترجمه متن دروس نیز همراه با جای خالی در ادامه آن آورده شده است که تمرینی برای ترجمه دانش آموزان میباشد. بعد از آن، توضیحات قواعد آورده شده است. در بخش بعدی به ترجمه قسمت «حوار» کتاب درسی پرداخته شده که همانند ترجمه متن درس با جای خالی همراه است. در آخر نیز، تمارینی به تعداد کافی و مناسب برای هر درس قرار داده شده است.

بررسی بخش تست این کتاب

پرسش های چهارگزینه ای این کتاب، شامل سؤال های ترجمه، قواعد و درک مطلب برای هر درس می باشد. همچنین نمونه سوالات تشریحی نیز در این کتاب برای آمادگی دانش آموزان برای امتحانات تشریحی آورده شده است.

بررسی ظاهر این کتاب

سایز و فونت نوشته ها بزرگتر از حالت عادی در سایر کتاب ها میباشد. جلد کتاب هم متناسب با سن دانش آموزان پایه دهم است. تمامی بخش های درسنامه نیز به خوبی از هم تفکیک شده اند و از دو رنگ در نوشتار کتاب استفاده شده است.

بررسی آمارو رقام این کتاب

مصطفی خاکبازان فرد و میثم شریفی مولفین این کتاب میباشند. 583 تست در این کتاب وجود دارد و در 249 صفحه چاپ شده است. این کاب برای پایه دهم ریاضی و تجربی منتشر شده است.

شماره 4 : سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج

سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج

یکی از بهترین کتاب عربی کنکور برای پایه یازدهم، سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج هست. این کتاب، با داشتن درسنامه های کامل و روان، پرداختن به ترجمه دروس و تمارین کتاب درسی در کنار مجموعه کاملی از سوالات تشریحی، کتاب بسیار مناسبی برای دانش آموزان پایه یازدهم میباشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب بسیار کامل و روان است. با مطالعه درسنامه گاج شما از هر منبعی بی نیاز خواهید بود و میتوانید تست های پایه یازدهم را با تسلط بالایی حل کنید و در آزمون های تشریحی نیز موفق عمل کنید.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب درس به درس بوده و سوالات در 4 بخش واژگان، ترجمه و مفهوم، درک مطلب و قواعد طبقه بندی شده اند. در انتهای پرسش های ترجمه، تعدادی سوال مفهومی وجود دارد. به طور کلی مخاطب تست ها دانش آموزان متوسط و قوی می باشند و پاسخ نامه ی سوالات هر درس در انتهای آن قرار گرفته است.

بررسی ظاهر این کتاب

جلد این کتاب تصویری از استاد احمد شوقی است که از شاعران برجسته ی عرب زبان و اهل مصر میباشند.صفحه آرایی کتاب نیز به خوبی صورت گرفته و کیفیت چاپ و کاغذ نیز مناسب است.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

کتاب سیر تا پیاز عربی یازدهم گاج با کوشش اسرافیل قربان پور تالیف شده و چاپ 1397 میباشد. تعداد تست های این کتاب به 628 عدد میرسد که در 240 صفحه چاپ شده است.


سخن آخر

امیدواریم این مطلب براتون مفید بوده باشه و در انتخاب بهترین منابع و کتاب عربی کنکور حسابی بهتون کمک کرده باشه. حتما برامون کامنت بزارید و نظرات خودتون رو بگید.

دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

0
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه