بهترین کتاب فیزیک کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

بهترین کتاب فیزیک کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

با توجه به این که هر ساله ناشران زیادی اقدام به چاپ و فروش کتب کمک درسی ویژه کنکوری ها می نمایند، ما سعی کردیم در این نوشته بهترین منابع و کتاب فیزیک کنکور را به دوستان کنکوری معرفی نماییم، تا داوطلبان کنکور در انتخاب یک منبع خوب برای مطالعه سردرگم نشوند. هر چند ممکن است بعضی از کتابها در لیست معرفی ما جا مانده باشند، اما آنچه در ادامه خواهید خواند بهترین و معروف ترین کتابهای منتشر شده برای درس فیزیک هستند که  تیم دیجی کنکور برای داوطلبان پیشنهاد کرده است.

با این مقاله از سری مقالات ” قفسه طلایی منابع ” از بخش بهترین منابع کنکور همراه ما باشید.

بهترین کتاب فیزیک کنکور ( منابع جامع)

در این مقاله بهترین منابع فیزیک در ابتدا انتشاراتی را معرفی خواهیم کرد که فیزیک کنکور جامع را برای همه پایه های رشته ریاضی و تجربی به صورت جداگانه تالیف کرده اند. ما سعی کرده ایم در هر بخش بهترین کتاب فیزیک کنکور هر رشته را به شما معرفی کنیم تا بتوانید انتخاب صحیح و مناسبی داشته باشید و به صورت هدفمند درس فیزیک را برای کنکور مطالعه کنید.


شماره 1 : فیزیک کامل کنکور میکرو طلایی گاج (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

بهترین کتاب فیزیک کنکور ؛ بهترین منابع نظام جدید ، دهم و یازدهم

فیزیک میکرو طلایی گاج در دو جلد چاپ شده است. جلد نخست، یک بانک تست پربار از مباحث فیزیک پایه‌ های دهم تا دوازدهم  بوده و مؤلفان در جلد دوم، درس‌نامه‌ و مباحث آموزشی همراه با ذکر مثال برای درک بهتر مباحث ارائه‌ کرده‌ اند. چینش مطالب در کتاب پیش رو به‌ صورت موضوع به موضوع بوده و همه‌ی بخش‌های این کتاب و جلد آموزش با یکدیگر مطابقت صد در صد دارد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه ی فیزیک میکرو طلایی گاج در جلد دوم آن و با ارائه مثال هایی آورده شده است. شامل مباحث پایه دهم تا دوازدهم بوده و هیچ چیزی را از قلم نیانداخته است.

بررسی بخش تست این کتاب

 در تست های این کتاب در هر مبحث تلاش شده از سطر به سطر کتاب سوالات تالیفی مطرح شود. و نمونه‌ تست‌ هایی از کنکور نیز بیان شده است. یک پاسخ‌ نامه‌ ی تشریحی هم در آن وجود دارد که مولفان چند روش حل برای سوالات بیان کرده اند. درضمن تست‌ هایی که خواندن آن‌ ها برای دانش آموزان به زدن فیزیک با درصد بالا در کنکور کمک می‌کند، با نشان ستاره مشخص شده اند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد این کتاب با کاریکاتوری از آلبرت انیشتین طراحی شده است که بسیار زیبا و قابل تحسین است. داخل کتاب هم از فونت و سایز مناسب برای نوشته ها و کاغذی با کیفیت استفاده شده است.

آمار و ارقام این کتاب

مولفین کتب هر دو رشته، امیر حسن محمدپور، علیرضا سلیمانی و هادی حمزه پور میباشند. جلد اول این کتاب برای رشته ریاضی؛ دارای 4148 تست بوده و در 856 صفحه چاپ شده است. و برای رشته ی تجربی، 3730 عدد تست است که در 768 صفحه چاپ شده است. هر دو کتاب دارای یک جلد ضمیمه برای درسنامه میباشند.


شماره 2 : فیزیک جامع تست خیلی سبز(رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

فیزیک جامع تست خیلی سبز(رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

فیزیک جامع خیلی سبز برای این‌ که مشکل داوطلبان از نظر حل سوالات تستی خوب حل بشه، کتابی تالیف کرده که، تمام ایده‌ ها و نکات و چالش‌ های کنکوری بچه‌ها رو پوشش بده. سطح تست ها هم مثل کنکور از ساده به سخت میاد جلو و شما می‌تونید به اندازه‌ی کافی تمرین تستی داشته باشید برای کنکور.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه خیلی سبز به گونه ای نیست که بتوانید صرفا با خواندن مطالب آن به همه تست هایش پاسخ دهید. بنابراین اگر بخواهید درسنامه برایتان مفید باشد باید قبل از آن جزوه درسی خودتان را کاملا مسلط باشید. در متن درسنامه هم تست هایی بررسی شده که شما را در بهتر یادگرفتن درس کمک میکنند.

بررسی بخش تست این کتاب

بعد از بخش درسنامه در هر قسمت تستهایی برای تمرین بیشتر آمده است که تعداد آن متناسب با اهمیت هر فصل در کنکور متغیر است. تست ها بصورت میکرو طبقه بندی اند و از آسان به سخت آورده شده اند. هر بخش از تست ها به دو دسته ی کلی تقسیم شده است. دسته ی اول؛ سوالات کنکورهای سراسری می باشند، و دسته ی دوم سوالات تستی تالیفی هستند. در نهایت هم پاسخ نامه میباشد که بصورت کامل و تشریحی بیان شده است. بعد از اتمام پاسخ نیز، تست های نکته دار تمرینی آورده شده است.

بررسی ظاهر کتاب

معمولا ظاهر و جلد کتاب های خیلی سبز زیبا و قابل تحسین طراحی میشوند. اما در این مورد جناب انیشتین را با حالتی ناامید به تصویر کشیده، وخبری هم از موهای بلند او نیست. فونت و سایز نوشته های کتاب مناسبه و دارای اشکال و تصاویر مناسبی داخل کتاب هست.

آمار و ارقام این کتاب

خیلی سبز 1913 تست را در 540 صفحه برای رشته تجربی آورده  است. 2359 تست را هم در 651 صفحه برای رشته ی ریاضی. آخرین چاپ آن هم مربوط به سال 1398 میباشد. هر دو جلد تجربی و ریاضی تست های کنکور (داخل و خارج) سالهای اخیر را پوشش می دهند. مولف هر دو جلد این کتاب محسن توانا میباشد.


شماره 3 : فیزیک جامع کنکور تجربی آبی قلم چی (رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

فیزیک جامع کنکور تجربی آبی قلم چی (رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

فیزیک جامع قلمچی در دو جلد برای هر دو رشته تالیف شده است. جلد اول درسنامه و تست بوده و جلد دوم آن پاسخنامه تشریحی سوالات است. هیچ غلط علمی در متن به چشم نمیخورد و حجم کتاب هم با توجه به مطالب اون مناسب هست. استفاده از این کتاب به علت کامل بودنش به عنوان منبع اول تست زنی بهترین کتاب فیزیک کنکور، برای همه داوطلبان، توصیه می شود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

حجم درسنامه ها در این کتاب بسیار کم می باشد اما تمام مباحث را در همین حجم کم بصورت خلاصه وار جا داده است. درسنامه به صورتی است که میتواند بیشتر برای مرور استفاده شود تا یادگیری کامل درس. داخل درسنامه هم تعدادی سوال ساده آورده شده است که بیشتر جنبه ی دست گرمی دارند تا تمرین تستی خیلی سخت.

بررسی بخش تست این کتاب

بیش از 90 درصد تست های این کتاب شناسنامه دار هستند و همه تست های کتاب بصورت میکرو طبقه بندی میباشند. در پایان هر فصل هم یک آزمون ویژه برای دانش آموزان برتر، در نظر گرفته شده است. در کل ویژگی خوب کتاب های آبی اینه که تمامی تست منطبق بر کتاب درسی هستند و مولفین در هیچ آزمونی از مسیر کنکور سراسری خارج نشده اند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب فیزیک آبی جامع قلمچی مانند سایر کتاب های انتشارات قلمچی هست. شروع کتاب هم در فهرستش، اطلاعات مفیدی از جمله تعداد تست ها، تعداد پیمانه ها، تعداد درسنامه ها و… درج شده است.

 آمار و ارقام این کتاب

جلد اول این کتاب دارای 3000 تست تالیفی و تست کنکور و سوالات قلمچی برای رشته تجربی و 3600 تست برای رشته ریاضی است. هر دو کتاب در آخر دارای چند آزمون جمع بندی میباشند. کتاب توسط مولفان کانون قلمچی تالیف شده است. تعداد صفحات رشته تجربی به 512 صفحه و رشته ریاضی به 608 صفحه میرسد و هر دو چاپ 1398 میباشند.


بهترین کتاب فیزیک کنکور (تست)

کتاب هایی که تاکنون معرفی کردیم به نوبه ی خود شامل تست های جامع و کاملی بودند اما برای کسانی که نخواهند مبلغ اضافی درسنامه برای کتاب را بدهند چند کتاب تستی هم برای هر دو رشته ریاضی و تجربی معرفی میکنیم.


شماره 1 : چند کنکور خیلی سبز (رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

چند کنکور خیلی سبز (رشته تجربی ؛ رشته ریاضی)

همونطور که از اسم کتاب هم معلوم هست این کتاب شامل چند سال کنکور سراسری هست که برای داوطلبان منتشر شده و با پاسخ میباشد. اما نمیتونه اولین و بهترین کتاب فیزیک کنکور برای داوطلبان کنکور سراسری باشه. این کتاب صرفا شامل سوالات فیزیک کنکور نمیباشد اما لازم دونستیم اون رو در بخشی از این مقاله به شما معرفی کنیم تا درصورت نیاز، اون رو تهیه کرده و استفاده کنید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

کتاب چند کنکور خیلی سبز شامل درسنامه نمیباشد .

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب شامل کنکورهای سراسری داخل و خارج از کشور 5 سال اخیر است که مجموعا شامل 10 کنکور می شود. البته چون که کتاب های درسی نظام جدید نسبت به نظام قدیم دارای تغییراتی بوده است، همه سوالات کنکورهای سراسری چند سال اخیر قابل استفاده نیستند. بنابراین اگر سوالی با تغییرات اندکی با کتاب های جدید همسو میشده، این تغییرات در آن اعمال شده و در غیر این صورت آن سوال با سوالی تالیفی جایگزین شده است. پاسخنامه این کتاب در جلد دوم آمده است و سوالاتی که در ان تغییراتی ایحاد شده است مشخص شده اند.

بررسی ظاهر کتاب

فونت و صفحه آرایی این کتاب شبیه دفترچه های کنکور سراسری نیست اما مناسب است. و عکس های سوالات کنکور هم با کیفیت بیشتری نسبت به خود کنکور چاپ شده اند. درجلد کتاب هم نام نویسنده هایی که پاسخ سوالات تشریحی کنکور را نوشته اند آورده شده است.

آمار و ارقام این کتاب

کتاب شامل ده آزمون کنکور از سال 93 تا 97 بوده و سوالات داخل و خارج کشور را نیز شامل میشود. هر کدام از آزمون ها در رشته تجربی شامل 270 تست و در رشته ریاضی شامل 235 عدد تست میباشند. گروه مولفان خیلی سبز آنرا تالیف کرده اند. کتاب 314 صفحه برای رشته ی تجربی و 268 صفحه برای رشته ریاضی دارد.


شماره 2 : فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

انتشارات خیلی سبز این کتاب را با این هدف تالیف کرده که دانش آموزان پس از یادگیری و مرور هر فصل، با حل آزمون های مبحثی و فصلی این کتاب از میزان آمادگی خود در این درس مطلع شوند. استفاده از این کتاب به عنوان بهترین کتاب فیزیک کنکور، بعد از جزوه ی دبیر مدرسه و کتابی که شامل سوالات طبقه بندی شده بیشتری می باشد، برای داوطلبان توصیه میشود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

همونطور که قبلا گفته شد، کتاب فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز درسنامه یا خلاصه ی نکته ای ندارد.

بررسی بخش تست این کتاب

تستهای این کتاب برای دوران جمع بندی مفید است. چرا که از هر تیپ سوال حداقل چند نمونه در این کتاب موجود می باشد. در آخرهر فصل هم آزمونی تحت عنوان به سوی 100 وجود دارد که سوالات سخت تری در آن قرار داده شده است که گاهی دارای ایده های نو و جدیدی هستند و بالاتر از سطح کنکور سراسری می باشند. پاسخ سوالات هم کاملا تشریحی و مفهومی میباشند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد هر دو کتاب عالی و بسیار انرژی بخش است. مداد های رنگی با اندازه های مختلف و استفاده از رنگ های زیبا در طراحی جلد، کتاب رو بسیار دلربا و جذاب کرده است. کیفیت کاغذ به کار رفته در صفحات کتاب نیز، متوسط است.

آمار و ارقام این کتاب

مولفین کتاب فصل آزمون فیزیک جامع خیلی سبز رشته ی ریاضی، آقایان؛ بهادر کامران، روح الله علی پور، سعید منبری و فرزاد نامی میباشند. و در رشته ی تجربی محمد پور رضا نیز به جمع آنها اضافه شده است. کتابی که برای رشته ریاضی چاپ شده است 1270 عدد تست در 332 صفحه داشته وکتاب چاپ شده برای رشته ی تجربی 252 صفحه دارد. این دو کتاب، تست های کنکور سالهای اخیر را پوشش نمی دهند و جلد دومی هم ندارد.


شماره 3 : مینی میکرو طلایی فوت و فن فیزیک جامع کنکور گاج (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

مینی میکرو طلایی فوت و فن فیزیک جامع کنکور گاج (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

انتشارات گاج کتابی تالیف کرده که بسیار خلاصه و کامله و سعی کرده همه مباحث هر سه پایه فیزیک رو توی خودش جا بده. گاج با چاپ این کتاب سعی کرده فوت و فن حل سوالات فیزیک در کنکور رو به دانش آموزان آموزش بده و تو این زمینه، تقریبا موفق عمل کرده. مولف در این کتاب کل یک موضوع با تست‌­های مرتبطش رو تو دو صفحه ای که جلوی شما بازه براتون اورده. یه طرف درس و نکته و رابطه‌ست، طرف دیگه هم مثال و تست.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب یک کتاب جمع بندی است و درسنامه ای به صورت کامل و جداگانه، مثل سایر کتاب ها ندارد.

بررسی بخش تست این کتاب

تست های این کتاب بعد از ذکر نکات مهم درس فیزیک آورده شده است و هر مبحث از فیزیک در این کتاب، حتما تستی را به خود اختصاص داده است. برای کسانی که گلچین کردن تست ها وقت گیر باشه این کتاب میتونه مفید واقع بشه. برای همین در این کتاب، تست‌های کنکور به روز شده و تست‌های تألیفی هم اضافه شدند و سوالات کتاب درسی جدید هم به شکل تست اورده شده که بتونین نهایت استفاده رو از این کتاب ببرین.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب کاریکاتور انیشتین هست. رنگ‌آمیزی کتاب هم طوریه که حتی با نگاه کردن بهش می‌تونی فیزیک رو یاد بگیری بدون اینکه کاملا تمرکز داشته باشی. ابعادش هم کاملا متناسبه، و وزن کتاب سبک و قابل‌حمله.

 آمار و ارقام این کتاب

فوت‌ و‌ فن فیزیک ریاضی و تجربی کنکور رو مهندس آرمین کمال نائینی برامون آماده کرده  و هر دو جلد کتاب دارای تقریبا 500 تست مهم و کاربردی هست.


بهترین منابع و کتاب فیزیک کنکور (دهم)

حالا به بخشی میرسیم که سعی داریم توی اون بهترین کتاب های منتشر شده برای هر پایه رو جداگانه معرفی کنیم و شما رو توی خرید بهترین کتاب فیزیک کنکور برای پایه دهم راهنمایی کنیم.


شماره 1 : فیزیک دهم سه بعدی نشر الگو (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فیزیک دهم سه بعدی نشر الگو (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

طبق گفته مولفان، هدف از تالیف این کتاب آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی و کنکور سراسری میباشد. نگارش نشرالگو به گونه ای است که قالب و چهارچوب کلی آن برای دانش آموزان ضعیف و متوسط مفید تر میباشد. اما دانش آموزان قوی هم میتوانند با حل سوالات تستی این کتاب با ایده های جدید و منحصر به فرد طراح سوال آشنا شود.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

این کتاب از یک شیوه عالی برای درس نامه استفاده کرده است. آن هم این است که ابتدا راجع به موضوع مد نظر توضیحاتی ارائه میشود و سپس پرسشی مطرح شده و بعد از پاسخ به پرسش، تعریف رسمی آن موضوع بیان میشود.

بررسی بخش تست این کتاب

طبق معمول بعد از اتمام درسنامه در هر فصل تعدادی تست بصورت میکرو طبقه بندی آورده شده است. به این صورت که سوالات در چهار سطح A، B، C و D از راحت به سخت قرار قرار گرفته اند. و پاسخ سوالات هم کاملا تشریحی است.

بررسی ظاهر کتاب

طراحی جلد هر دو کتاب تصاویر کارتونی مرتبط به درس و بسیار زیبا و جذاب است. سایز و فونت نوشته ها هم مناسب است. اما به علت اینکه در داخل کتاب از اشکال کمتر استفاده شده، کتاب را کمی خسته کننده تر کرده است.

آمار و ارقام این کتاب

نشر الگو در دسته بندی کلی آموزش، تست و آمادگی امتحان نهایی چاپ شده است. دارای 337 تست در 340 صفحه برای رشته تجربی و 388 عدد تست در 431 صفحه برای رشته ریاضی میباشد. آخرین چاپ هر دو 1398 بوده و مولفین آن، آقایان؛ رضا خالو و سیروس یعقوبی میباشند. در رشته ی ریاضی آقای امیر علی میری نیز جز مولفان این کتاب میباشد.


شماره 2 : فیزیک دهم شهریاری مبتکران( رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فیزیک دهم شهریاری مبتکران( رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

کتاب مبتکران، فیزیک دهم را با انتقاداتی از کتاب درسی شروع کرده است و شاید با بیان این انتقادات خواسته به مخاطب این حس را القا کند که کتابی که پیش روی اوست از این نظر خالی از عیب و ایراد بوده و بهترین کتاب فیزیک کنکور است. این کتاب با هدف پوشش همه جانبه اعم از آمادگی برای کنکور و امتحانات نهایی آن را روانه بازار کرده است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه مبتکران از بخش هایی تحت عنوان، “ایستگاه درس و نکته” و “یکی برای من یکی برای شما” تشکیل شده است. اما به نظر میرسد هر چقدر به فصل های آخر کتاب نزدیک تر میشویم، مولف خسته تر شده و مباحث درسنامه آن را نسبت به فصل های اول کمتر کرده است. در کل درسنامه کتاب برای تمام دانش اموزان با تمام سطوح قابل استفاده است.

بررسی بخش تست این کتاب

کتاب شهریاری مبتکران سعی کرده است انواع سوالات از جمله تستی،تشریحی، دو گزینه ای و صحیح و غلط و… را پوشش بدهد. اما متاسفانه در بعضی فصل ها، تست ها متناسب با ارزش کنکوری یا وزن آن فصل در کنکور نیست. پاسخ تست ها کاملا تشریحی بوده و برای دانش آموزان با هر سطحی میتواند مفید باشد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب بیشتر شبیه کتاب قصه ی کودک است تا کتاب درسی. اما باز هم به علت تنوع در جلد قابل تقدیر است. هر دو کتاب  هم جلدشان کاریکاتوری از آقای ارشمیدس میباشد البته به شکل های مختلف. به نظر میرسد داخل کتاب هم زیاد قابل تحسین نیست و به علت اینکه از رنگ های کمتری استفاده شده، خسته کننده به نظر میرسد.

آمار و ارقام کتاب

جلد مربوط به رشته ی تجربی در این کتاب دارای 642 تست در 484 صفحه میباشد. و جلد مربوط به رشته ریاضی 756 تست را در 553 صفحه جای داده است. هر دو جلد چاپ 97 بوده و توسط فرید شهریاری تالیف شده است.


شماره 3 :تست خیلی سبز بهترین کتاب فیزیک کنکور (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

تست خیلی سبز بهترین کتاب فیزیک کنکور (رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فیزیک دهم خیلی سبز یک بانک تست بهترین کتاب فیزیک کنکور محسوب میشود و برای دانش آموزانی مناسب است که به دنبال یک منبع تست زنی کامل هستند. و مانند سایر کتابهای فیزیک این انتشارات لحن این کتاب نیز صمیمی و خودمانی است.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه این کتاب خیلی کامل نیست که بتونه پاسخگوی داوطلبان از این نظر باشه. اما برای کسانی که به اصل کتاب درسی مسلط باشند میتواند به عنوان یادآوری نکات درسی مفید واقع شود.

بررسی بخش تست این کتاب

ایده اصلی طراحی در طراحی سوالات تستی این کتاب کنکورهای سراسری و آزاد و کنکورهای آزمایشی سنجش بوده است و از این جهت میتواند آمادگی کامل را برای دانش آموزان در کنکور ایجاد کند. پاسخ تشریحی تست ها کامل و قابل فهم است بیشتر برای دانش آموزان در سطح متوسط و رو به بالا طراحی شده است.

بررسی ظاهر کتاب

کتاب در دو رنگ مشکی آبی طراحی شده، سایز نوشته ها کمی کوچیکه اما فونت اونها مناسب به نظر میرسه. جلد کتاب بسیار زیبا طراحی شده و خواسته کتاب رو با برند ها مطرح دنیا رقیب و مساوی ببینه و این یعنی اعتماد به نفس بالای این انتشارات در تالیف کتاب.

بررسی آمار و ارقام این کتاب

کتاب چاپ شده برای رشته ی تجربی دارای 300 صفحه و 1072 عدد تست میباشد. و خیلی سبز رشته ریاضی هم 1329 تست را در 412 صفحه جای داده است. مولفین هر دو کتاب آقایان؛ احمد مصلایی، رضا سبز میدانی و نوید شاهی میباشند.


بهترین منابع و کتاب فیزیک کنکور (یازدهم)

در این بخش بیشتر به معرفی کتاب هایی که شامل دو پایه دهم و یازدهم میباشند میپردازیم. چون که معمولا همه انتشاراتی که برای پایه دهم معرفی کردیم، همان کتاب با همان کیفیت رو برای پایه یازدهم هم منتشر کرده اند و نیازی به معرفی دوباره همان ها در این بخش ندیدیم تا بتوانیم شما را با منابع بیشتری آشنا کنیم.


شماره 1 : فیزیک پایه دهم و یازدهم میکرو گاج(رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فیزیک پایه دهم و یازدهم میکرو گاج(رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

کتاب فیزیک میکرو گاج در دو جلد برای سوالات و پاسخنامه تالیف شده است. هدف از تالیف آن آمادگی دانش آموزان برای کنکور سراسری بوده و تست هایی نیز برای جمع بندی در انتهای آن آورده شده است. شما میتوانید بعد از یادگیری کامل دروس پایه دهم و یازدهم سراغ این کتاب بروید.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

کتاب فاقد درسنامه میباشد

بررسی بخش تست این کتاب

این کتاب را میتوان جز بهترین کتاب فیزیک کنکور برای پایه دهم و یازدهم از نظر تستی دانست. چرا که از همه موضوعات به تعداد کافی تست های مختلف را آورده است. در این کتاب از تمارین کتاب درسی، امتحانات کشوری و کنکور های سراسری استفاده شده و سوالات تالیفی نیز برای پوشش دادن بهتر مطالب در کنار آنها قرار داده شده اند. پاسخنامه تشریحی آن هم در حدی کامل است که نکات داخل آن میتوانند به عنوان درسنامه عمل کنند.

بررسی ظاهر کتاب

طرح روی جلد کتاب تصویر اینیشتین است که به مطالب داخل کتاب اشاره میکند. همچنین اتفاق بسیار جالبی که در این کتاب رخ داده تکنولوژی بسیار جالب در طراحی جلد آن بوده که با دست کشیدن روی پشت جلد کتاب دست بوی شکلات میگیرد! و کیفیت خوده کتاب نیز در کل قابل قبول و مورد رضایت است.

بررسی آمار و ارقام کتاب

مولفین هر دو رشته ی این کتاب آقایان بهروز نادری نژاد، سعید احمدی و محمد آهنگر میباشند. رشته ریاضی دارای 2598 سوال در 384 صفحه بوده. و رشته ی تجربی میکرو گاج 2237 تست را در 320 صفحه جای داده است. آخرین سال چاپ هر دو نیز 1398 میباشد.


شماره 2 : فیزیک پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز(رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

فیزیک پایه دهم و یازدهم تست خیلی سبز(رشته ریاضی ؛ رشته تجربی)

دانش آمورانی که پایه دوازدهم بوده و فرصت کافی برای مطالعه فیزیک دهم و یازدهم ندارند، این کتاب بهترین پیشنهاد است. خیلی سبز در دو جلد برای تست و پاسخنامه این کتاب را منتشر کرده است. و بهترین کتاب برای فیزیک کنکور برای جمع بندی دو پایه میباشد.

بررسی بخش درسنامه این کتاب

در این کتاب درسنامه بیشتر بر محور کنکور سراسری نگارش شده است. چرا که روش هایی که در درسنامه توضیح داده شده اند، روش های تستی میباشند. بنابراین درسنامه بیشتر به درد مرور کردن میخورد و قبل از آن باید به مطالب جزوه درسی تان مسلط باشید و سپس سراغ درسنامه بروید.

بررسی بخش تست این کتاب

سطح تست ها بر خلاف سایر کتاب های خیلی سبز در حد کنکور سراسری بوده و کاملا برای تمرین کردن مناسب میباشد. تست ها دارای تنوع بالایی بوده و تعداد تست ها در هر بخش نزدیک به 20 عدد میباشند. در بین تست ها نیز تعدادی از آنها با رنگ آبی مشخص شده است که برای مرور مطالب مهم مناسب هستند.

بررسی ظاهر کتاب

جلد کتاب تصویر طنزی از کشف قانون جاذبه توسط نیوتن ترسیم شده است. که با سریالی کردن آن در دو جلد پاسخ نامه و تست به جذابیت های آن افزوده است. فونت و سایز نوشته ها مناسبه و در پاسخنامه هم برای اینکه حجم کمتری گرفته بشه سایز نوشته ها رو کوچیکتر کرده.

 آمار و ارقام کتاب

مولفین خیلی سبز پایه دهم و یازدهم رشته ریاضی و تجربی، ایمان سلیمان زاده، پگاه اسدی، جمال خم خاجی، رضا سبز میدانی و نوید شاهی میباشند. خیلی سبز رشته تجربی 296 صفحه بوده و دارای 2419 تست میباشد. خیلی سبز رشته ریاضی هم 2918 تست رو در 348 صفحه جای داده است. هر دو کتاب هم چاپ 1398 میباشند.

شماره 3 : فیزیک پایه دهم و یازدهم کاگو ( رشته ریاضی ؛ رشته تجربی )

فیزیک پایه دهم و یازدهم کاگو( رشته ریاضی ؛ رشته تجربی )

فیزیک پایه دهم و یازدهم کاگو دو جلدی است. این کتاب از این نظر میتواند بهترین کتاب فیزیک کنکور باشد که در جلد اول در ابتدای هر فصل خلاصه ای از درسنامه تحت عنوان abstract قرار داده شده و پس از آن تمامی سوالات تستی آن فصل آورده شده. در جلد دوم نیز درسنامه ی جامع و پاسخنامه ی تست ها قرار گرفته اند. و اگر کسی به درس مسلط باشد نیاز ندارد جلد دوم را تهیه کند

بررسی بخش درسنامه این کتاب

درسنامه فیزیک پایه یازدهم کاگو در جلد دوم قرار دارد و تمام مطالبی که مطابق با سر فصل کنکور سراسری باید بیان شود، آموزش داده شده است. مثال های درسنامه تالیفی است و سوالات کنکور در آن استفاده نشده است. مزیت درسنامه این است که چون مباحث به صورت پایه ای و مفهومی آموزش داده شده اند، هر دانش آموزی که درسنامه را دقیق و عمیق مطالعه کند، می تواند به بیشتراز 80 درصد تست ها پاسخ دهد.

بررسی بخش تست کتاب

تست ها شامل سوالات کنکور و سوالات تالیفی می باشد و از سوالات آزمون های آزمایشی در این مجموعه استفاده نشده است. از آنجایی که تنوع سوالات تستی آن زیاد است برای هر سطحی از دانش آموزان میتواند مفید واقع شود. پاسخنامه تست ها هم در جلد دوم قرار دارد.

بررسی ظاهر کتاب

جلد اول کتاب تصویر کارتونی یک آدم  و خرس روی الاکلنگ در زمین و جلد دوم هم همین ادم با خرس به فضا سفر کردند. تحلیل چرایی این طراحی جلد هم با خوده شماست! نمودارها و اشکال نیز دقیق رسم شده اند. برای چاپ این کتاب هم از کاغذ مرغوب استفاده شده است.

آمار و ارقام کتاب

فیزیک کاگو رشته ریاضی 2599 تست دارد، و در 296 صفحه چاپ شده است. فیزیک رشته تجربی هم 2198 تست را در 250 صفحه چاپ کرده است. مولف هر دو کتاب علی طباطبایی زاده بوده و چاپ 1398 میباشند.


دسترسی سریع: برای دیدن بهترین کتاب های سایر دروس روی لینک های زیر بزنید.

0
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه