بودجه بندی زمین شناسی کنکور

بودجه بندی زمین شناسی کنکور در موفقیت داوطلبین تاثیر بسزایی دارد. درس زمین شناسی، یکی از درس‌های تخصصی گروه تجربی است که اهمیت زیادی برای رشته‌های زیر گروه 3 دارد. زمین شناسی در سایر زیر گروه های رشته تجربی ضریب پایینی دارد، به همین دلیل معمولا داوطلبین خیلی سطحی از کنار این درس عبور می کنند. ولی داوطلبانی که هدفشان قبولی در رشته‌های زیر گروه 3 و رشته داروسازی می باشد، می بایست در این درس دقت لازم را داشته باشند. مطالعه بودجه بندی زمین شناسی کنکور نظام جدید به داوطلبان گروه تجربی کمک می‌کند تا عملکرد خوبی در این درس داشته باشند.

در رشته تجربی، زمین شناسی اولین بخش در دفترچه اختصاصی کنکور می باشد که داوطلبین باید به آن پاسخ بدهند.

در این مقاله به طور کامل، اتفاقی که قرار است در کنکور امسال رخ دهد را بر اساس کنکور های سه سال گذشته، به طور کامل برای شما تشریح خواهیم کرد.

اهمیت ضریب زمین شناسی در کنکور

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید؛ ضریب درس زمین شناسی در رشته شماست. خب در هر زیر گروه که مربوط به یک سری رشته هاست ضرایب زمین شناسی تفاوت خواهند داشت.


ضریب زمین شناسی در کنکور تجربی

  • زیر گروه 1 تجربی: ضریب 0
  • زیر گروه 2 تجربی: ضریب 1
  • زیر گروه 3 تجربی: ضریب 4
  • زیر گروه 4 تجربی: ضریب 1
  • زیر گروه 5 تجربی: ضریب 1

تعداد سوالات زمین شناسی کنکور

در این قسمت می خواهیم بررسی کنیم که چه تعداد سوال و در چه زمانی، باید در این درس پاسخ داده شود. اینکه از همین الان میانگین زمان پاسخ دهی به هر سوال زمین شناسی را تمرین کنید، بسیار برای موفقیت بیشتر شما در آزمون کنکور راه گشا خواهد بود.

رشته تجربی

تعداد کل سوالات: 25 سوال

شماره سوالات: از 101 تا 125 دفترچه تخصصی

مدت زمان پاسخگویی: 20دقیقه

میانگین زمان پاسخگویی هر سوال: 48 ثانیه

بودجه بندی زمین شناسی کنکور تجربی

مجموعا 25 سوال از کل کتاب زمین شناسی رشته تجربی در آزمون کنکور 1400 خواهد آمد که اولین بخش از دفترچه سوالات اختصاصی کنکور خواهدبود .

تعداد سوالات زمین شناسی یازدهم: 25 سوال

تعداد سوالات ترکیبی: 2 تا 4 سوال


تعداد سوالات زمین شناسی یازدهم تجربی

زمین شناسی یازدهم از هفت فصل تشکیل می شود. فصل اول از همه فصلها با اهمیت تر بوده و به ترتیب فصل های سه و پنج با مجموع 8 سوال در جایگاه دوم قرار دارد. قطعا فصل های باقی مانده را باید در سیر مطالعاتی خود قرار دهید و اینکه یک فصل از تعداد سوال پایین تری نسبت به بقیه درس ها برخوردار است دلیل نمی شود که آن درس را به طور کامل کنار بگذاریم. بودجه بندی زمین شناسی یازدهم تجربی را در ادامه ببینید.

  • فصل اول: آفرینش کیهان و تکوین: 5 سوال
  • فصل دوم: منابع معدنی، زیر بنای تمدن و توسعه صنعتی: 3 سوال
  • فصل سوم: منابع آب و خاک: 4 سوال
  • فصل چهارم: سازه‌های مهندسی: 3 سوال
  • فصل پنجم: سلامت: 4 سوال
  • فصل ششم: پویایی زمین: 3 سوال
  • فصل هفتم: زمین شناسی ایران: 3 سوال

تحلیل دقیق زمین شناسی کنکور امسال

در آزمون کنکور 1400 شاهد اضافه شدن سوال در بعضی فصل ها و کم شدن سوال در بعضی فصل های دیگر نسبت به کنکور سال 1399 بوده ایم، حجم سوالات نسبت به زمانی که برای هر سوال در نظر گرفته شده بود کمی زیاد بوده، چون حدود 2 یا 3 سوال نیاز به حساب کردن مسئله داشتند و این امر کمی زمان پاسخ گویی را افزایش میداد؛

در مورد سطح سختی سوالات باید بگوییم که حدود یک پنجم سوالات دشوار و مابقی سوالات نسبت به کنکور گذشته در سال 1399 یا برابر یا ساده تر بودند، تقریبا 11 تا سوال ساده، 9 سوال متوسط، 5سوال سخت.

چینش سوالات همچون گذشته به ترتیب بود فقط یک سوال در جای درست قرار نداشت وگرنه مابقی سوالات ترتیب چینششان درست بوده است.

در بین سوالات سوال 104 و 112 ساختار جدید داشتند، سوالات شکل دار و از متن درسی طرح شده بودند.

برخلاف انتظار، یک سوال از بیشتر بدانید در مجموع سوالات به چشم خورد که با توجه به ابلاغیه نوع سوالات، به دور از انتظار بوده.

بودجه بندی زمین شناسی در کنکور 1400

همیشه آخرین کنکور برگزار شده، بسیار در کنکور سال بعدش تاثیر گذار خواهد بود. در ادامه به بررسی آماری کنکور 1400، که منطبق بر پیش بینی های بودجه بندی ما بوده، می پردازیم.

 

بودجه بندی مبحثی زمین شناسی 1400 تجربی

بودجه بندی زمین شناسی-1

 

بودجه بندی مبحثی زمین شناسی 98-99 تجربی

بودجه زمین شناسی 98 99

رویکردهای جدید زمین شناسی کنکور

چند رویکرد بسیار مهم در کنکور وجود دارد، که خیلی خوب است که آن را بدانید. به طور کامل این چند مورد را بررسی کنید، تا حقایق خوبی دستگیرتان شود:

1. طبق کنکور سال های گذشته سه مبحث آفرینش کیهان و تکوین زمین, منابع معدنی و ذخایر انرژی، زیر بنای تمدن و توسعه و پویایی زمین از مبحث های پر سوال است.

2. هر ساله در این درس در کنکور کنکور های گذشته را بررسی کنید، چون حتما چند سوال تکراری وجود خواهد داشت.

3. در این آزمون 4 شکل وجود داشت که نسبت به کنکور های گذشته که 3 شکل بودند به اهمیت شکل از نظر طراحان پی می بریم.

4. تعداد سوالات حفظی بیشتر از کنکور سال 1399 بود.

3 نکته بسیار مهم

1. خداحافظی با حفظیات افراطی: در زمین شناسی مطالب حفظی وجود داشته، اما هیچ کجا و در هیچ زمانی هیچ شخصی را پیدا نمی کنید که تاکید بر حفظ کردن افراطی داشته باشد، ما هیچ وقت دوره کردن مطالب را انکار نمی کنیم، اما حفظ کردن بدون درک مطلب با تکرار زیاد می شود حفظ کردن افراطی که بسیار قابل نهی می باشد.

2. اهمیت زیر گروه در پاسخ دادن به سوالات: در زمان مطالعه حتما به زیر گروه ها و آن رشته هایی که شامل هر زیر گروه می شود دقت داشته باشید، ممکن است رشته شما در زیر گروهی باشد که ضریب این درس در آن زیر گروه صفر باشد، پس شما نباید زمانی را در پاسخ دادن به این درس تلف کنید.

3. تسلط کامل بر روی مطالب: در زمان آزمون کنکور زمان بسیار با اهمیت و هر ثانیه می تواند سرنوشت ساز باشد، شما داوطلبین گرامی باید آنقدر بر مطالب تسلط داشته باشید که بتوانید در زمان پاسخ دادن به سوالات بهترین عملکرد را با کمترین خطای ممکن داشته باشید.

سوالات متداول

در پایان، سه سوال که برای آن ها پاسخ قطعی داده ایم را بررسی می کنیم.

درس زمین شناسی در کدام پایه از اهمیت بیشتری برخوردار است؟

تقریبا باید بگوییم که هر سه پایه با هم ارزش یکسانی دارند. به طور تفکیکی یک سوم سوال ها از هر پایه مطرح می شود.

بودجه بندی زمین شناسی چه کمکی می کند؟

بی شک، دانستن رویکردهای طراحی سوال در زمین شناسی در استراتژی مطالعه بسیار مهم است. هم چنین اینکه بدانید هر فصل از هر پایه چقدر اهمیت دارد مهم است.

رویکردهای زمین شناسی در کنکور امسال چگونه خواهد بود؟

اگر این مقاله را به طور کامل مطالعه کنید! قطعا می توانید با رویکردهایی که در کنکور امسال شما تاثیر گذار خواهد بود؛ آشنا شوید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تولید محتوای دیجی کنکور
همیشه سعی ما بر این است تا بهترین ها را برای شما منتشر کنیم. حتما با نظراتتون به ما در بهتر کردن کارمان کمک کنید.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه