روش مطالعه شیمی کنکور ؛ رتبه های برتر چگونه شیمی می خوانند

روش مطالعه شیمی کنکور ؛ رتبه های برتر چگونه شیمی می خوانند

در این صفحه یک بار برای همیشه به تمام نیازمندی های شما در مورد روش مطالعه شیمی کنکور پاسخ می دهیم. این بخش شامل؛ فایل های صوتی ویژه ای است که استراتژی مطالعه فصل به فصل شیمی دهم ، یازدهم و دوازدهم را که توسط استودیو “دیجی کنکور” ضبط شده است را ارائه میدهد.همچنین با نحوه ی مطالعه شیمی رتبه های برتر و رتبه های 1 کنکور نیز آشنا خواهید شد و میتوانید از تجربیات آنها استفاده کنید.

دسترسی سریع: لطفا پایه مورد نظر خود را مشخص کنید.

روش مطالعه فصل به فصل شیمی برای کنکور

یک کار ویژه ای که توسط تیم “دیجی کنکور” در استودیو دیجی کنکور انجام شده است :پروژه ی استراتژی مطالعه و روش درس خواندن شیمی برای هر یک از فصل ها از پایه دهم تا دوازدهم می باشد.
روش مطالعه  شیمی کنکور بصورت صوتی و با کیفیت مناسب ضبط شده و بصورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار داده شده است .

در فایل های صوتی به چه موضوعاتی پرداخته ایم :

  1. روش مطالعه حرفه ای فصل به فصل درس شیمی به صورت جداگانه
  2. اهمیت هر فصل در هر پایه درسی
  3. شیوه نگاه طراحان سوالات کنکور سراسری به هر کدام از فصل ها
  4. تعداد سوالات و اهمیت هر فصل در کنکور سال های اخیر
  5. سوال خیزترین بخش های هر فصل از درس شیمی برای کنکورهای آزمایشی

روش مطالعه شیمی کنکور (دوازدهم)

روش مطالعه شیمی کنکور (دوازدهم)

شیمی دوازدهم یا همان شیمی(3) در نگارش نظام جدید از 4 فصل تشکیل شده است.این فصل ها شامل :مولکول ها در خدمت تندرستی ، آسایش و رفاه در سایه ی شیمی ، شیمی جلوه ای از هنر و زیبایی و ماندگاری ، و در نهایت شیمی راهی به سوی آینده روشن تر میباشند.

در هرکدام از جعبه های قرمز رنگ زیر در مورد روش مطالعه شیمی کنکور دوازدهم و نیز هر کدام از فصل های چهار گانه شیمی دوازدهم در چندین فایل صوتی ویژه با نام ” استراتژی مطالعه ” به شما آموزش میدهیم.

فصل اول شیمی دوازدهم

فصل اول شیمی ، نحوه ی خدمت مولکول ها به تندرستی بشر را بررسی میکند.در این فایل صوتی با روش مطالعه ی هر کدام از بخش های فصل یک که شامل : نحوه ی پاکیزگی محیط توسط مولکول ها و ساختار آنها،تلاش برای کشف و یافتن پاک کننده های جدید،پیوند مولکول های پاک کننده با صنعت ،و اسید ها و باز ها و همچنین شوینده ها به شیوه ی روان تری آشنامیشوید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم شیمی دوازدهم

این فصل از شیمی ، آسایش و رفاه بشر در سایه ی شیمی را بررسی میکند . فایل صوتی زیر در مورد روش مطالعه تک تک بخش های این فصل  توضیحات جامع و کاملی را ارائه میدهد. تمرکز این فصل بر روی الکترو شیمی و تلاش دانشمندان برای تولید انرژی الکتریکی به کمک علم شیمی می باشد

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم شیمی دوازدهم

شیمی،جلوه ای از هنر،زیبایی و ماندگاری است.این بخش از شیمی موجب آشنایی ما درباره انواع عناصری میشود که منجر به ماندگاری تاریخ و هنردر ادوار مختلف شده اند. عناصری چون سیلیسیم،گرافن،و انواع فلز ها همچون تیتانیم که چینش زیبای آنها در طبیعت موجب خلق آثاری با ارزش و زیبا شده است.برای یادگیری درمورد روش مطالعه این عناصر ،توصیه میکنیم فایل صوتی زیر را حتما گوش کنید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل چهارم شیمی دوازدهم

در نهایت به فصل پایانی شیمی میرسیم که  شیمی را راهی به سوی آینده ای روشن تر توصیف کرده است.تلاش برای داشتن هوای پاک به کمک شیمی ، انرژی های فعال سازی در واکنش های شیمیایی،و توضیحات به خصوص در مورد آمونیاک نیز از بخش های این فصل میباشد که فایل زیر نحوه ی مطالعه همه آنها را بیان کرده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


استراتژی مطالعه شیمی یازدهم برای کنکور

استراتژی مطالعه شیمی یازدهم برای کنکور

شیمی یازدهم یا همان شیمی (2) از 3 فصل تشکیل شده است ،که در نظام جدید کتب شیمی برای رشته های ریاضی و تجربی بصورت مشترک میباشد.این سه فصل با عنوان های زیر نامگذاری شده اند :
فصل اول: قدر هدایای زمینی را بدانیم ، فصل دوم :در پی غذای سالم و فصل سوم :پوشاک نیازی پایان ناپذیر ، میباشد.
در سری صوت های ضبط شده ی زیر استراتژی مطالعه صحیح و با بازدهی بالا آورده شده است.در ادامه برای دریافت رایگان فایل های صوتی با ما همراه باشید.

در هر کدام ازجعبه های آبی رنگ زیر یک قسمت از روش مطالعه ی شیمی کنکور پایه ی یازدهم قرار داده شده است. در هر قسمت روش صحیح درس خواندن شیمی یازدهم همانند رنحوه ی مطالعه  رتبه های برتر آموزش داده شده است.

فصل اول شیمی یازدهم

فصل اول شیمی یازدهم : قدر هدایای زمینی را بدانیم.این فصل شامل بخش هایی همچون:الگوها و روندها در رفتار مواد و عنصر ها ،رفتار عنصر ها و شعاع اتم ،بررسی عنصر های دسته ی D ، اینکه عنصر ها به چه شکلی در طبیعت یافت میشوند ،دنیای واکنش این عناصر با همدیگر ،بررسی و تحلیل نفت ، کربن و آلکان ها ،و نیز آلکین ها و نامگذاری همه آنها ،و در نهایت با هیدروکربن ها میباشد.فایل صوتی این بخش بسیار مفید خواهد بود و به شما در یادگیری این بخش که جزء بخش های مهم شیمی میباشد کمک شایانی خواهد کرد.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم شیمی یازدهم

عنوان فصل دوم شیمی “در پی غذای سالم ” می باشد.این فصل نیز بخش های زیر را شامل میشود:پروتئین ها ، ویتامین ها و مواد معدنی ، تاثیر تفاوت دما و گرما بر روی مواد غذایی ،مباحثی چون ظرفیت گرمایی و گرمای ویژه، گرما شیمی و مهم تر از همه آنتالپی و قانون هس.در فایل زیر به صورت کامل در مورد روش خواندن شیمی کنکور پایه ی یازدهم صحبت شده است. با گوش دادن به این فایل مثل رتبه های برتر این فصل را بخوانید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم شیمی یازدهم

پوشاک نیازی پایان ناپذیر، عنوان شروع فصل سوم و پایانی از شیمی یازدهم است.این فصل نیز به بخش های مختلفی تقسیم شده است که شامل :الیاف ها و درشت مولکول ها ،پلیمری شدن و پلی استر ها ،الکل ها و اسید ها و نیز واکنش استری شدن ،و پلی آمید ها میباشد. صوت زیر به زیبایی نحوه ی مطالعه ی همه ی آنها را بیان کرده است ، روش هایی که رتبه های برتر از آنها نتیجه گرفته اند.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه شیمی دهم

روش مطالعه شیمی دهم

در این بخش با کاربردی ترین فایل های صوتی در خصوص روش مطالعه شیمی کنکور برای پایه دهم با شما همراه خواهیم بود.
شیمی دهم یا همان شیمی (1) شامل 3 فصل می باشد. در ادامه  شما را با نحوه ی صحیح مطالعه ی هر فصل  و نیز استراتژی رتبه های برتر در مطالعه هر فصل که به چه صورتی بوده است آشنا خواهیم کرد. همچنین در خصوص اهمیت هر بخش ، تعداد سوالات ، اهمیت در آزمون های آزمایشی نیز صحبت می کنیم.با ما در ادامه همراه باشید.

در هر کدام از جعبه های سبز رنگ زیر یک قسمت از استراتژی مطالعه شیمی پایه دهم قرار گرفته است. در هر قسمت روش  خواندن درس شیمی دهم مشابه  رتبه های برتر آموزش داده می شود.

فصل اول شیمی دهم

کیهان ، زادگاه الفبای هستی عنوان اولین فصل از شیمی دهم میباشد.این فصل شامل این بخش ها میشود:نحوه ی پدید آمدن عناصر، بررسی اتم ها ،ایزوتوپ ها ، مهم ترین بخش شیمی یعنی جدول عنصر ها ،نحوه ی شناخت عنصر ها در جدول ،نور و طیف های نوری و درنهایت ساختار و آرایش اتم ها و تبدیل آنها به یون و مولکول.با ما برای هر چه بهتر مطالعه کردن این فصل همراه شوید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم شیمی دهم

فصل دوم شیمی دهم ، رد پای گاز ها در زندگی را بررسی میکند.این فصل شامل بخش های مهمی همچون :هوا ، اکسیژن و ترکیب آنها با فلزات و نافلزات ،اکسید ها در فراورده های سوختن ، قانون پایستگی جرم ،موازنه شیمیایی و در نهایت اثر گلخانه ای و شیمی سبز و اوزون میباشد.فایل صوتی زیر را برای مطالعه مفید و آسان این فصل از شیمی از دست ندهید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم شیمی دهم

فصلی بسیار زیبا با عنوان : آب ، آهنگ زندگی.بخش های مهم این فصل شامل موارد زیر میباشند:همراهان پنهان آب،محلول و حل شونده ها ،مولار یا همان غلظت مولی ، انحلال پذیری نمک ها ، رفتار آب و مولکول ها در میدان الکتریکی،نیروهای بین مولکولی وپیوند های هیروژنی.برای مطالعه ی هرچه مفید تر این بخش ، توصیه میکنم به فایل صوتی زیر گوش کنید و از تجربیات رتبه های برتر استفاده نمایید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه شیمی رتبه های برتر کنکور

در این بخش میخواهیم با استراتژی مطالعه شیمی رتبه های برتر کنکور که در سایت کانون درج شده است در خدمت شما باشیم و شما را با آنها آشنا کنیم.در ادامه با ما همراه باشید.

روش مطالعه امیر رضا براتی – رتبه 1 کنکور 97

امیررضا براتی رتبه 1 منطقه ی دو کنکور تجربی سال 97 می باشد. ایشون در مورد روش مطالعه درس شیمی گفتن :

در درس شیمی ابتدا متن کتاب درسی و سپس درسنامه ی کتاب کمک آموزشی را به صورت مفهومی و کامل مطالعه می کردم.
پس از مطالعه ی کامل مفاهیم درس ، تعداد زیادی تست میزدم و مسائل را بصورت مفهومی حل میکردم.

تکنیک مطالعه شیمی کنکور زهرا سروستانی – رتبه 22 کنکور 97

زهرا سروستانی رتبه 22 منطقه یک کنکور تجربی سال97  توانسته شیمی را 79 درصد بزند. اما روش مطالعه ایشون :

من این درس را در کنکور 79 درصد زدم.ابتدا در کلاس درس ، درس شیمی را با دقت گوش میدادم و نکات اصلی را در همان کلاس یاد میگرفتم .درسنامه کتاب کمک درسی را می خواندم و نکات آن را استخراج می کردم.سپس از روی کتاب آبی و سه سطحی کانون تست می زدم.


5 نکته مهم از رتبه های برتر کنکور

در بین صحبت هایی که رتبه های برتر داشتن 5تا از نکات مهم از صبحت هایی که در مبحث روش مطالعه شیمی کنکور دیدیدم که بسیار مهم تر و کاربردی تر بود رو برای شما در ادامه ذکر کردیم تا از آنها استفاده کنید.

1.امیر حسین استقامت _رتبه 4 منطقه دو ریاضی در کنکور 97 :

من در این درس موفق به زدن 96 درصد شدم.
مهم ترین نکته در مطالعه ی درس شیمی، مطالعه ی کتاب درسی است.
من در این درس بسیار زیاد تست می زدم؛ چون در سال های اخیر مسائل چالشی شیمی افزایش یافته و فقط با تست زنی زیاد می توان در این درس موفق شد.
من نکات مهم این درس را خلاصه نویسی می کردم که در دوران جمع بندی بسیار به کمکم آمد.

2.مریم علی کرمی – رتبه 243 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس شيمی:

من قبل از تدریس دبیر، درس را پیش خوانی می کردم.
مطالب حفظی و مسئله های شیمی را از هم جدا کرده بودم و هر کدام را جداگانه می خواندم.
بعد از تدریس دبیر، جزوه­ ی دبیر و کتاب درسی را مطالعه می کردم و نکات مهم آن را در دفتری یادداشت می کردم. پس از تسلط بر مطالب درس ابتدا تست های کنکور آن مطلب را می زدم و سپس به سراغ تست های تالیفی آن مطلب می رفتم.
هر روز حدود 10 تست شیمی حل می کردم و دلیل اصلی موفقیتم در این درس را مرور مداوم و روزانه­ ی این درس می دانم.

 

3.امیر معینی – رتبه 2 ایثارگران 5 درصد ریاضی روش مطالعه درس شيمي:

ابتدا کتاب درسی را می خواندم و زیر نکات مهم خط می کشیدم.
پس از کتاب درسی، جزوه­ ی دبیر را به دقت می خواندم.
پس از مطالعه ی جزوه ی دبیر، تست می زدم و تمام نکات مهم را یادداشت می کردم.
برای مرور هم از آزمون های کانون استفاده می کردم و مباحثی را که فراموش کرده بودم دوباره مطالعه می کردم.

 

4.ارسلان کریم زاده – رتبه 137 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس شيمي:

من مطالعه­ ی این درس را از تابستان شروع کردم و روش انجام سریع محاسبات را در تابستان یاد گرفتم.
بعد از یادگیری کامل درس به سراغ تست می رفتم.
در هنگام حل تست، نکات مهم آن هارا یادداشت می کردم.
در ایام بعد از عید هر روز به طور مرتب 25 تست زدم که باعث شد سرعت تست زنی ام افزایش یابد.

5.علی بزرگ زاده – رتبه 13 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس شيمي -:

من این درس را در کنکور 70 درصد زدم.
من در این درس ابتدا کتاب درسی را می خواندم و سپس تست می زدم.
برای هر تست به کتاب درسی مراجعه می کردم .و آن مبحث را پیدا می کردم و خلاصه نویسی می کردم و مطالب مهم آن را نشان دار می‌ کردم.‌‌‌


سخن آخر

امیدواریم از گنجینه روش مطالعه شیمی کنکور که با همکاری دیجی کنکور با رتبه های برتر تولید شده بود راضی بوده باشید. حتما سایر گنجینه سایر درس ها رو هم ببینید.

هر سوال ، نظر یا نکته ای که دارید برامون کامنت بزارید ، سریع بهتون جواب میدیم.


برای دیدن روش مطالعه سایر دروس مانند این صفحه روی لینک زیر بزنید.

گنجینه روش مطالعه کنکور


0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه