روش مطالعه ادبیات کنکور ؛ رتبه های برتر کنکور چگونه فارسی میخوانند

روش مطالعه ادبیات کنکور ؛ رتبه های برتر کنکور چگونه فارسی میخوانند

اگر فکر میکنید نحوه ی خوندن ادبیات شما صحیح نیست، و اون نتیجه ای که باید از ساعات مطالعه اتون بگیرید رو نمیگیرید، لطفا این مقاله رو دنبال کنید. توی این صفحه به صورت متفاوتی روش مطالعه ادبیات کنکور یا همون درس فارسی رو به شما آموزش میدیم. درس به درس خوندن فارسی رو بذارید کنار. با ما همراه بشید تا بهتون روش جدیدی برای مطالعه فارسی نشون بدیم. روشی که همه ی رتبه های برتر کنکور از اون نتیجه گرفتن و لطف کردن و تجارب خودشون رو در اختیار ما قرار دادن.

گنجینه مطالعه سایر دروس: برای دیدن روش مطالعه سایر دروس روی لینک زیر بزنید و برای درس دینی به مطالعه این صفحه ادامه دهید.

روش مطالعه درس ادبیات برای کنکور

درس ادبیات جز درس های بسیار شیرین کنکور محسوب میشه. به همین دلیل هم بجای ایجاد خستگی هنگام خوندن، خستگی رو از ما دور میکنه. بنابراین میتونیم مواقع استراحت و زمان هایی که حوصله ای برای خوندن درس های اختصاصی نداریم به سراغ درس ادبیات بریم. ادبیات با سوالات متفاوتی که میشه ازش مطرح کرد باعث جذاب تر شدن درس میشه. سوالاتی که میتونه در ادبیات مطرح بشه شامل: قرابت (مفاهیم و معنی شعر ها)، آرایه(پیدا کردن آرایه های مختلف در متن)، لغت(معانی لغات سخت و چند پهلو)، املا( پیدا کردن غلط املایی در داخل یک متن )و در نهایت تاریخ ادبیات( اعلام و اشخاص و آثار آنها) از مهم ترین بخش های ادبیات در طراحی سوالات هست. برای یادگیری استراتژی مطالعه درس ادبیات با ما همراه باشید.

در فایل های صوتی به موضوعات زیر پرداخته شده است:

  1. روش مطالعه صحیح ادبیات از زبان برترین های کنکور سراسری.
  2. نحوه ی تطبیق دادن هر درس از ادبیات با موضوعات اون برای حل سوالات کنکور های آزمایشی.
  3. بررسی شیوه ی متفاوت موضوعی خواندن درس ادبیات.

شیوه مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور

شیوه مطالعه ادبیات رتبه های برتر کنکور

سبک درس ادبیات در هر سه پایه تقریبا شیوه ی یکسانی را دنبال میکند و سوالاتی که مطرح میشود در هر سه پایه تقریبا شبیه به هم هستند. مثلا کتاب هر پایه ی ادبیات آرایه های مختلفی را بررسی کرده است و در هر پایه لغت های مهمی پیدا میشود که میتوان سوالات بسیاری را از آنها مطرح کرد. در انتهای هر سه کتاب از ادبیات آثار مهم اشخاص آورده شده است که جز بخش های سوال خیز درس ادبیات محسوب میشه. به همین دلیل هم انتشارات مختلفی کتاب های زیادی برای یادگیری آسان این بخش به چاپ رسانده اند. که میتوان از آنها برای فراگیری راحت بخش آثار مربوط به اشخاص مهم دنیا استفاده کرد. همچنین برای بخش های املا و آرایه نیز کتاب های جمع بندی مناسبی در بازار وجود دارد که کار دانش آموزان را راحت تر کرده است.

در هر باکس قرمز رنگ زیر در مورد روش مطالعه ادبیات کنکور رتبه های برتر، فایل هایی از زبان خودشان ضبط شده، و در اختیاردانش آموزان قرار گرفته است. امیدواریم با گوش دادن به این فایل ها ، راه روشن تری برای مطالعه درس ادبیات نسبت به قبل در پیش بگیرید.

علی اصغر عبدی(رتبه 8 رشته تجربی منطقه 3)

علی اصغر عبدی از شهرستان بافت استان کرمان، دانش آموز مدرسه ی علامه حلی، رتبه 8 رشته تجربی منطقه 3 را در کنکور 98 کسب کرده است. وی همچنین رتبه ی 133 رشته هنر را نیز به خود اختصاص داده است. او هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. علی اصغر عبدی در فایل زیر به شما روش مطالعه فارسی کنکور را بیان کرده است. لازم است بدانید که درصد ادبیات این دانش آموز در کنکور 84 درصد بوده است

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

سپیده پشت دار(رتبه 8 رشته تجربی منطقه 2 ورتبه کشوری 21)

سپیده پشت دار از شهرستان اردبیل، دانش آموز مدرسه فرزانگان محقق اردبیلی و رتبه 8 رشته تجربی منطقه2 میباشد. هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. و در فایل زیر به شما استراتژی مطالعه ادبیات کنکور را بیان کرده است. درصد پاسخ سپیده پشت دار به ادبیات کنکور 98 در سایت کانون 8 از 10 ثبت شده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

محمد حسین رمضانی(رتبه 140 رشته تجربی منطقه 2 و رتبه کشوری 293)

محمد حسین رمضانی، رتبه 140 رشته تجربی منطقه2، دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران میباشد. محمد حسین رمضانی نیز در فایل زیر به شما استراتژی مطالعه ادبیات کنکور را بیان کرده و از پیشرفت درسی خود در ادبیات از درصد های پایین تر تا درصد بالا گفته است. به گفته ی خودش درصد ادبیات این دانش آموز در کنکورسال 1398 معادل 62درصد بوده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

آرمین بابائی سمیرمی(رتبه 56 رشته تجربی منطقه 2 )

آرمین بابائی سمیرمی از شهرستان شاهرود استان سمنان میباشد، دانش آموز مدرسه شهید بهشتی شاهرود، توانسته است رتبه 56رشته تجربی منطقه2 را کسب کند. او هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. و در فایل زیر به شما از نحوه ی مطالعه درس ادبیاتش برای کنکور را بیان کرده است. درصد پاسخ آرمین بابائی به ادبیات کنکور 98 در سایت کانون 8 از 10 ثبت شده.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

محمد امین زارع(رتبه 21 رشته تجربی منطقه 1 )

محمد امین زارع از تهران، دانش آموز مدرسه ماندگار البرز، رتبه 21 رشته تجربی منطقه1 را کسب کرده است. او نیز هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. و فایل زیر صوت ضبط شده ای از محمد امین درمورد نحوه ی خواندن درس ادبیاتش میباشد. درصد پاسخ محمد امین زارع به ادبیات کنکور 98 در سایت کانون 6 از 10 ثبت شده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

آریا خضر پور(رتبه 19 رشته تجربی منطقه 3 )

آریا خضر پور از شهرستان سردشت استان آذربایجان غربی، دانش آموز مدرسه شاهد سردشت، رتبه 19 رشته تجربی منطقه ی 3 را کسب کرده است. آریا نیز هم اکنون دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد.وی در فایل زیر شما را درباره ی روش صحیح مطالعه ادبیات راهنمایی کرده است. درصد پاسخ اریا خضر پور به ادبیات، در کنکورسال 1398 معادل 80 درصد بوده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

ایمان کیانی(رتبه 9 رشته تجربی منطقه 1 و رتبه کشوری 15)

ایمان کیانی از تهران، رتبه 9 رشته تجربی منطقه ی 1 را کسب کرده است. ایمان کیانی دانشجوی رشته ی پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران میباشد. صحبت جالبی که توی این وویس از ایمان میشنویم این هست که اگر لغتی در داخل متن کتاب بود و در انتهای کتاب نیاورده شده بود، خودمون این لغت رو یادداشت کنیم تا دفعه بعد هنکام خوندن لغت ها، اونو هم بخونیم.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


چکیده مهم ترین برداشت از تمامی تجارب و نحوه ی خواندن درس ادبیات رتبه های برتر کنکور

در بین صحبت هایی که رتبه های برتر در این فایل ها داشتن میتونستیم این موضوع مهم رو برداشت کنیم که همه اونها روی خواندن موضوعی ادبیات کنکور تاکید میکردند. خواندن موضوعی یعنی اینکه نخوایم تک به تک درس هارو جدا بخونیم و بریم جلو. برای اینکه واضح تر متوجه منظورم بشید باید بگم که وقتی سخن از خواندن موضوعی ادبیات هست. یعنی هر بخش از اون رو بصورت کلی بخونیم و سپس بریم سراغ بخش بعدی.

اجازه بدید با یه مثالی براتون روشن تر بیان کنم. مثلا در ابتدا شما تصمیم دارید که خوندن ادبیات رو با املا شروع کنی، بنابراین در همه درس های هر سه پایه ی ادبیات فقط به سراغ املا میرید و لغاتی که از لحاظ املایی براتون مشکل هستند رو میخونید، بعد از املا تصمیم میگیرید سراغ آرایه های ادبیات برید بنابراین در هر سه پایه آرایه های ادبیات رو میخونید و همینطور موضوع به موضوع خوندن ادبیات کنکور رو ادامه میدید.

توجه کنید برای اینکه پیدا کردن لغات سخت یا در آوردن آرایه ها از خود کتاب های اصلی وقتتون رو نگیره پیشنهاد میشه که از کتاب های موضوعی انتشارات مختلفی که در بازار وجود دارند خریداری کرده و جمع بندی هر موضوعی رو در یک کتاب بخونید. با این روش مطالعه ی فارسی بسیار راحت میشه و درصد ادبیات شما مطمئنا افزایش پیدا میکنه و این روش در واقع، همون موضوعی خوندن درس ادبیات هست. یک خبر خوب اینه که برای همه موضوعات ادبیات، کتاب های بسیار جالب جمع بندی شده وجود داره و شما میتونید کتاب های مربوط به آرایه، قرابت، املا و تاریخ ادبیات رو بصورت جداگانه و جمع بندی در بازار به راحتی پیدا کنید.


سخن آخر

امیدواریم از این فایل هایی که توسط تیم دیجی کنکور ضبط شده بود، بهره ی کافی برده باشید. هدف ما بهبود دادن شیوه درس خواندن دانش آموزان پرتلاشی هست که زمان زیادی رو برای درس خوندن صرف میکنن اما همیشه نمیتونن نتیجه ای که باید رو از مطالعه اشون بگیرن. ما سعی کردیم با کمک گرفتن از راهنمایی های رتبه های برتر راه درس خوندن شما رو روشن تر کنیم.آرزو داریم که مورد رضایت شما واقع شده باشیم.

هر سوال، نظر یا نکته ای که دارید برامون کامنت بزارید، سریع بهتون جواب میدیم. موفق باشید.

0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه