روش مطالعه عربی کنکور ؛ رتبه های برتر عربی را چگونه می خوانند

روش مطالعه عربی کنکور ؛ رتبه های برتر عربی را چگونه می خوانند

در این بخش، میرسیم به درس مهم عربی. درسی که بسیار فرار در بین دروس عمومی هست و به همین دلیل روش مطالعه عربی کنکور هم با بقیه متفاوت خواهم بود. عربی سخت ترین درس عمومی محسوب میشه و همین باعث شده که کمتر کسی بتواند به درصد 100 در کنکور در درس عربی برسد. اما نگران نباشید، ما به شما درباره نحوه ی خواندن درس عربی کمک خواهیم کرد. این بار خواندن عربی را از زبان رتبه های برترکنکور  و در قالب فایل های صوتی و به صورت کوتاه و مختصر و مفید خواهید شنید. رتبه های برتر که مصاحبه آنها در استودیو دیجی کنکور ضبط شده، سعی کردن تمامی تجارب خودشون رو درباره مطالعه این درس در اختیارمون بذارن. در ادامه همراه ما باشید.

دسترسی سریع: لطفا بخش مورد نیاز خودتون رو مشخص کنید.

روش مطالعه هر کدام از بخش های عربی برای کنکور

ما تو این صفحه شیوه مطالعه عربی رو بصورت درس به درس توضیح ندادیم. بلکه اونو به سه قسمت مختلف تقسیم کردیم. بخش اول عربی مربوط به ترجمه میشه(این بخش برای یادگیری لغات جدید و ترجمه ی موضوع هر درس از عربی هست)، بخش دوم درک مطلب هست(این بخش هم همونطور که از اسمش پیداست مطلبی رو به ما میدن و ما باید با وجود اینکه شاید همه لغات اون رو بلد نیستیم، بتونیم مفهومی از اون رو که سوال از ما میخواد، دریافت کنیم)، و بخش سوم عربی که قواعد عربی رو شامل میشه (این بخش مهم ترین بخش عربی هست که تاثیر گرفته از هر دو بخش قبلی هست و برای اینکه از پسش بربیایم باید به دو بخش قبلی، خوب مسلط شده باشیم). ما در فایل های زیر برای هر بخش ایده ای کار آمد برای روش مطالعه عربی ارائه کردیم.

در این فایل های صوتی به این موضوعات اشاره شده است:

  1. روش مطالعه ی حرفه ای هر کدام از بخش های عربی به صورت جداگانه از زبان رتبه های برتر کنکور.
  2. اهمیت هر کدام از این سه بخش در کنکور های سرارسری سنوات اخیر.
  3. نحوه ی وابسته بودن این سه بخش به هم دیگر در سوالاتی که ترکیبی بوده و شامل هر سه قسمت میشود.

روش مطالعه عربی (بخش ترجمه)

روش مطالعه بخش ترجمه عربی کنکور

همونطور که میدونید، شروع هر درس از کتاب عربی با توصیف داستان و روایتی هست که بخش ترجمه ی عربی رو به خودش اختصاص میده. در ابتدای هر درس بهتره که به این بخش کاملا مسلط بشیم. چرا که در هر صورت ترجمه درهمه سوالات عربی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم دخالت داره و در صورتی که ترجمه رو مسلط نباشیم نمیتونیم چیزی از سوالات عربی رو حل کنیم. بنابراین بهتره این بخش رو با جدیت بخونیم که به نحوی پایه ی درس عربی همین بخش ترجمه محسوب میشه. و در سوالات کنکور و آزمون های آزمایشی هم، همیشه اولین قسمتی که از اون سوال میاد ترجمه هست.

و در اینجا میرسیم به مصاحبه ی رتبه های برتر کنکور که فایل های صوتی ضبط شده ی اونها در مورد روش مطالعه عربی در “بخش ترجمه” داخل جعبه ی قرمز رنگ زیر به شما آموزش داده شده. با گوش دادن به این فایل صوتی به راحتی از پس سد مهم ترجمه در عربی عبور خواهید کرد و نحوه ی مطالعه ی این بخش از عربی را به صورت مفید و کاربردی یاد خواهید گرفت.

استراتژی مطالعه ی بخش اول عربی (ترجمه ی متون )

در فایل صوتی زیر به صورت کاملا کاربردی نحوه ی مطالعه بخش ترجمه عربی گفته شده. در این فایل دقت کردن به زمان فعل ها در ترجمه مورد توجه قرار گرفته. به این صورت که اگر بخواهیم سریع به جواب برسیم، باید گزینه هایی که در همان ابتدا زمان فعل هاررا درست ترجمه نکرده اند حذف کنیم. حواستون باشه برای حل سوالات ترجمه اصلا نیاز نیست کل سوال رو ترجمه کنیم و جواب بدیم. چرا که در این مدل سوالات، با حذف گزینه میشه سریع تر به جواب رسید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه عربی (بخش درک مطلب)

روش مطالعه درک مطلب عربی کنکور

میرسیم به بخش دوم عربی که مربوط به درک مطلب میشه. توی این بخش باید بتونیم با خوندن مطلب، موضوعی که به ما میخواد برسونه رو بفهمیم و با استفاده از اون چیزی که به طور کلی از مطلب دریافت کردیم بتونیم به سوالات اون بخش پاسخ بدیم. این بخش خودش منشا گرفته از بخش ترجمه میتونه باشه. بنابراین برای اینکه بتونید به سوال های این بخش پاسخ بدید باید بخش ترجمه رو مسلط باشید. اما اگر زیاد به ترجمه مسلط نیستید نگران نباشید. با ما همراه باشید تا به شما کمک کنیم که از پس این بخش هم به درستی بربیاید.

در این باکس آبی رنگ ، سعی کردیم که به شما نحو ه ی حل سوالات درک مطلب رو یاد بدیم. در نظر داشته باشید که سوالات  درک مطلب عربی تلفیقی از قواعد  و ترجمه در عربی هست.

استراتژی مطالعه ی بخش دوم عربی (درک مطلب )

میرسیم به فایل بخش درک مطلب عربی و اینکه چجوری میتونیم به سوالاتش پاسخ بدیم.در این صوت سعی کردیم به شما کمک کنیم تا با علامت گذاری های مختلف روی برخی واژگان مهم در داخل مطلب، بتونید به تست هاش پاسخ درست بدید.یادمون باشه که درک مطلب فرقی که با ترجمه داره اینه که حتما اولش یک دور کل مطلب رو بصورت روزنامه وار بخونیم، و سریع رد شیم و بعدش بریم سراغ تست ها. درادامه  این صوت کوتاه و مفید رو از زبان رتبه ی برتر کنکور از دست ندید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه عربی کنکور (بخش قواعد)

روش مطالعه عربی کنکور (بخش قواعد)

قواعد در درس عربی هم مثل سایر بخش ها نیاز داره که ترجمه رو بلد باشیم تا به سوالاتش راحت تر پاسخ بدیم. در هر درس از عربی قواعدی جداگانه مطرح شده. اما توی سوالاتش، تلفیقی از همه قواعد رو میدن و ما هم برای اینکه بتونیم قواعد رو خوب جواب بدیم هر چقدر سوال بیشتری در این بخش حل کنیم موفق تر خواهیم بود. طراحان کنکور معمولا رو این بخش دست بازتری برای مانور دادن روی سوالاتشون دارند.

این باکس سبز رنگ مربوط به بخش قواعد عربی هست. بدون مقدمه وارد این بخش میشیم تا نحوه ی برخورد با سوالات قواعد عربی در کنکور و آزمون های آزمایشی رو یاد بگیریم.

استراتژی مطالعه ی بخش سوم عربی (قواعد )

آقای کوروش کریمی عزیز، در این صوت سعی دارد به ما بگوید که هر کدام از تست های قواعد عربی، ادبیات ثابتی دارند و همه از یک ادبیات پیروی میکنند. توجه داشته باشیم که در این بخش نیز تسلط خوب داشتن به ترجمه باعث میشه که سوالات قواعد رو بهتر پاسخ بدیم. به این صورت که هر کدام از کلمات که به ظاهر یکسان هستند در قواعد تفاوت جزئی دارند که باعث میشه ترجمه ی آونها به کلی عوض بشه. شاید براتون جالب باشه که بدونید برای حل سوالات قواعد، خیلی مهمه که به متن کتاب تسلط داشته بشید و توضیحات قواعد خوده کتاب رو به طور دقیق  خونده باشید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه عربی رتبه های برتر کنکور

تو این بخش تجربیات رتبه های برتر کنکور رو که در مورد خوندن درس عربی در سایت کانون آورده شده رو در اختیار شما میذاریم، تا شما را نیز با نحوه ی مطالعه آنها آشنا کنیم. توصیه میکنم حتما اونها رو بخونید.

روش مطالعه علی بزرگ زاده – رتبه 13 منطقه دو تجربی کنکور در سال 97

علی بزرگ زاده رتبه 13 منطقه دو کنکور تجربی سال 97 می باشد. ایشون در مورد روش مطالعه درس عربی گفتن:

من این درس را در کنکور 96 درصد زدم. هر روز دستور عربی را می خواندم و تست می زدم و با آزمون های کانون پیش می رفتم. در تست ها گزینه ها را تجزیه را تجزیه می کردم. هر دو روز یک درک مطلب حل می کردم.هر شب 10 تست ترجمه می زدم.

تکنیک مطالعه عربی کنکور آرین دواتگر-رتبه ی 17 منطقه 1 تجربی 97

آرین دواتگر رتبه 17 کنکور تجربی سال 97 و اما روش مطالعه ایشون در درس عربی به چه صورت بوده است:

من این درس را در کنکور 86 درصد زدم. ابتدا در کلاس قواعد را یاد می گرفتم و تعداد زیادی تست می زدم. سعی می کردم در هنگام حل مسائل قواعد، ترجمه ها را نیز حل می کردم. درک مطلب های سال های گذشته را نیز حل می کردم. تست های کنکور های سال های قبل را نیز حل می کردم.


چند راهکار برای خواندن عربی کنکور از زبان 5 نفر از رتیه های برتر

در بین صحبت هایی که رتبه های برتر داشتن 5 تا از صبحت هایی که در مبحث روش صحیح مطالعه عربی کنکور دیدیدم بسیار مهم تر و کاربردی تر بود که در ادامه آن ها می بینید.

1.ارسلان کریم زاده – رتبه 137 منطقه 1 ریاضی روش مطالعه درس عربي:

قواعد را در تابستان کار کردم و از مهر ماه به بعد فقط قواعد را دوره کردم. پس از تسلط بر قواعد، شروع به تست زدن کردم. بعد از عید هر روز یک آزمون از خودم می گرفتم. در کنکور سراسری این درس را 85 درصد زدم.

2.مهدی رئوفی جهرمی – رتبه 26 ایثارگران 5 درصد روش مطالعه درس عربي:

من این درس را در کنکور 100 درصد زدم. در این درس ابتدا از روی کتاب کمک آموزشی درس را مطالعه می کردم و سپس به کمک کتاب آبی، تست می زدم. پیشنهاد من به دانش آموزان جدی گرفتن درس عربی در آزمون های کانون است؛ زیرا سوالات عربی آزمون های کانون عالی است.

 

3.امیرحسین زمردی-7 سال کانونی – رتبه 50 منطقه1 تجربی روش مطالعه درس عربي:

من این درس را در کنکور 96 درصد زدم. هر چند روز یک بار درک مطلب کار می کردم. قواعد را از روی جزوه می خواندم و سپس تعدادی تست کنکور کار می کردم. فنون ترجمه را می خواندم و یاد می گرفتم. کتاب آبی پایه و زد عمومی را پاسخ می دادم.

 

4.نازنین رحیمی – رتبه 453 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس عربي:

با برنامه ی آزمون ها پیش می رفتم. ابتدا درسنامه ی هر درس را می خواندم و سپس تعدادی تست از آن مبحث می زدم. برای آزمون های قلم چی، قبل از آزمون، تمام مباحث آن آزمون را بررسی و مرور می کردم.

5.زهرا کامرانی-3 سال کانونی – رتبه 60 ایثارگران 5 درصد تجربی روش مطالعه درس عربي:

من این درس را در کنکور 100  درصد زدم. روش من به این صورت بود که: این درس را از سال های پایه کار می کردم. در ماه های بعد از عید درک مطلب کار می کردم و سرعتم بالا رفت. قواعد درس را می خواندم و تست می زدم و تست ها را تکرار می کردم.


سخن آخر

امیدواریم از گنجینه ی روش مطالعه عربی کنکور  که با همکاری دیجی کنکور با رتبه های برتر تولید شده است، راضی بوده باشید. حتما سایر گنجینه سایر درس ها رو هم ببینید. و برای مطالعه ی هر چه مفید تر درس هایتان با سایت ما همراه باشید.

هر سوال، نظر، ویا نکته ای که دارید برامون کامنت بزارید، نظرات شما برای ما محترم هست و در صورت امکان اونها رو در سایتمون اعمال خواهیم کرد و در مورد سوالاتتون هم سریع بهتون جواب میدیم. موفق باشید :).


برای دیدن روش مطالعه سایر دروس مانند این صفحه روی لینک زیر بزنید.

گنجینه روش مطالعه کنکور


0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه