روش مطالعه فیزیک کنکور ؛ رتبه های برتر چگونه فیزیک می خوانند

روش مطالعه فیزیک کنکور ؛ رتبه های برتر چگونه فیزیک می خوانند

در این صفحه همه ی چیزهایی را که در مورد روش مطالعه فیزیک کنکور لازم است که  بدانید را ارائه می دهیم. استراتژی مطالعه هر فصل از فیزیک پایه های مختلف در قالب فایل های صوتی ویژه همراه با مصاحبه در خصوص روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر.  و رتبه های 1 کنکور را در این صفحه آورده شده است. همچنین نحوه ی مطالعه ی فصل به فصل فیزیک دهم ، یازدهم و دوازدهم را که توسط استودیو دیجی کنکور ضبط شده است را خواهید دید.لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

دسترسی سریع: لطفا پایه مورد نظر خود را مشخص کنید.

روش مطالعه فصل به فصل فیزیک برای کنکور”رشته ی علوم تجربی”

ما قرار نیست که خیلی طولش بدیم و میخوایم مستقیم بریم سراغ  اصل مطلب. یک کار ویژه ای که توسط تیم دیجی کنکور در استودیو دیجی کنکور انجام شده. پروژه ی  ضبط استراتژی مطالعه و روش خواندن درس فیزیک برای هر یک از فصل ها از پایه دهم تا دوازدهم به صورت مفید و کاربردی و از زبان رتبه های برتر کنکور هست. با گوش دادن به این صوت ها ، راه روشن تری رو در نحوه ی مطالعه کردن دنبال کنید

در این فایل های صوتی به چه موضوعاتی پرداختیم :

  1. روش مطالعه حرفه ای هر فصل از فیزیک به صورت جداگانه
  2. اهمیت هر فصل در هر پایه
  3. شیوه نگاه طراحان کنکور سراسری به هر فصل از این درس
  4. تعداد سوالات و اهمیت هر فصل در کنکور سال های اخیر
  5. سوال خیزترین بخش های هر فصل  برای کنکورهای آزمایشی درسال های مختلف

روش مطالعه فیزیک کنکور (دوازدهم)

روش مطالعه فیزیک کنکور و دوازدهم

فیزیک پایه دوازدهم یا همان فیزیک (3) در نگارش نظام جدید کتب درسی از 6 فصل بسیار مهم تشکیل میشه. که از فصل حرکت بر خط راست شروع میشه و با دنبال کردن فصل هایی مثل دینامیک ، نوسان ، برهم کنش موج ها ،فیزیک اتمی و در آخر فیزیک هسته ای به فیزیک پایه دوازدهم خاتمه میده.

در هر باکس قرمز رنگ زیر در مورد روش مطالعه فیزیک پایه ی دوازدهم و هر یک از فصل های شش گانه فیزیک دوازدهم در یک فایل صوتی ویژه با نام ” استراتژی مطالعه ” به شما آموزش میدهیم.لطفا با ما همراه باشید.

فصل اول فیزیک دوازدهم

فصل اول فیزیک پایه دوازدهم حرکت بر خط راست رو بررسی کرده است. در ادامه این فصل ابتدا با شناخت مفهوم حرکت ، در مورد حرکت با سرعت ثابت و شتاب ثابت نیز آشنا میشیم.  مسائل مهم اون رو بررسی میکنیم .برای یادگیری هر چه مفید تر و حل سوالات چالش برانگیز این فصل حتما فایل های صوتی مارو گوش کنید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم فیزیک دوازدهم

دینامیک ، عنوان فصل دوم و جز فصل های مهم فیزیک پایه دوازدهم رشته ی علوم تجربی میباشد. این فصل شامل بخش های مهم و سوال برانگیزی است . همچون : قوانین حرکتی نیوتون ، معرفی برخی از نیروهای خاص ، تکانه و قانون دوم نیوتون و نیروی گرانشی میباشد. برای مطالعه هر چه بهتر این فصل از فیزیک که منجر به حل آسان سوالات چالش برانگیز این فصل میشود این فایل صوتی را گوش کنید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم فیزیک دوازدهم

سومین فصل از فیزیک پایه ی دوازدهم مربوط به بخش مهم نوسان و امواج می باشد. این فصل نیز از فصل های بسیار مهم و سوال برانگیز فیزیک به حساب می آید. مباحثی که در این فصل بررسی شده اند شامل: نوسان دوره ای ، حرکت هماهنگ ساده ، انرژی در حرکت هماهنگ ساده ،تشدید ، موج و انواع آن و نیز مشخصه های موج ، بازتاب موج و شکست موج  میباشد. در فایل صوتی زیر به طور کامل روش خواندن حرفه ای و در نتیجه ی  آن، افزایش توانایی شما برای حل سوالات مهم برای این فصل را بشنوید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل چهارم فیزیک دوازدهم

در روش مطالعه ی فیزیک کنکور در پایه دوازدهم در چهارمین فصل به مبحث آشنایی با فیزیک اتمی و هسته ای میرسیم.  هر شش بخش مهم این فصل ینی :اثر فوتو الکتریک و فوتون ، طیف خطی ، مدل اتمی رادرفورد -بور ، لیزیر ، ساختار هسته ، و پرتوزایی طبیعی و نیمه عمر به طور کامل در فایل صوتی زیر بررسی شده . و نکات مهم مطالعاتی آن به شما گفته می شود.  این صوت را برای بهتر مطالعه کردن این فصل از دست ندید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


استراتژی مطالعه فیزیک کنکور (یازدهم)

استراتژی مطالعه فیزیک یازدهم تجربی برای کنکور

فیزیک پایه ی یازدهم رشته ی علوم تجربی از 3 فصل مهم تشکیل شده است. مباحثی مثل الکتریسیته ساکن ، جریان الکتریکی و مدارهای جریان های مستقیم . و مغناطیس و القای الکترومغناطیسی در این کتاب بررسی می شوند. در سری استراتژی مطالعه فیزیک پایه یازدهم در 3قسمت به طور کامل روش مطالعه فیزیک یازدهم و کنکور را به طور کامل بررسی کرده ایم. لطفا با ما همراه باشید.

در هر باکس آبی رنگ زیر یک قسمت از استراتژی مطالعه فیزیک پایه یازدهم قرار گرفته است.  در هر قسمت روش درس خواندن فیزیک یازدهم مثل رتبه های برترو به صورت مفید و کاربردی آموزش داده می شود.

فصل اول فیزیک پایه یازدهم

فصل اول فیزیک پایه یازدهم رشته ی علوم تجربی با عنوان الکتریسیته ساکن می باشد. در روش مطالعه فیزیک یازدهم به تمامی بخش های این فصل میپردازیم و با نحوه ی مطالعه کردن آنها به طور کامل آشنا میشویم.  این فصل از بار الکتریکی شروع شده و با بخش خازن ها و انرژی خازن خاتمه می یابد.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم فیزیک پایه یازدهم

عنوان فصل دوم  فیزیک پایه یازدهم جریان الکتریکی و مدارهای جریان مستقیم می باشد. در فایل زیر به صورت کامل در مورد روش خواندن فیزیک کنکور یازدهم در این فصل صحبت کرده ایم . با گوش دادن به این فایل تمامی بخش های این فصل ، شامل :جریان الکتریکی ، مقاومت الکتریکی و قانون اهم،در ادامه عوامل موثر بر مقاومت الکتریکی ، و در نهایت  ترکیب مقاومت ها  را مثل رتبه های برتر وبه صورت اصولی بخوانید.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم فیزیک پایه یازدهم

فصل سوم فیزیک پایه یازدهم رشته ی علوم تجربی ، با عنوان مغناطیس و القای الکترو مغناطیسی میباشد .در صوت ضبط شده توسط تیم دیجی کنکور با روش مطالعه ی هر نه بخش این فصل آشنا خواهید شد . که با مغناطیس و قطب های مغناطیسی شروع شده و با بخش القا گرها خاتمه می یابد. برای مطالعه بهتر این فصل نیز با ما همراه باشید

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه فیزیک (دهم)

روش مطالعه فیزیک پایه دهم

در این بخش با ویژه ترین فایل های صوتی در خصوص روش مطالعه فیزیک برای پایه دهم با شما هستیم. فیزیک دهم شامل 7 فصل می شود. در ادامه به شما میگوییم که چطور باید هر فصل را مطالعه کنید و استراتژی رتبه های برتر در مطالعه هر فصل به چه صورتی است. همچنین در خصوص اهمیت هر بخش ، تعداد سوالات ، اهمیت در آزمون های آزمایشی نیز صحبت می کنیم.

در هر باکس سبز رنگ زیر یک قسمت از استراتژی مطالعه فیزیک پایه دهم رشته ی علوم تجربی قرار گرفته است . در هر قسمت روش درس خواندن فیزیک دهم مثل رتبه های برتر آموزش داده می شود.

فصل اول فیزیک پایه دهم

در اولین فصل فیزیک دهم به مباحث اولیه و مقدماتی فیزیک و اندازه گیری پرداخته می شود.که شامل بخش هایی همچون. فیزیک دانش بنیادی ، مدل سازی در فیزیک ، اندازه گیری وکمیت های فیزیکی و  در نهایت چگالی میباشد.در فایل صوتی ویژه استراتژی و روش مطالعه فیزیک کنکور برای این فصل تمامی نکاتی که در هنگام مطالعه باید به آن دقت کنید ذکر شده است.

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل دوم فیزیک پایه دهم

دومین فصل فیزیک دهم با عنوان کار ، انرژی و توان  شامل هفت بخش مهم می باشد. از انرژی جنبشی و کار  گرفته تا توان در این فصل بررسی می شود. فایل صوتی روش مطالعه فیزیک کنکور برای این فصل از پایه دهم را گوش کنید . تا همه چیز از نظر نحوه مطالعه این فصل برای شما روشن شود.

دانلود فایل صوتی

روی پلیرکلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل سوم فیزیک دهم

ویژگی های فیزیکی مواد عنوان سومین فصل فیزیک پایه دهم می باشد. این فصل از شش بخش مهم تشکیل میشود.که از بخش  حالت های ماده شروع شده و به شاره در حرکت و اصل برنولی خاتمه می یابد. فایل صوتی رو گوش کن تا بهت بگیم روش مطالعه رتبه های برتر برای این فصل چطوریه!

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.

فصل چهارم فیزیک دهم

فصل پایانی فیزیک پایه دهم رشته ی علوم تجربی با عنوان دما و گرما میباشد.که خود شامل بخش های مهمی از جمله :دما و دماسجی. انبساط گرمایی ، گرما ،تغییر حالت های ماده ،. روش های انتقال گرما ،و در نهایت قوانین گاز ها میباشد. روش ها و نکات بسیر مهمی را برای خواندن این فصل در فایل صوتی زیر گفته ایم. با ما همراه باشید

دانلود فایل صوتی

روی پلیر کلیک کنید تا آنلاین گوش کنید.


روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر کنکور

در این بخش میخواهیم با روش مطالعه فیزیک رتبه های برتر کنکور که در سایت کانون درج شده است در خدمت شما باشیم.و از تجربیات آنها استفاده کنیم.

روش مطالعه عرفان آبادی فرد-رتبه یک منطقه 1 تجربی

عرفان آبادی فرد رتبه 1 کنکور تجربی سال 97 می باشد. ایشون در مورد روش مطالعه درس فیزیک گفتن :

ابتدا جزوه ی دبیر را با بررسی کامل مسائل و تمرین ها می خواندم. سپس بر مسائل پایانی فصل های کتاب درسی تمرکز می کردم. زیرا باید به این نکته توجه کرد که سوالات آخر فصل کتاب درسی منبع خوبی برای طراحان تست هستند. برای تست زنی ابتدا تست های آزمون سراسری را بدون زمان و سایر تست های تالیفی را زمان دار می زدم . و خلاصه های فرمول و روابط هرفصل را  از تست ها استخراج کرده بودم.سوالات کتاب 30 سال فیزیک آبی را بصورت تیپ محور در دوران جمع بندی برای مرور دوباره حل کردم .

تکنیک مطالعه فیزیک کنکور علی عبدالله زاده_ رتبه دو منطقه دو تجربی 97 درمورد مطالعه درس فیزیک

علی عبد الله زاده رتبه 2 کنکور تجربی سال 97و روش مطالعه ایشون :

برای درس فیزیک ابتدا کتاب درسی رو می خواندم تا مفاهیم پایه رو متوجه شوم . سپس مطالب و مثال های کتاب درسی را مطالعه می کردم و به آن ها مسلط می شدم.بعد از مطالعه ی کتاب درسی، شروع به تست زنی میکردم. تست هارو بصورت مضربی حل میکردم تا تست های یک فصل مرور شده وتثبیت شوند. حین تست زدن هم بار اول تست زنی ، پاسخ های تشریحی رو دقیق بررسی می کردم.  و خودم هم تشریحی حل می کردم تا مطالب و مفاهیم رو دقیق بفهمم.


5 نکته از رتبه های برتر کنکور

در بین صحبت هایی که رتبه های برتر داشتن 5 تا از صبحت هایی که در مبحث روش مطالعه فیزیک کنکور دیدیدم بسیار مهم تر و کاربردی تر بود که در ادامه آن ها می بینید.

1.محمد امیری – رتبه 5 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك:

من عامل موفقیتم در این درس را تست زدن زیاد می دانم.در این درس ابتدا جزوه ی دبیر را می خواندم و سپس تست حل می کردم. هنگام تست زنی، به تمام تست های فصل پاسخ می دادم. یکی از مهم ترین منابع من در این درس کتاب سه سطحی بود.

2.صدرا بهروزیه – رتبه 6 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك:

بالاترین درصد من در کنکور درس فیزیک با  97 درصد اســت. من بعد از تدریس دبیر ، ابتدا کتاب را با دقت زیاد می خواندم و سؤالات کتاب را حل می کردم. بعد جزوه ی دبیر را مطالعه می کردم. سپس متناسب با آن موضوع، تستهای کنکورهای سالهای قبل را حل می کردم تا با سؤالات استاندارد آن مبحث آشنا شوم. بعد تست های سخت را کار می کرد. کار مؤثر و مفید دیگر من این بود که سؤالات سخت آزمون ها را یکجا در کتاب خودآموزی می نوشتم و بعد همه ی آنها را تمرین می کردم.

 

3.پیام جنت دوست – رتبه 8 منطقه 1 تجربی روش مطالعه درس فيزيك:

من در کنکور سراسری درس فیزیک را 100 درصد زدم و دلیل موفقیت خود را در این درس علاقه ی زیاد به آن می دانم . من در ســال های تحصیل برای درس فیزیک زمان زیادی گذاشتم . در این درس ابتدا جزوه­ ی دبیر را خوب مطالعه می کردم و مثال های کتاب درسی را دوباره بررسی می کردم. بعد از یادگیری کلی درس ، به سراغ کتاب های تست می رفتم. علاوه بر تثبیت آموخته ها، نکاتی را هم از تستها درمی آوردم و تستهای نکته دار یا سخت را نشان دار می کردم. در مرحله ی بعدی چند روز مانده به آزمون یا در دوره ی جمع بندی، تســتهای کتاب سه سطحی یا نشان دار را دوباره مرور می کردم. اگر حین مرور تست های دشوار متوجه کاســتی می شدم فصل مربوط به آن را مجددا می خواندم.

 

4.محمد امین جوادی – رتبه 9 منطقه 2 تجربی روش مطالعه درس فيزيك:

من در درس فیزیک روش خاصی داشتم که به این صورت بود. « قبل از شــرکت در کلاس های مدرسه، متن درس را از روی کتاب درسی پیش خوانی می کردم و همگام با معلم پیش می رفتم . و عجله ای برای پیشــی گرفتن از معلم نداشــتم.». از نظر من یادگیری تشــریحی درس ها سهم زیادی در پیشــبرد ترازم داشــت. من پس از مطالعه ی تشریحی درس نامه ها به سراغ تســت های کتاب سه سطحی کانون می رفتم . و با همین روش توانستم فیزیک را در کنکور 100 درصد بزنم. در درس فیزیک بعد از تدریس معلم شروع به زدن تست می­ کردم. بعد از زدن تست و اشکال گیری ، درسنامه ­ی کتاب را می­ خواندم. پس از آن با معلممان در مدرسه رفع اشکال می کردم. من  سعی می­کردم به روش های حل معلممان توجه ویژه داشته باشم.

5.سروین آزادبخت – رتبه 8 منطقه 3 تجربی روش مطالعه درس فيزيك:

من در کنکور سراسری این درس را 92 درصد زدم.
من برای این درس، ابتدا کتاب درســی را مطالعه می کردم.  و سپس به سراغ تست های کتاب های آبی و سه سطحی میرفتم. ابتدا یک بار کتاب درسی را می خواندم. سپس به سراغ درسنامه های کتاب های آبی می رفتم.
 از نظر من تنها راه حل برای تسلط در درس فیزیک حل مکرر تست های سخت و عادت کردن به آن هاست.


سخن آخر

امیدواریم از گنجینه روش مطالعه فیزیک کنکور که با همکاری دیجی کنکور با رتبه های برتر تولید شده راضی بوده باشید.

هر سوال ، نظر و یا نکته ای که دارید برامون کامنت بزارید ، سریع بهتون جواب میدیم.


برای دیدن روش مطالعه سایر دروس مانند این صفحه روی لینک زیر بزنید.

گنجینه روش مطالعه کنکور


0
برچسب ها :
نویسنده مطلب تیم تحریریه دیجی کنکور
تیم تحریریه و تولید محتوا دیجی کنکور، متشکل از بیش از 100 رتبه برتر کنکور، در چند سال اخیر می باشد. همیشه سعی ما، این بوده که بهترین محتوا را برای شما عزیزان تولید کنیم.

دیدگاه شما

بدون دیدگاه